فیلم کوتاه تهران در ایستگاه پایانی/ معرفی برگزیدگان

اقتصاد ایران: مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران و معرفی برگزیدگان این جشنواره در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از دقایقی پیش در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد تا این رویداد سینمایی با معرفی برگزیدگان خود به پایان برسد. 

سخنرانی رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره، اجرای موسیقی توسط روزبه بمانی و معرفی برگزیدگان بخش ملی، کتاب و سینما و بین‌الملل از اصلی‌ترین بخش‌های این مراسم است که اجرای آن را محمد سلوکی برعهده دارد. 

چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از جمعه 28 مهرماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شد و اکران آثار تا دیروز سه‌شنبه 1 آبان ادامه داشت. آثار کوتاه در بخش‌های سینمای داستانی، مستند، تجربی و بین‌الملل برای علاقه‌مندان به نمایش درآمدند و امشب برگزیدگان رشته‌های مختلف معرفی می‌شوند.‌

ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی ایران، محمد سلوکی برای اجرای این اختتامیه روی صحنه آمد و یادی از شهدای فلسطین کرد.

مهدی آذرپندار دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه نخستین سخنران این مراسم بود؛ او ضمن تشکر از همه حاضران گفت: جان ناقابلی داریم که تقدیم ایران، جزایر سه گانه اش و خلیج فارس خواهیم کرد. همانند دوره‌های قبل می‌دانید که خیلی اهل گزارش دادن نیستم؛ چرا که معتقدم باید گزارشی به مردم و فیلمسازان بدهیم که جشنواره آن را نشان می‌دهد؛ باید گزارشی به آقای فریدزاده و جناب وزیر بدهیم که انجام خواهد شد و باید گزارشی به بالاسری مان بدهیم که خودش شاهد و ناظر کارهای ماست.

وی ادامه داد: باید از شهیدی یاد کنم که دیدن یک فیلم از لحظه آخر شهادتش جهان من را فیکس کرد؛ در شلوغ ترین روزهای جشنواره که فرصت فکر کردن به چیزی نداشتم، تصویرش از ذهنم دور نشد؛ مبارزی که در اردوگاه به دنیا آمده بود، در زندان بزرگ شد و قهرمانانه به شهادت رسید. در جشنواره امسال سعی کردیم خیلی کوچک یاد او را زنده نگه داریم؛ معتقدم دنیا مبهوت دلاوری شهید یحیی سنوار شد.

در بخش دیگری از این مراسم یاد و خاطره شهدای مقاومت گرامی داشته شد و پس از آن آیین یادبود شهید مهدی عشیری از شهدای جنگ تحمیلی و از اعضای انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد. در این بخش از مادر این شهید والامقام تقدیر شد.

سخنران بعدی این مراسم، رائد فریدزاده رئیس سازمان سینمایی بود؛ او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای وطن، شهدای مقاومت و شهدای عدالت و آزادی گفت: خوشحالم که بعد از 23 سال، به خانه خود یعنی انجمن آمده‌ام و در این شرایط نمی‌توانم حرف نزنم؛ بدون شک شور و شعف جشنواره بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. جشنواره فیلم کوتاه تهران 41 ساله شد و به بلوغ رسیده است. جشنواره‌ای با چنین قدمتی، تحسین برانگیز است و جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی تثبیت کرده است. خوشحالم که جشنواره فیلم کوتاه پذیرای فیلمسازان جوان از سراسر جهان شد و کارگاه‌های آموزشی برگزار شد. در این دوره موضوعات بکر و نابی را دیدیم که نشان میدهد جشنواره همپای تغییر تحولات تکنولوژی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: جشنواره عرصه خلاقیت و جسارت است، به ویژه برای نسل جوانی که می‌تواند جایگاه خود را در عالم هنر تثبیت کند و با شوق و جسارت پیش برود.

سپس نوبت به اهدای جوایز بخش بین‌الملل رسید.

* جایزه بخش ویژه واقعیت مجازی

فیلم کوتاه «بچه قورباغه» از آمریکا دیپلم افتخار این بخش را برنده شد.

* جایزه بخش ویژه هوش مصنوعی

دیپلم افتخار این بخش به افروز با وفا برای فیلم «معجزه» از ایران رسید.

باوفا پس از دریافت این جایزه گفت: این فیلم را در ستایش ایران ساختم. من یک مادرم، اما داغدار تک تک بچه‌های شهید غزه هستم و این جایزه را با افتخار به زنانی تقدیم می‌کنم که کودکان خود را برای مردن به دنیا می‌آورند؛ به امید روزی که سرزمین فلسطین از میان قلب این کودکان جوانه بزند و بروید.

وی اضافه کرد: از دبیر جشنواره درخواست می‌کنم که جایزه نقدی من را به بنیاد خدیجه اهدا کنند تا برای کودکان فلسطینی خرج کنند.

این خبر به مرور تکمیل می‌شود ....

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ