رسیدگی به ۵۰۰ هزار پرونده در محاکم قضایی اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل از رسیدگی به ۵۰۰ هزار پرونده در محاکم قضایی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل در آستانه هفته قوه قضائیه اظهار کرد: از این تعداد پرونده ۳۵۰ هزار فقره در مراجع دادسرا و دادگستری و ۱۵۰ هزار پرونده نیز در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف اردبیل با مصالحه مختومه شده تا شاهد تلاش موثر ۷۵۰ نفر از کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف در استان اردبیل باشیم.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: دستگاه قضا در بیش از ۶۰ عنوان مجموعه شبه قضایی ورود پیدا کرده و به عضویت کمیسیون هایی نظیر ماده ۱۰۰، هیات تطبیق و ادارات کار و تامین اجتماعی درآمده است.

حجت الاسلام کثیرلو با گرامیداشت هفته قوه قضایه تصریح کرد: از امروز هفته قوه قضائیه شروع می شود که اولین روز به نام رسانه و اطلاع رسانی نامگذاری شده و شاهد برگزاری نشست مطبوعاتی و رسانه ای هستیم.

وی گفت: در این هفته با هدف تحقق سند تحول دستگاه قضا برنامه های مختلفی برگزار می شود که غبارروبی مزار شهدا، برپایی میز خدمت و ارائه مشاوره های حقوقی، برگزاری جلسه کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه گذاری، کلنگ زنی سوله اشتغال زندان مرکزی اردبیل، بازدید قضات از زندان، نشست تخصصی دفاع از آزادی های مشروع و حقوق شهروندی و همچنین تجلیل از کارکنان و قضات را در این هفته تدارک دیده ایم.

رییس کل دادگستری استان اردبیل مهمترین اقدام دادگستری را در یک سال گذشته توجه و تمرکز در بحث پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد و گفت: در سند تحول قضایی نیز بر این موضوع توجه شده تا کاهش وقوع جرایم در جامعه را شاهد باشیم.

حجت الاسلام کثیرلو تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته برخورد شدید با اراذل و اوباش را با هدف ارتقای امنیت روانی مردم انجام دادیم تا میزان جرایم رخ داده خطرناک در استان به حداقل برسد.

وی برخورد با فساد و حساسیت بیشتر بر موضوع ترک فعل مدیران را یادآور شد و بیان کرد: در قالب سند تحول قضائی ما بر تعامل دستگاه قضا با نمایندگان مجلس و قوه مجریه در استان تاکید داریم تا در یک تعامل خوب بتوانیم کارها را به شکل مطلوب به پیش ببریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ