امام حسین (ع) ماموریت خلوص دین داشت

اقتصاد ایران: اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دشمنان قصد داشتند انسان را در مسیر گمراهی قرار دهند در حالی که امام حسین (ع) با ماموریت خلوص دین مقابل این بدعت ها ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر دوشنبه در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در مسجد میرزاعلی اکبر اردبیل اظهار کرد: امام حسین (ع) در کربلا نه تنها از اصول خود تنازل نکرد بلکه سعی داشت تا بر معیارها و ارزش‌های الهی و انسانی در نهضت عظیم حسینی تاکید کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در طول تاریخ سعی کردند تا با تحریف مقصد نهایی انسان را در مسیر گمراهی قرار داده و مرجعیت علمی را مخدوش کنند در حالی که امام حسین (ع) با تکیه بر قرآن و کلام رسول الهی سعی کرد تا دین الهی را از انحراف، بدعت و ناخالصی نجات دهد.

امام جمعه اردبیل مأموریت اهل بیت را حفاظت از خلوص دین و سلامت آن برشمرد و گفت: هنر معصوم در این بوده است تا در سخت‌ترین شرایط دین الهی را از ناخالصی‌ها و انحراف نجات دهد.

آیت الله عاملی ادامه داد: در قرآن کریم برخلاف سایر کتب آسمانی تحریف و تأویل اندک اتفاق افتاده چرا که اهل بیت و علما و مفسران در طول تاریخ سعی کردند تا قرآن را از آسیب‌ها و تهدیدها در امان نگهدارند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید قرآن و اهل بیت را بر وحدت و همگرایی بیشتر با محوریت آموزه‌های دینی یادآور شد و بیان کرد: حتی آیات متشابه قرآن کریم زمینه ساز فتنه نبوده بلکه برای این است که مسلمانان به سراغ پیامبر و اهل بیت بروند.

آیت الله عاملی افزود: مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در ۱۰ سال خلأ حکومت بین امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را به روشنی نشان می‌دهد و در این فرجه زمانی حقیقت مکتب اهل بیت و آموزه‌های دینی روشن و مشخص شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ