کوپایلت ویندوز ۱۰ از حالت ویجت درآمد و به اپلیکیشن تبدیل شد

اقتصاد ایران: مایکروسافت با انتشار آپدیت اجباری برای ویندوز ۱۰، دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را درقالب اپلیکیشن روی این سیستم‌عامل ارائه داد.

مایکروسافت در به‌روزرسانی اجباری جدید برای نسخه‌های 21H2 و 22H2 ویندوز ۱۰، دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را به‌صورت پین‌شده به تسکبار اضافه می‌کند و قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

قبلاً کاربران ویندوز ۱۰ با کوپایلت آشنایی داشتند؛ اما این دستیار در گوشه‌ی سمت‌راست تسکبار و به‌صورت ثابت قرار می‌گرفت. همچنین نسخه‌های اولیه‌ی این اپلیکیشن هوش مصنوعی درصورتی‌که در نوار ابزار پایین صفحه قرار نمی‌گرفتند، کار نمی‌کردند.

به‌نوشته‌ی Tom's Hardware، به‌روزرسانی اجباری ویندوز ۱۰، بخشی از تلاش‌های مایکروسافت برای ارائه‌ی هرچه بیشتر تجربه‌ی هوش مصنوعی به کاربران محسوب می‌شود، زیرا سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ هنوز موفق نشده است سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد. با وجود پایان‌یافتن پشتیبانی رسمی از ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۵، همچنان بسیاری از کاربران از ارتقاء به جدیدترین نسخه‌ی ویندوز خودداری می‌کنند.

اگر طرفدار هوش مصنوعی و مایکروسافت کوپایلت نیستید، خبر بد اینکه امکان ردکردن به‌روزرسانی اجباری جدید ویندوز ۱۰ وجود ندارد. زمانی‌که به‌روزرسانی‌ها به‌صورت خودکار روی کامپیوتر شما بررسی شود، این آپدیت را نیز نصب و اپلیکیشن کوپایلت را به تسکبار سنجاق می‌کند. همچنین درحال حاضر مشخص نیست آیا امکان جداسازی و پنهان‌کردن این اپلیکیشن بعد از به‌روزرسانی وجود دارد یا خیر.

اگر از کوپایلت لذت می‌برید، به‌روزرسانی اجباری ویندوز ۱۰ را دوست خواهید داشت. این آپدیت، کوپایلت را از جایگاه ثابت خود خارج می‌کند و عملکردی شبیه اپلیکیشن مستقل به آن می‌بخشد. حالا می‌توانید ابعاد پنجره‌ی اپلیکیشن را تغییر دهید، آن را در سراسر صفحه‌‌نمایش یا حتی بین چند مانیتور جابه‌جا و ابعادش را با سایر پنجره‌ها هماهنگ کنید.

مقالات مرتبط:
  • مهندس سابق مایکروسافت تصویری دیده‌نشده از اولین نسخه ویندوز ۹۵ را منتشر کرد
  • باگ عجیب کوپایلت ویندوز ۱۰ پس از ۶ ماه سرانجام برطرف شد

باوجود اجباری‌بودن به‌روزرسانی ویندوز ۱۰، انتشار آن برای همه‌ی کاربران و به‌صورت جهانی نخواهد بود. مایکروسافت اعلام کرده است این آپدیت را به‌تدریج منتشر خواهد کرد؛ بنابراین امکان دارد مدتی طول بکشد روی کامپیوتر ویندوز ۱۰ خود، اپلیکیشن کوپایلت را درکنار آیکون منوی استارت مشاهده کنید.

کوپایلت ازنظر پیش‌نیازهای سخت‌افزاری خیلی سخت‌گیر نیست. این اپلیکیشن فقط به ۴ گیگابایت رم و نمایشگری با وضوح HD نیاز دارد و بنابراین، حتی اگر از کامپیوتر نسبتاً قدیمی استفاده می‌کنید، چه بخواهید و چه نخواهید، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت در قالب اپلیکیشن دردسترس شما قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ