طرح‌های عمرانی اربعین تکمیل می‌شوند

اقتصاد ایران: چذابه- رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از اختصاص سه همت اعتبار به پایانه‌های‌اربعینی و مسیرهای منتهی به آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی ظهر امروز چهارشنبه ضمن بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص سه همت اعتبار به پایانه‌های‌اربعینی و مسیرهای منتهی به آنها اظهار کرد: لازم است حداکثر تا بیست روز قبل از آغاز اربعین پروژه‌های عمرانی آن به اتمام رسیده باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: یکی از توفیقات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور این است که سالانه در بحث زیارت اربعین مأموریت و اقداماتی در پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آنها انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ۶ پایانه مرزی برای زیارت اربعین مشخص شده که از این تعداد دو پایانه‌ی شلمچه و چذابه در استان خوزستان قرار دارد، برای امسال برنامه‌ریزی شده تا نزدیک ۱۲ هزار متر مربع به سایبان‌ها و تونل‌های سرد در این دو پایانه اضافه شود، بازسازی و نگهداشت ساختمان‌های دو پایانه از جمله موارد دیگری است که باید برای زائران اربعین آماده کنیم.

امانی تصریح کرد: برای جاده‌های مواصلاتی به دو پایانه‌ی شلمچه و چذابه اعتباری نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، علاوه بر آن در کل کشور نیز نزدیک به سه همت اعتبار برای پایانه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آنها در نظر گرفته شده و تاکنون اقدامات خوبی به ویژه در پایانه‌های موجود در استان‌های گرمسیری انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اربعین در ماه‌های گرم سال انجام می‌شود؛ باید تمام اقدامات لازم را برای مباحث سرمایشی و رفاه زائران انجام دهیم، سه هزار میلیارد اعتبار اختصاص یافته به اربعین، ۴۰۰ میلیارد تومان در پایانه‌ها و مابقی در مسیرهای منتهی به پایانه‌ها برای ایمن‌سازی، روشنایی، نیوجرسی، روکش و لکه‌گیری آسفالت و اقداماتی از این قبیل مصرف می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: طبق صحبت‌های انجام شده با مدیران راهداری متعهد شده‌ایم که حداقل ۲۰ روز قبل از آغاز اربعین پروژه‌های عمرانی تمام شده باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ