پیام اعتکاف با طراحی دقیق هنری و رسانهای به جهانیان مخابره شود
اقتصاد ایران: قم-معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تصویرسازی هنری و تبلیغ هوشمندانه میتواند پیام اعتکاف را به میلیونها نفر در داخل و خارج ازکشور منتقل کرده و سبک زندگی معنوی را در جامعه تقویت کند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام رضا عزت زمانی عصر پنجشنبه در نهمین نشست هم اندیشی راهبری اعتکاف که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به نقش برجسته رسانه در سبک زندگی و تبلیغ دینی، اظهار کرد: رسانه تنها یک ابزار نیست، بلکه بهعنوان بخشی از سبک زندگی و مسیر تحول در تبلیغ دینی ایفای نقش میکند.
وی با بیان اینکه تبلیغ و رسانه باید در کنار یکدیگر برای بازنمایی صحیح ارزشهای دینی قرار گیرند، افزود: اگر نتوانیم پیام اعتکاف و دیگر مراسمات معنوی را بهدرستی تصویرسازی کنیم، حرفی که باید به دلها برسد، منعکس نخواهد شد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به سو برداشتهای سنتی درباره رسانه بیان کرد: رسانه فراتر از میکروفون و دوربین است و اکنون در طراحی رویدادها رسانه از ابتدا بخشی از موضوع است.
عزت زمانی با اشاره به نقش هنر در تقویت تأثیر رسانه ابرا: کرد: هنر ابزاری بیبدیل برای رساندن پیامهای حق به دلها است؛ اگر قرار است حرف حق به عموم جامعه و حتی خارج از مرزها منتقل شود، این انتقال بدون بهرهگیری از هنر و رسانه ممکن نیست.
وی افزود: پیام اعتکاف، بهعنوان یک سبک زندگی معنوی، باید به میلیونها نفر در داخل و خارج از کشور رسانده شود و این امر نیازمند طراحی هنری و رسانهای دقیق است.
وی با ارائه آماری از رشد اعتکاف در کشور گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، تعداد معتکفین از چند هزار نفر به صدها هزار نفر رسیده است و این رشد، نشاندهنده استقبال مردم از این فضای معنوی است و با این حال، باید برای انعکاس این پیام معنوی به همه اقشار جامعه و حتی فراتر از مرزها تلاش بیشتری کنیم.
عزت زمانی با اشاره به محدودیتهای موجود عنوان کرد: اگرچه برخی محدودیتهای زیرساختی در افزایش مساجد محل اعتکاف وجود دارد، اما نظام معنوی کشور، ظرفیت بالایی برای گسترش معنویت در دلهای مردم دارد؛ رسانه و هنر میتوانند این ظرفیتها را به بهترین شکل ممکن بازتاب دهند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش محوری رسانه در موفقیت برنامههای معنوی، تصریح کرد: رسانه میتواند به گونهای تأثیرگذار عمل کند که تعداد شرکتکنندگان در مراسم اعتکاف به میلیونها نفر برسد و این تأثیرگذاری، نهتنها در جذب افراد، بلکه در تغییر نگاه به این مراسم معنوی قابل مشاهده است.
وی افزود: بسیاری از موفقیتهای فرهنگی و تبلیغی، نتیجه همکاری مشترک میان نهادها، گروهها و افراد مختلف است و این هماهنگی، امروز در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به نقطهای رسیده که در طول تاریخ انقلاب بینظیر بوده است و نقشآفرینی مردم، حمایت نهادهای دینی و هماهنگی سازمانها، همگی در تحقق این اهداف مؤثر بودهاند.
عزت زمانی بر اهمیت همافزایی و باور مشترک در عرصه فرهنگی تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم به آن سطح از حرکت جمعی که رهبر انقلاب از ما انتظار دارند برسیم، باید از تفکر فردی و جزیرهای فاصله بگیریم و تنها با اتحاد و هماهنگی میان نهادهای مردمی و دستگاهها میتوانیم ضریب موفقیت را چندین برابر کنیم.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم این حرکت جمعی و همدلانه بتواند زمینهساز ارتقای معنویت و فرهنگسازی در کشور باشد و با تقویت زیرساختهای رسانهای و هنری، پیامهای دینی را به مخاطبان بیشتری منتقل کند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه