مدیرعامل گوگل دیپ‌مایند: IQ هوش مصنوعی امروزی در حد گربه است

اقتصاد ایران: مدیرعامل گوگل دیپ‌مایند معتقد است که هوش مصنوعی امروزی در حد یک گربه است و این فناوری برای رسیدن به انسان، مسیر طولانی در پیش دارد.

دمیس حسابیس در مصاحبه اخیر خود راجع‌به هوش مصنوعی، بیان می‌کند که سطح IQ هوش مصنوعی فعلی پایین‌تر یک گربه خانگی است. بااین‌حال تحقیقات در این زمینه با سرعت درحال پیشرفت است و سرمایه‌گذاری‌های کلان در زمینه‌ی محاسبات و هوش مصنوعی، این پیشرفت را شتاب می‌بخشد.

تمرکز حسابیس، مدیرعامل گوگل دیپ‌مایند، روی هوش مصنوعی عمومی (AGI) است؛ به همین جهت می‌توان گفت که او دید بسیار خوبی برای بیان شرایط و سطح هوش مصنوعی کنونی و پتانسیل این فناوری در آینده‌ی نزدیک دارد.

مدیرعامل گوگل دیپ‌مایند معتقد است که هرچند هوش مصنوعی امروزی، گاهی اوقات می‌تواند در حد قابل قبولی مانند انسان‌ها متن بنویسد، نقاشی کند یا موسیقی بسازد، اما یک گربه‌ی خانگی معمولی هوش عمومی بسیار بالاتری دارد. او معتقد است که هوش مصنوعی با فناوری و شرایط زیرساخت فعلی برای رسیدن به سطح هوش انسان، راه درازی در پیش دارد.

حسابیس در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای تغییر دادن مسیر زندگی انسان، با جسارت پیش‌بینی می‌کند که این فناوری به‌اندازه‌ی انقلاب صنعتی یا مهار آتش و برق اهمیت خواهد داشت. او معتقد است که در آینده، هوش مصنوعی به‌عنوان یک نیروی اصلی در شتاب‌دهی به کشف‌های علمی در زمینه‌ی انرژی، علم مواد، مراقبت‌های بهداشتی، آب‌وهوا و ریاضیات عمل خواهد کرد.

مقالات مربوطه
  • گوگل دیپ مایند چت‌باتی برای رقابت با ChatGPT می‌سازد
  • مدیرعامل دیپ‌مایند: هوش مصنوعی در سطح انسان تا چند سال آینده از راه می‌رسد

حسابیس در این مصاحبه از پروژه‌ی جدید دیپ‌مایند به‌ نام Astra صحبت کرد و گفت: «در این پروژه، از محدودیت‌های مرسوم هوش مصنوعی‌هایی مثل ChatGPT و گوگل جمنای خبری نیست و برای عملکرد بهتر از موقعیت، محیط، ترجیحات و تاریخچه‌ی کاربر استفاده می‌شود. هدف از این پروژه ارائه‌ی یک عامل هوش مصنوعی جهانی (universal AI agent) است که در زندگی روزمره، بسیار کاربردی‌ و دارای قابلیت‌های شخصی سازی زیادی باشد.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ