انتخابات ایران و یک تجربه دموکراتیک/ «خواب غربی‌ها تعبیر نشد»

اقتصاد ایران: یک روزنامه سوری به برگزاری انتخابات ایران در فضایی اخلاق مدار و شفاف اشاره کرد و روند دموکراسی در کشورمان را ستود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سوری الثوره در خصوص انتخابات ایران با تیتر «رقابت اخلاقی» نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران با شاخصه‌های ویژه خود یک تحول اساسی به شمار می‌رود که بر اهمیت تجربه سیاسی که انقلاب اسلامی ایران آن را نهادینه کرده تاکید دارد. این تجربه سیاسی تنها در چارچوب محافظت از اصول محقق نمی‌شود بلکه به ایجاد نتایج جدید برای بهبود این مسیر و پیشبرد آن بر پایه منافع ملت ایران و نظام این کشور و همراه با تحولات منطقه می‌انجامد.

در ادامه این گزارش آمده است: کشورهای غربی و آمریکا بعد از حادثه تأسف بار برای رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید این کشور، به تنش در ایران دل خوش کرده بودند اما این خواب‌ها تعبیر نشد. انتخابات ایران نشان داد که این کشور دارای نهادهایی است که می‌توانند با وجود تحریم‌های غربی و آمریکایی طولانی مدت و مشکلات به جلو حرکت کنند.

الثوره اضافه کرد: روند انتخابات ایران از مسیر انقلاب اسلامی این کشور محافظت می‌کند؛ البته این مسیر بسته و بی حرکت نیست بلکه می‌تواند رشد و نمو کند. نکته قابل توجه آنکه تداوم این مسیر در راستای منافع ملت ایران تحت تأثیر فشارهای خارجی قرار نمی‌گیرد و این مسأله بیانگر آن است که نظام سیاسی در ایران به نظر ملت و رأی دهندگان احترام می‌گذارد.

در این گزارش تاکید شده است: جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر به دشمنان خود و دشمنان محور مقاومت درس جدیدی داد. ما می‌دانیم که پیروزی و موفقیت ایران یعنی موفقیت محور مقاومت و تداوم حمایت از مسائل مهم امت اسلامی به ویژه مسأله فلسطین در برابر نقشه‌های رژیم صهیونیستی و لیبرال‌هایی که به دنبال تغییر نقشه منطقه هستند.

انتخابات ایران تصویر درخشانی از دموکراسی را با حضور نامزدهایی به تصویر درآورد که در فضایی اخلاقی رقابت کردند، نه آنکه مانند مناظره اخیر رقبای انتخاباتی آمریکا خارج از اصول اخلاقی و انسانی برگزار شود. هر رقابتی که مبانی اخلاقی در آن رعایت نشود مسابقه وحشی‌ها به شمار می‌رود. سعید جلیلی رقیب رئیس جمهور کنونی ایران جزو اولین کسانی بود که به وی تبریک گفت؛ این همان اصول اخلاقی است که دموکراسی‌های ریشه دار و نه کشورهای دارای قانون جنگل، از آن تبعیت می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ