متا محدودیت حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام دونالد ترامپ را لغو کرد

اقتصاد ایران: محدودیت‌های حساب‌ کاربری دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک برداشته شد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دیگر نگران محدودیت‌های سختگیرانه‌ی متا روی حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام خود نخواهد بود.

پیش‌ازاین، هرگونه تخلف نسبتاً کوچکی از قوانین محتوای متا می‌توانست به تعلیق کامل حساب‌های کاربری ترامپ منجر شود؛ مجازاتی که برای سایر کاربران اعمال نمی‌شد. اما حالا با نزدیک‌شدن به کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در هفته‌ی آینده، به‌نظر می‌رسد متا تصمیم دارد با ترامپ مانند سایر کاربران رفتار کند.

نیک کلگ، رئیس بخش امور جهانی متا درمورد رفع محدودیت اکانت ترامپ در فیسبوک اعلام کرد: «باور داریم که مردم آمریکا باید بتوانند بدون هیچ محدودیتی صحبت‌های نامزدهای انتخاباتی ازجمله دونالد ترامپ را بشنوند.» او همچنین اضافه کرد که محدودیت‌های قبلی اعمال‌شده روی حساب‌های کاربری ترامپ، فقط پاسخی به شرایط خاص و فوق‌العاده بود و دیگر نیازی به اجرای آن‌ها نیست.

هیچ سیاستمداری به اندازه‌ی ترامپ، قوانین محتوای متا را به چالش نکشیده است. متا در کنار سایر پلتفرم‌های اجتماعی، پس‌ از وقایع ۶ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹)، حساب کاربری ترامپ را تعلیق کرد. به‌هرحال، اوایل سال ۲۰۲۳ اجازه‌ی بازگشت به فیسبوک و اینستاگرام به او داده شد؛ اما همچنان تحت تحریم‌های خاصی قرار داشت. متا در آن زمان اعلام کرد که هرگونه تخلف مجدد از قوانین محتوا می‌تواند به تعلیق دوباره‌ی حساب کاربری ترامپ منجر شود.

مقالات مرتبط:
  • اروپا: سازوکار فروش تیک آبی در شبکه اجتماعی ایکس غیرقانونی است
  • پس از انتقادهای گسترده، برچسب تصاویر هوش مصنوعی در اینستاگرام تغییر کرد

دونالد ترامپ از ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دوباره به فعالیت منظم در فیسبوک روی آورده است و ویدئوهای مربوط به کمپین‌های انتخاباتی و انتقادهای خود از جو بایدن را به‌طور مرتب به‌اشتراک می‌گذارد.

او درحال‌حاضر ۳۴ میلیون دنبال‌کننده در فیسبوک دارد و این عدد برای جو بایدن ۱۱ میلیون نفر است. در اینستاگرام نیز، تعداد دنبال‌کنندگان ترامپ به ۲۵ میلیون نفر و تعداد دنبال‌کنندگان بایدن به ۱۷٫۱ میلیون نفر می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ