احداث راه آهن کرمانشاه – خسروی یک ظرفیت ویژه برای اربعین است

اقتصاد ایران: کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: احداث راه آهن کرمانشاه – خسروی که بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی آن هفته گذشته قطعی شد، یک ظرفیت ویژه برای شکوه بیشتر اربعین حسینی (ع) در این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی شامگاه سه شنبه در همایش موکب داران اربعین این استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از قدیم‌الایام خدمتگزاری به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام یکی از دغدغه‌های مشترک مردم این استان بوده است و این عرض ارادت خالصانه را در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام اربعین نشان داده‌اند.

وی به افزایش ۲ برابری تردد زوار اربعین از مرز بین‌المللی خسروی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه امسال و سال‌های آینده باید خود را برای میزبانی از چند میلیون زوار آماده کند و برای موفقیت در این میزبانی نیازمند یک طرح جامع برای استفاده از تمامی ظرفیت‌ها هستیم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: راه آهن کرمانشاه-خسروی یک ظرفیت بسیار راهبردی برای اربعین است و هفته گذشته این طرح دوباره فعال شد و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه قطعی از محل استجازه رهبر معظم انقلاب برای تکمیل آن اختصاص یافت که با اجرای این پروژه یک ظرفیت کم نظیر برای رفت و برگشت زوار اربعین فراهم می‌شود.

صحرایی به آماده شدن بسترها برای برگزاری اربعین سال جاری اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه ورودی‌های متعددی برای ورود و خروج زوار اربعین دارد که برای ساماندهی و بهره‌گیری بهتر از آنها باید تلاش کنیم.

وی بر اطلاع رسانی موقعیت موکب‌ها و دیگر خدمات اربعینی به زوار تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی مناسب از این خدمات اربعینی می‌تواند به رفاه و آسایش بیشتر زوار حسینی کمک کند.

صحرایی بر استقرار مناسب و متناسب با نیاز موکب‌ها در مسیر تردد زوار حسینی تاکید کرد و گفت: تردد زوار حسینی از شهرها برکت آفرین است و برای این موضوع موکب‌هایی در مسیرهای داخل شهر استقرا پیدا می‌کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: در اربعین سال جاری بیش از هر چیز جای شهید رئیسی به عنوان یک خدمتگزار عاشق و دلباخته اباعبدالله الحسین (ع) خالی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ