ترویج فرهنگ درست سبب اصلاح رفتارها در جامعه می شود

اقتصاد ایران: رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ترویج فرهنگ درست سبب اصلاح رفتارها در جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: دشمن به دنبال قبح شکنی اخلاقی در جامعه است و در صورت برخورد نکردن با اقدامات هنجارشکنانه هر بار گام جدیدی در مسیر قبح شکنی از جامعه برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی ظرفیت بسیار خوبی برای ارائه راهکارها و حل مشکلات فرهنگی در استان است؛ ادامه داد: اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود بقیه مسائل از جمله سنت‌ها، نمادها و رفتارها هم اصلاح می‌شود.

امام جمعه رشت، با اشاره به فعالیت و سرمایه گذاری گسترده و بی امان دشمنان نظام در حوزه حجاب و عفاف اضافه کرد: دشمن در این مسیر با صرف هزینه‌های هنگفت سعی در ترویج سبک زندگی غربی دارد تا فاتح این میدان شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تلاش جدی دشمن در زمینه ترویج اباحه گری را از دیگر توطئه‌های آنان عنوان کرد و گفت: اباحه به معنای مباح شمردن یا جایز دانستن یک عمل نامشروع به صورت مشروع در جامعه یعنی همان نگاه امویان و عباسیان به دین اسلام است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی یک نهاد قانونی و مصوباتش لازم الاجراست؛ تصریح کرد: فرهنگ در تعالی فکر و اخلاق جامعه نقش مهمی دارد بنابراین شایسته است، سنت‌های حسنه در جامعه ادامه یابد و سنت‌های غلط که متأسفانه در جامعه رواج یافته و جامعه را به سمت و سوی دیگری هدایت می‌کند، ریشه کن شود.
امام جمعه رشت ادامه داد: قطعاً این سنت‌های غلط با همکاری دستگاه‌های اجرایی کم کم ریشه کن می‌شود و اگر در این راستا کوتاهی کنیم، این سنت‌ها به نسل بعد انتقال یافته و بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی باید از طریق شورای فرهنگ عمومی انجام شود، اضافه کرد: بنابراین شورای فرهنگ عمومی خوراک و رفتار فرهنگی را به نهادهای فرهنگی تزریق می‌کند و آن نهادها انجام می‌دهند.

آیت الله فلاحتی، در مورد ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی، گفت: مسئولان اجرایی که در این شورا عضویت دارند؛ مانند اداره کل تبلیغات اسلامی و اوقاف با حمایت دستگاه قضا باید برای تحقق اهداف این شورا در جامعه پیشگام باشند.

وی با اشاره به جایگاه و محبوبیت روحانیت بین مردم نیز خاطرنشان کرد: روحانیت امروز با مردم پیوند خورده و ادامه دهنده خون شهداست و همین امر موجب شده هزاران سایت و شبکه و صفحه‌های معاند، روحانیت را هدف تهاجم فرهنگی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه امروز روحانیت عالم و فرزانه و آگاه بیشتر از هر زمان دیگری در معرض هجوم فرهنگی دشمنان قرار دارد، ادامه داد: امروز دشمن با ترویج اباحه گری و خرافات با ارزش‌های دینی در حال مقابله است و در این مسیر روحانیت وظیفه‌ی سنگینی بر دوش دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ