۳۰ کیلومتر از ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه باقی مانده است

اقتصاد ایران: نیر- استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل – میانه از پروژه‌های مهم استان و مورد توجه دولت سیزدهم بود که هم اکنون فقط ۳۰ کیلومتر از ریل‌گذاری آن باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعدازظهر یکشنبه در مسجد بنی‌هاشم روستای گلاش بزرگ شهرستان نیر، با بیان اینکه در دولت سیزدهم گام‌های بلندی برای توسعه زیرساخت‌های استان اردبیل برداشته شد، اظهار کرد: راه آهن اردبیل - میانه از پروژه‌های مهم استان اردبیل و مورد توجه جدی دولت سیزدهم بود که با اجرای نقاط گلوگاهی این پروژه، هم اکنون فقط ۳۰ کیلومتر از ریل‌گذاری آن باقی‌مانده است.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در استان اردبیل تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم در استان اردبیل توسعه و ارتقای زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی استان بود که در این مدت اقدامات خوبی در استان انجام شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در اغلب شاخص‌های اقتصادی جز استان‌های محروم کشور است، گفت: برای رفع کمبودهای زیرساخت‌های حمل و نقل، پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفت به طوری که در حال حاضر همه قطعات بزرگراهی در دست اجرا از جنوب تا شمال استان دارای ردیف ملی هستند و این قطعات بر اساس اولویت‌بندی تکمیل و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد.

عاملی افزود: راه آهن اردبیل - میانه به عنوان پروژه اصلی استان اردبیل از مطالبات به حق مردم بوده که در دولت سیزدهم بخش‌های گلوگاهی و سخت‌گذر این پروژه اجرا شد و در حال حاضر تنها ۳۰ کیلومتر از ریل‌گذاری آن باقی مانده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای تأمین آب کشاورزی و شرب در استان اردبیل خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم سه سد مهم در استان آبگیری شد و برای حل مشکل آب شرب ۴۵۴ روستا اقدام شد که آبرسانی به تعداد زیادی از این روستاها اجرا شده و برخی از پروژه‌ها هم در حال تکمیل است.

عاملی با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین کارخانه ساخت خودروی سنگین در استان اردبیل اضافه کرد: در حوزه صنعت، زنجیره صنایع معدنی در استان اردبیل با سرمایه‌گذاری کلان در حال تکمیل و فعالیت است که با بهره‌برداری از آن شاهد رونق و ثروت‌آفرینی این بخش برای اقتصاد استان خواهیم بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به مشکلات ناشی از کمبود فضاهای آموزشی و اهمیت توسعه مدارس و تجهیز آنها در استان، در ابتدای دولت سیزدهم به ۲ هزار کلاس درس جدید نیاز داشتیم که تاکنون حدود یک‌هزار کلاس درس احداث شده و مابقی هم در دست اجرا است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود که استان اردبیل از جمله استان‌های پیشرو در سطح کشور است به طوری که شهرک شهید سلیمانی یکی از بزرگترین کارگاه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور است.

عاملی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای تأمین زمین مورد نیاز این واحدها تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان اردبیل در دست اجرا است که به تدریج تکمیل شده و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم در استان اردبیل توسعه زیرساخت‌های مرتبط با انرژی بود چرا که با توجه به قرار گرفتن استان در انتهای شبکه گاز، در فصل‌های سرد شاهد افت گاز در سطح استان بودیم و از سوی دیگر کمبود منابع گاز، اجرای طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و صنعت را با چالش مواجه کرده بود.

استاندار اردبیل افزود: برای جبران کمبودها و تأمین گاز مورد نیاز گلخانه‌های واقع در شمال استان اردبیل که از بزرگترین واحدهای تولیدی گلخانه‌ای کشور به شمار می‌رود، خط دوم انتقال گاز به استان از مسیر چلوند به اردبیل در دستور کار قرار گرفت که با بهره‌برداری از آن، ظرفیت گاز استان از ۱۱ به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از حضور سید حامد عاملی استاندار اردبیل در جمع عزاداران حسینی (ع) روستای کَلاش بزرگ، اهالی این روستا و سایر روستاهای اطراف نیز مسائل و مشکلات خود را در این دیدار مطرح کرده و عاملی در زمینه اجرای طرح هادی، سد معیشتی، افزایش محدوده روستا، خرید ماشین آتش‌نشانی، تکمیل خط انتقال آب شرب، پوشش آنتن تلفن همراه و اینترنت و رفع نقاط حادثه‌خیز روستاها دستوراتی صادر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ