موتورسیکلتها «شناسنامه دار» می شوند
اقتصاد ایران: عصر خودرو- رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به کاهش معنادار تصادفات در ایام جنگ ۱۲ روزه، سه عامل ارتقای درک خطر، افزایش مسئولیتپذیری فردی و اجتماعی و انسجام اجتماعی را مهمترین دلایل این کاهش عنوان کرد و در ادامه از اجرای طرح «بازتسجیل موتورسیکلتها» و تعیین مسئولیت حقوقی پلتفرمهای حملونقل اینترنتی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار تیمور حسینی درباره وضعیت تصادفات جادهای در روزهای جنگ 12 روزه، اظهار کرد: ما در زمان تجاوز رژیم جعلی صهیونیستی، در حوزه تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش قابل توجهی در آمار تصادفات را شاهد بودیم. تحلیل این موضوع، ما را به سه نکته روشن میرساند. نخست اینکه همواره دغدغه ما پایین بودن درک خطر در میان مردم ایران بود، اما در این مدت مشاهده کردیم که درک خطر به سطح مطلوبی رسیده و رفتارها بسیار منطقیتر شده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل اصلی تصادفات، عدم احساس مسئولیت فردی و اجتماعی است. فردی که مرتکب تخلف رانندگی میشود در واقع از مسئولیتپذیری فاصله گرفته است، اما در این مدت شاهد ارتقای جدی این حس در میان مردم بودیم. همچنین انسجام اجتماعی و گذشتی که در رفتارهای روزمره و حتی رانندگی مردم مشاهده کردیم، موجب شد کاهش تصادفات رقم بخورد. این تجربه میتواند به عنوان یک الگوی مناسب برای ارتقای زیست اجتماعی در همه ایام مورد توجه قرار گیرد.
سردار حسینی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تردد موتورسیکلتها اشاره کرد و گفت: طرحی تحت عنوان « بازتسجیل یا شناسنامهدار کردن» موتورسیکلتها را در دستور کار داریم که به دلیل شرایط جنگی که پیش آمد به تعویق افتاد. اکنون یکی از مسائل جدی ما نامشخص بودن مالکیت موتورسیکلتهاست، چرا که بسیاری از این وسایل نقلیه چندین بار خرید و فروش شدهاند اما هیچ سابقهای در سامانه شمارهگذاری ثبت نشده است. تلاش ما این است که این طرح در بازه زمانی مشخص و ترجیحاً تا پایان سال جاری اجرایی شود تا کنترلها دقیقتر و شفافتر انجام گیرد.
رئیس پلیس راهور فراجا همچنین درباره پلتفرمهای حملونقل اینترنتی، تصریح کرد: کار مشترکی میان مجموعه فراجا و سایر نهادها در حال انجام است تا مسئولیتهای حقوقی این پلتفرمها به طور مشخص تعیین شود. پلتفرمها؛ زمانی که راننده یا وسیله نقلیهای را به کار میگیرند، باید نسبت به وضعیت بیمه، ایمنی و تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی مسئول باشند. تاکنون این شرکتها از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردهاند، اما ما مصمم هستیم این مسئولیتپذیری الزامآور شود و در همین زمینه جلسات و مکاتباتی انجام شده است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه