مردم حسینی مشگین شهر در عزای ابا عبدالله الحسین(ع)

اقتصاد ایران: مشگین شهر_ مردم حسینی مشگین شهر در عزای ابا عبدالله الحسین (ع) سراسر غرق غم و ماتم اند و برای خاندان ابا عبدالله سوگواری می کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - شیرین اسلوب: این روزها خیابان‌ها، کوچه‌ها و خانه‌های مردم سیاه پوش و به معنای واقعی تمام کوچه‌های شهر حسینیه شده است.

همه ساله در ایام محرم، در مشگین‌شهر دسته‌های عزاداری در شهر و روستاها به سینه زنی و زنجیر زنی و شاخسی و عزاداری می‌پردازند و حال و هوای شهر، حال و هوای حسینی را پیدا می‌کند.

بیرق‌های عزای یا حسین بر سردر خانه‌ها و مغازه‌ها و اماکن مختلف برافراشته شده است تمام کوچه و خیابان‌ها به مناسبت عزاداری «سیدالشهدا (ع)» لباس ماتم بر تن کرده‌اند تکیه‌هایی که بر هر کوی برزنی قامت راست کرده و سیاه‌پوش شده است.

عاشقان امام حسین (ع) از همان روزهای آغازین محرم خود را آماده بیعت با امامی کردند که او خود را فدای دین اسلام کرد، امامی که بعد از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا هنوز هرگاه اسم حسین (ع) به میان می‌آید چشم‌ها ابری می‌شود و قلب‌ها به یادش آرام می‌گیرد.

مردم حسینی مشگین شهر در عزای ابا عبدالله الحسین(ع)

محرم ماه عشاق حسین

محرمی که ۹ روز از آن را در حالی پشت سر گذاشتیم و تمام کوی و برزن شهرمان را سیاه پوش کردیم، محرمی که از ماه‌ها قبل عشاق امام حسین (ع) آروزی آمدنش را داشتند.

جلسات عزاداری و نوحه‌سرایی صدای طبل، نوای زنجیر، کوچه‌ها و خیابان‌های سیاه‌پوش همه و همه این شعر را در ذهن یادآور می‌شود که «این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست، این چه شمعی که جان‌ها همه پروانه اوست».

مردم حسینی مشگین شهر در عزای ابا عبدالله الحسین(ع)

عزای حسین فرصت ایجاد ارتباط با اهل بیت (ع)

امام جمعه مشگین شهر گفت: شرکت ما در عزای سیدالشهدا و استفاده از فرصت‌ها، وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط میان خود و اهل‌بیت است تا بتوانیم روح اسلام و قرآن را در وجود خود تقویت کنیم.

وی با بیان این سخن امام (ره) که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است، افزود: گریه کردن بر عزای امام حسین (ع) همان زنده نگهداشتن نهضت سرخ عاشورا است که بدانیم ایستادگی امام و یارانش در برابر دشمنان باید به ما درس آزادگی، صبر و استقامت دهد.

حجت الاسلام باوقار در ادامه با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان با بیان اینکه زیباترین و پرمحتوا ترین تابلوی عاشورا، نماز ظهر عاشورا می‌باشد، بر اقامه نماز ظهر عاشورا توسط دستجات عزاداری و شبیه گردانان تاکید کرد.

به عشق امام حسین سیاه پوشیم

کودکان و نوجوانان عاشورایی با برپایی موکب‌های کوچک به پذیرایی مهمانان ابا عبدالله الحسین می‌پردازند.

از خیابان رد می‌شدم ناگاه دیدم یک پسری جلو آمد و سینی پر از شربت را روبرویم گرفت و گفت گلویت را تر کن بی اختیار اشک از چشمانم سرازیر شد به طرف کوچه نگاه کردم دیدم موکب کوچک بر پا کردند از او درباره موکبشان پرسیدم محمد طاها گفت: ما به عشق امام حسین (ع) لباس مشکی می‌پوشیم، و با دوستانم در این روزها هر کسی با توجه به توانایی مالی خود، نذری می‌آورد و ده روز پخش می‌کنیم.

مردم حسینی مشگین شهر در عزای ابا عبدالله الحسین(ع)

آئین شمع گردانی در مشگین شهر برگزار می‌شود

رئیس تبلیغات اسلامی مشگین شهر به آئین باشکوه شب تاسوعا اشاره و بیان کرد: عزاداران در هر مسجد با روشن کردن شمعی عشق و ارادت شأن که به یاد علمدار کربلا از عمق وجود و دل خود عشق و ارادتشان را به خاندان ابا عبدالله نشان دهند.

وی افزود: در شب تاسوعا، دستجات عزاداری مشگین شهر اقدام به روشن کردن شمع در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برای یادآوری شمع روشن کردن یاران امام حسین (ع) در شامگاه تاسوعا در ۴۱ خیمه خالی شده انصارش می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی مشگین شهر گفت: در این آئین که هنگام غروب تا شامگاه در این شهر ادامه دارد، عزاداران با در دست داشتن ۴۱ شمع به مساجد مختلف محلات رفته و با روشن کردن آنها، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) بویژه حضرت ابوالفضل (ع) نشان می‌دهند و عزاداران پس از روشن کردن شمع‌های خود در محل‌های مختلف تا صبح عاشورا به راز و نیاز پرداخته و به قرائت قرآن، نماز و زیارت نامه حضرت سیدالشهدا (ع) می‌پردازند.

حجت الاسلام صمدی گفت: شهرستان میشگین با بیش از ۵۰۰ مسجد شهری و روستایی و تالار عزاداری حسینی یکی از شهرهای مهم مذهبی محسوب می‌شود.

مردم حسینی مشگین شهر در عزای ابا عبدالله الحسین(ع)

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ