هیوندای سوناتا هیبرید را با آسودگی خاطر برانید
اقتصاد ایران: این روزها خدمات پس از فروش در صنعت و بازار خودرو، یکی از مهمترین عوامل در جلب رضایت مشتریان است. در حقیقت برگ برنده خودروسازها، خدمات پس از فروش آنهاست. بر این اساس شرکت پاکرو بهعنوان یکی از شرکتهای واردکننده خودرو در این عرصه توانسته با ارائه بالاترین کیفیت خدمات پس از فروش بههیوندای سوناتاهای هیبرید، جایگاه خاصی را کسب کند. در این گزارش، روند پذیرش تا ترخیص یک خودرو بر اساس استانداردهای روز را در تعمیرگاه مرکزی پاکرو بررسی میکنیم.
پذیرش خودرو در پاکرو
در زمان پذیرش خودرو، ابتدا مشخصات آن ثبت میشود. پس از آن خودرو بهداخل تعمیرگاه راهنمایی شده و روکشی روی صندلیها قرار میگیرد. بعد از این مرحله، یک هرم مثلثیشکل که دارای شمارهای است، روی کاپوت خودرو قرار داده میشود تا بر اساس آن شماره، شناسایی شده و مراحل دریافت خدمات انجام شود. در حقیقت ابتدا مالک مشخص میکند که خودرو نیاز بهسرویس دورهای دارد یا دریافت خدمات دیگری مد نظر وی است.
در ادامه تمام مشخصات مربوطه در برگه خاص پذیرش ثبت شده و پس از تایید این موارد توسط مسئول نمایندگی، خودرو وارد تعمیرگاه میشود. براساس نیازها و خواست مشتری، تیم فنی حاضر در نمایندگی پاکرو، خدمات مربوطه را ارائه میدهند.
پس از بررسی، اگر خودرو نیاز بهقطعهای داشته باشد، این قطعه توسط انبار ثبت شده و خودرو پس از دریافت خدمات، مجددا بهپذیرش باز میگردد و در نهایت مراحل ترخیص انجام میشود. لازم بهذکر است خودروهای تصادفی نیز در مجموعه پاکرو پذیرش میشوند و کارهای مربوط بهتعمیرات و تعویض قطعه آنها هم در این مرکز انجام میشود.
سوناتاهایی که همچنان گارانتی دارند!
در حال حاضر بیشتر خودروهای هیوندای سوناتا هیبرید از گارانتی خارج شدهاند؛ اما هنوز هم برخی مدلهای این خودرو دارای گارانتی هستند. بر این اساس همچنان تعداد محدودی خودرو سوناتاهیبرید وجود دارد که از گارانتی برخوردارند. تمام خودروهایی که دارای گارانتی یا فاقد گارانتی هستند، پذیرش شده و در تعمیرگاه پاکرو بهآنها خدمات ارائه میشود. درمجموع میتوان گفت هیچ تفاوتی در ارائه خدمات پس از فروش، بین این دو دسته خودرو وجود ندارد.
چه خدماتی در پاکرو ارائه میشود؟
پذیرش در تعمیرگاه مرکزی پاکرو به دو شکل انجام میشود؛ پذیرش عادی و VIP. در پذیرش عادی همانطور که بیان شد، خودرو پس از بررسی توسط کارشناس مربوطه و صدور برگه مشخصات، وارد مرکز شده و خدمات لازم به آن ارائه میشود. اما در پذیرش VIP، ابتدا خودرو بهداخل مجموعه برده میشود و سپس مالک خودرو بهداخل ساختمان هدایت شده و میتواند در اتاق VIP بهصورت مستقیم و از طریق دوربینهای مداربسته، مراحل ارائه خدمات بهخودرو خود را مشاهده کند. همچنین پذیرایی از مالک خودرو در زمان انتظار برای آماده شدن و تحویل خودرو رایگان است.
ثبت سفارش قطعات تعویضی
سرویس دورهای هزینه خاص خود را دارد و هزینه تعویض قطعات نیز بهصورت جداگانه محاسبه میشود. پس از بررسی و عیبیابی خودرو، اگر قطعهای نیاز بهتعویض داشته باشد، متصدی مربوطه آن قطعه را بهانبار اعلام کرده و قطعه مورد نظر برای تعویض بهشخص مکانیک ارائه میشود. همچنین خودرویی که دارای گارانتی باشد، پس از تایید گارانتی و طی شدن مراحل مربوطه، تعویض قطعات مورد نیاز آن بهصورت رایگان انجام میشود.
لازم بهذکر است بهلطف وجود انبار تعمیرگاه مرکزی و انبار مرکزی شرکت پاکرو در جاده فتح، این شرکت از نظر تامین قطعات با هیچ چالشی روبهرو نیست. بهعبارت دیگر اگر خودرویی نیازمند قطعهای باشد، ابتدا این قطعه از انبار نمایندگی مرکز درخواست میشود؛ اگر قطعه مورد نظر در انبار تعمیرگاه مرکزی موجود نباشد، ثبت سفارش آن از انبار مرکزی جاده فتح انجام میشود.
اگر خودرویی در زمان صبح پذیرش شود، تا بعد از ظهر همان روز کارهای ثبت سفارش قطعات و تعویض آنها انجام میشود. اما اگر خودرویی بعد از ظهر پذیرش شود، تعویض قطعات آن، بهروز بعد موکول میشود. تقریبا تمام قطعات مورد نیاز در انبارهای شرکت پاکرو موجود است؛ اما اگر نیاز بهتامین قطعه خاصی هم وجود داشته باشد، ثبت سفارش آن از خارج کشور صورت میگیرد که این مورد بسیار نادر است.
کیفیت به سبک پاکرو
از سوی واحد امور مشتری یا CRM با مراجعهکنندگان پس از ترخیص خودرویشان از شرکت پاکرو تماس برقرار میشود. در این تماس میزان رضایت مشتری از نوع برخورد پرسنل، کیفیت قطعات مورد استفاده، هزینههای پرداختشده و ... سنجیده میشود.
در فاکتورهای ارائهشده این نکته درج شده است که سرویسهای دورهای خودرو باید هر ۵ هزار کیلومتر یا ۶ ماه (هر کدام زودتر فرا برسد) در یکی از عاملیتهای شرکت پاکرو سبز قشم انجام میشود و در صورت عدم مراجعه در بازه مشخصشده، مسئولیت مشکلات پیش آمده با مالک خودرو است.
همچنین این عاملیت کلیه خدمات ارائهشده را بهمدت ۲ ماه یا ۳ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) و با توجه بهاستفاده از قطعات اصلی، کلیه قطعات تعویضی را بهمدت ۶ ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) گارانتی میکند.
لازم بهذکر است اگر خودرویی نیاز بهتعمیرات معمولی داشته باشد، این تعمیرات حداکثر ظرف مدت دو روز انجام شده و خودرو در اختیار مالک قرار میگیرد. از سوی دیگر اگر خودرویی نیازمند تعمیرات اساسی موتوری باشد، تا ۲۰ روز زمان برای انجام این تعمیرات در نظر گرفته میشود.
خدمات پس از فروش برای سوناتاهای هیبرید صفرکیلومتر
تمام هیوندا سوناتا هیبریدهای صفرکیلومتر ۲۰۱۹ پاکرو، خدمات پس از فروش مشابهی داشته و دارای ۷ سال گارانتی هیبرید (قطعات الکترونیکی و الکتریکی) و ۵ سال گارانتی موتور بنزینی هستند. این شرکت برنامهای برای خدمات پس از فروش مدلهای جدید این خودرو دارد که جزئیات آنها در گزارشهای بعدی اطلاعرسانی خواهد شد.
ارائه خدمات به مشتریان به سبک پاکرو
علاوهبر تعمیرات و خدمات معمول خودرویی، برخی خدمات خودرویی دیگر نیز در شرکت پاکرو انجام میشود؛ از جمله: دیتیلینگ، کارواش، صفرشویی و خدمات صافکاری و خدمات نقاشی (کامل و جزئی).
سطح بالای دقت و کیفیت در تعمیرات
زمان انجام اورهال و تعمیرات خودروهای تصادفی حداکثر ۲۰ روز است. جالب است بدانید تمام تجهیزات مورد نیاز برای تعمیرات خودروهای هیوندای سوناتا هیبرید در شرکت پاکرو، مدرن و جدید بوده و تکنسینهای این شرکت با طی کردن دورههای آموزشی تخصصی، بهصورت حرفهای و دقیق مراحل تعمیرات خودرو را انجام میدهند.
خودروهای هیبرید از تکنولوژی و کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و هر تعمیرکاری با چنین سیستمهایی آشنا نیست. اما بهلطف تکنسینهای حرفهای شرکت پاکرو، شاهد ارائه کیفیت بسیار بالا در زمینه تعمیرات اصولی و منطبق با استاندارد هیوندای در این مرکز هستیم.
رزرو و پذیرش در نمایندگیهای شرکت پاکرو
واحد خدمات پس از فروش و عاملیتهای شرکت پاکرو، امکان مراجعه حضوری را برای مالکان خودروها فراهم کرده است. این شرکت هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر، خودروهای مشتریان را پذیرش میکند و اگر هماهنگی برای پذیرش بهصورت تلفنی انجام نشود، باز هم امکان مراجعه حضوری وجود دارد. شما میتوانید با شمارهتلفن ۷۳۵۲-۰۲۱ داخلیهای ۱۰۳ و ۱۰۴ تماس گرفته و برای مراجعه به این مرکز، نوبت دریافت کنید.
پاکرو در شهرهایی مانند تهران، اصفهان، شیراز، بوشهر، تبریز، مشهد، کرمانشاه (عاملیت جدید) و رشت نمایندگی دارد که خدمات پس از فروش بهصورت کامل در آنها ارائه میشود.
پذیرش در شهر تهران، در نمایندگی ۱۰۰ که همان دفتر مرکزی است، انجام میشود. البته یک نمایندگی دیگر نیز در کیلومتر یک جاده فتح وجود دارد که خدمات سرویسهای دورهای را بهمالکان ارائه میدهد. همچنین ارائه خدمات اصلی اعم از تعویض قطعه واترپمپ، باتری و قطعات دیگر بهصورت تخصصی در نمایندگی مرکزی پاکرو انجام میشود.