اهمیت آگاهیبخشی مالیاتی در فضای مجازی
اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری بر اهمیت آگاهیرسانی در مورد موضوعات مالیاتی، بهویژه موضوعات جدید، در فضای مجازی تاکید کرد.
عزیزالله گنجی، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: فضای مجازی به دلیل گستردگی و فراگیری آن، نیازمند توجه بیشتری است.
وی تاکید کرد: انتشار اخبار جعلی در این فضا بسیار زیاد است و این نشان میدهد که برخی افراد به دنبال تسلط بر افکار عمومی هستند.
گنجی ادامه داد: دشمنان با داشتن امکانات پیشرفته سختافزاری و نرمافزاری، میتوانند به کشور ضربات جدی وارد کنند.
وی همچنین بر اهمیت آگاهیرسانی در مورد موضوعات مالیاتی، بهویژه موضوعات جدید، در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: افرادی که منافعشان به خطر میافتد، به راحتی وارد این فضا شده و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار میدهد.
گنجی بیان داشت: ورود به فضای مجازی آسان است و سودجویان میتوانند با یک تیتر یا کامنت، بلوای بزرگی در نظام اقتصادی ایجاد کنند.
وی به مثال مالیات بر مهریه اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی غوغایی به پا کرد و نگرانی مردم را به دنبال داشت، و سازمان مالیاتی نیروی بسیاری برای رفع شبهات صرف کرد.
گنجی تاکید کرد: تسلط بر فضای مجازی از دو بعد بسیار مهم است: اول، رساندن اهداف و برنامههای حاکمیتی بهویژه در حوزه مالیات به گوش مردم؛ و دوم، جلوگیری از جوسازیهای هدفمند و شوم.
وی خاطرنشان کرد: اخبار نادرست با سوگیریهای مشخص در فضای مجازی منتشر میشود و باید جلوی این امواج مخرب را گرفت. با این حال، فضای مجازی ظرفیت بسیار مطلوبی دارد و میتوان با برنامهریزی و حضور فعال، جلوی اتفاقات منفی را گرفت.
گنجی افزود: یکی از دغدغههای اصلی در کار مالیات، تولید محتواهای مناسب و متناسب با اهداف سازمان مالیات است، چراکه عدم اطلاعرسانی مناسب میتواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد.
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اهمیت برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، اظهار داشت: این رویداد نقش مهمی در شناسایی استعدادها در حوزه تولیدات دیجیتال دارد.
وی افزود: برای تولید محتواهای مالیاتی مناسب، از متخصصان تولید محتوا کمک میگیرند و از دانش و تجربیات آنها بهرهمند میشوند.
گنجی تصریح کرد: ارائه محتوای مناسب و با کیفیت میتواند تأثیرات قابل توجهی بر جامعه مودیان مالیاتی داشته باشد.
وی اشاره کرد: تهیه موشنگرافی یا اینفوگرافیهای خوب میتواند با سرعت و اثرگذاری بالا، اطلاعرسانی و فرهنگسازی مالیاتی را بهبود بخشد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه