سازمان توسعه تجارت اعلام کرد؛
تاسیس ۶۰ مرکز تجاری در ۳۵ کشور جهان
اقتصاد ایران: سازمان توسعه تجارت ایران بهمنظور توسعه و تسهیل تجارت خارجی مجوز تاسیس مراکز تجاری ایران در ۳۵ کشور دنیا را صادر کرده است.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، این سازمان با هدف تسهیل تجارت خارجی، ارائه مشاوره بازار، بازارسازی، بازاریابی محصولات و خدمات ایران، ارائه خدمات مشاوره تجاری و اقتصادی در بخشهای مختلف و کمک به انعقاد قراردادهای تجاری، تاکنون مجوز تأسیس حدود ۶۰ مرکز تجاری در ۳۵ کشور را صادر کرده است.
به بیان دیگر مراکز تجاری یکی از ابزارهای سازمان توسعه تجارت برای کمک به بخش خصوصی است تا آنها بتوانند روابط تجاری خود را با دنیا، تنظیم کنند؛ به نظر میرسد، پشتیبانیهای معنوی سازمان توسعه تجارت از این مراکز قابلیت آنها را در رایزنی، شبکهسازی و نفوذ در بازارهای هدف افزایش داده است.
مطابق با آمار گمرک ایران، عراق جزو ۵ مقصد نخست صادراتی ایران است از این فعالیت مراکز تجاری باهدف توسعه تجارت در این کشور دارای اهمیت فراوان است.
در همین رابطه، مرتضی هدایتی مدیر مرکز تجاری ایران در عراق نجف اشرف با اشاره به اعزام هیئتهای تجاری به نجف، گفت: برنامهریزی برگزاری بزرگترین فروم تجاری در کربلا را در دستور کار خود قرار دادهایم. این موضوع با همکاری کنسولگری ایران در کربلا اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و ۴ استان ایران به میزبانی ۲ اتاق بازرگانی کربلا و نجف در چند بخش صنعت ساختمان، کشاورزی، لوازم خانگی، دکوراسیون، مواد غذایی هیأت تجاری به عراق اعزام خواهد شد.
به گفته وی؛ مقدمات فعالسازی کارگزاری صندوق ضمانت صادرات در عراق فراهم شده است؛ همچنین قرارداد ۱۰ هزار متر فضای فیزیکی برای ایجاد نمایشگاه دائمی ایران در عراق بسته شده و هماکنون در حال دریافت مجوزهای قانونی آن هستیم. هدایتی با بیان اینکه جذب مخاطبان ایران اکسپو ۲۰۲۵ در دستور کار مرکز تجاری ایران در نجف قرار گرفته است، گفت: تلاش داریم تجار و بازرگانان در این رویداد شرکت کنند تا در نهایت نتیجه بازدید آنها از این رویداد منتهی به عقد قرارداد شود.
مدیر مرکز تجاری ایران در عراق نجف اشرف با اشاره به راهاندازی ۴۰۰ شرکت خدمات مشاوره تجاری در عراق، تصریح کرد: راههای ورود به این بازار را باید بررسی کنیم؛ شناخت بازار عراق دارای اهمیت است، از اینرو شرکت و بازدید از نمایشگاههای این کشور ضروری است؛ چهل و هشتمین نمایشگاه بینالمللی بغداد ۱۳ تا ۱۹ بهمن برگزار خواهد شد و این موضوع فرصتی است که فعالان و تولیدکنندگان ایرانی از این نمایشگاه بازدید و با نیازهای بازار عراق آشنا شوند؛ بازدید از این نمایشگاه امکان شناخت نیازهای بازار عراق را فراهم و مجال برنامهریزی برای ورود به این بازار را مهیا میکند.
وی برگزاری یا کمک به حضور در نمایشگاههای بینالمللی، طراحی نشستهای B۲B، B۲G اعزام و پذیرش هیأت تجاری، کمک به ثبت شرکت، ثبت برند و تنظیم اسناد و قراردادهای تجاری را از دیگر وظایف مراکز تجاری ایران عنوان کرد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه