گوگل در اقدامی بی‌سابقه، برای تصاحبِ ۲۳ میلیارد دلاریِ یک شرکت امنیتی آماده می‌شود

اقتصاد ایران: به ادعای منابع آگاه، گوگل می‌خواهد در اقدامی بی‌سابقه استارتاپ Wiz را با پرداخت ۲۳ میلیارد دلار تصاحب کند.

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی می‌نویسد گوگل به تصاحب استارتاپ امنیت سایبری Wiz در قراردادی به ارزش ۲۳ میلیارد دلار فکر می‌کند. ظاهراً گوگل برای تصاحب Wiz می‌خواهد سراغ همکاری با شرکت‌های آمازون و اوراکل برود.

گوگل پیش‌تر هرگز برای تصاحب یک استارتاپ، ۲۳ میلیارد دلار هزینه نکرده است. این غول آمریکایی صنعت تراشه در سال ۲۰۱۲ تقریباً نصف این مبلغ را برای تصاحب برند موتورولا موبیلیتی (Motorola Mobility) هزینه کرده بود.

استارتاپ Wiz که مقر اصلی‌اش در شهر نیویورک واقع شده است، اسکنرها و ابزارهای امنیتی قدرتمند را به مشتریان سازمانی خود ارائه می‌دهد. Wiz با ایجاد لایه‌ای ویژه بین محیط‌های ابری، از زیرساخت‌های ابری محافظت می‌کند و به کسب‌و‌کارها امکان می‌دهد که به‌سرعت، خطرات مهم را شناسایی و حذف کنند.

تصاحب استارتاپ Wiz اقدامی معنادار از سوی گوگل محسوب می‌شود؛ خصوصاً در شرایطی که مایکروسافت به‌عنوان یکی از رقبای اصلی گوگل، اخیراً با چندین حادثه‌ی امنیتی خبرساز مواجه شده است.

ظاهراً توماس کوریان، رئیس کسب‌و‌کار ابری گوگل (Google Cloud)، عامل اصلیِ تلاش‌ها برای تصاحب برند Wiz بوده است. در صورت امضای قرارداد، گوگل می‌تواند جایگاه خود را به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی سیستم‌های ابری ایمن، بیش از پیش تقویت کند.

مقاله‌های مرتبط
  • سهل‌انگاری امنیتی مایکروسافت راه را برای هکرهای چینی هموار کرده است
  • آیا پایان حکمرانی گوگل بر اینترنت نزدیک است؟ [به همراه ویدیو]

غول آمریکایی صنعت جست‌و‌جو، در سال ۲۰۲۲ یک استارتاپ متمرکز بر سیستم‌های امنیت پلتفرم‌های ابری را با پرداخت نیم میلیارد دلار تصاحب کرد. به‌علاوه، گوگل سابقه‌ی تصاحب برند Mandiant را با پرداخت ۵٫۴ دلار در کارنامه دارد؛ Mandiant همان شرکتی است که حادثه‌ی هک SolarWinds را کشف کرد.

بر اساس ادعای وب‌سایت نیویورک تایمز، امضای قرارداد گوگل و Wiz «محتمل به نظر می‌رسد.» بااین‌حال، خطر ناشی از اقدام نهادهای رگولاتوری آمریکا در نهایت احتمالاً باعث فروپاشی قرارداد شود. دولت آمریکا در سال‌های اخیر تحقیقاتی جدی روی قراردادهای تصاحبِ شرکت‌ها انجام داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ