فرآیند ورود خودروی گردشگران خارجی به ایران تسریع می شود

اقتصاد ایران: نشست هماهنگی و تسهیل ورود خودروهای مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با موضوع حمل و نقل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این نشست با حضور محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پیمان ساعدی ناظر سامانه راهور معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا، علیرضا صدری خواه مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران، کرمی مصمم رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس راهور فراجا، علی اشرفی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گمرک ایران، محسن صفرزاده مدیر ارتباطات و توسعه همکاری‌های بین‌المللی و حوریوش عسکری مدیر صدور اسناد و مدارک بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، برگزار شد.

در این نشست که در ادامه اقدامات انجام شده پیشین از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در راستای کمک به تسهیل و تسریع تردد مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی در مرزهای کشورمان برگزار شد، حاضران در خصوص راهکارهای رفع موانع، ایجاد زیرساخت‌های لازم، شناسایی نقاط ضعف و قدرت و هم‌افزایی در این زمینه، بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ابتدای این نشست به ابلاغ بخش‌نامه تسهیل تردد و سند انتظار در دولت سیزدهم اشاره و اضافه کرد: یکی از محورهای این بخش‌نامه موضوع روان سازی تردد اتباع خارجی در مرزهای ایران بود که تا کنون در این زمینه، جلسات سازنده‌ای میان کانون و ارگان‌ها و نهادهای مرتبط از جمله پلیس راهور فراجا، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گمرک جمهوری اسلامی ایران و…، برگزار شده است.

صوفی به برنامه دولت جدید برای تقویت تعاملات جهانی و بهبود روابط با دیگر کشورها اشاره و اظهار کرد: با توجه به این موضوع و از آنجایی که یکی از راه‌های بهبود و توسعه اقتصادی و مقابله با ایران هراسی توسعه گردشگری خارجی به ویژه گردشگری زمینی است، تسهیل ورود خودروهای مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به کشورمان اهمیت مضاعفی می‌یابد.

مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست با تأکید بر اهتمام بیشتر در راه اندازی گردشگری خانواده محور، از تلاش‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای تسهیل ورود خودروهای مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران قدردانی کرد.

وی همچنین به تمایل و علاقه گردشگران خارجی به سفرهای زمینی به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم به زودی موانع موجود از میان برداشته شده و شاهد افزایش ورود گردشگران به کشورمان باشیم.

در ادامه این نشست شرکت‌کنندگان به طرح مشکلات و موانع و بررسی راهکارهای برون رفت از آنها پرداختند.

در پایان مقرر شد، در روزهای آتی کارگروه فنی و تخصصی کارشناسانی از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا، دفتر واردات گمرک ایران، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس راهور فراجا، دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گمرک ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری‌ها تشکیل و موانع و مشکلات احتمالی برطرف شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ