کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از تیک‌تاک به‌اتهام نقض حریم‌خصوصی کودکان شکایت کرد

اقتصاد ایران: در ادامه‌ی چالش‌های تیک‌تاک در آمریکا حالا این پلتفرم باید با شکایت جدید کمیسیون تجارت فدرال دست‌وپنجه نرم کند.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرد شکایتی را علیه پلتفرم تیک‌تاک و شرکت مادرش یعنی بایت‌دنس به دلیل نقض احتمالی حریم خصوصی کودکان به وزارت دادگستری ارجاع داده است.

در ماه مارس (اسفند و فروردین)، منابع آگاه اعلام کردند که کمیسیون تجارت فدرال می‌تواند تحقیقات درباره‌ی تیک‌تاک در خصوص ادعای شیوه‌های نادرست حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها را با دستیابی به یک توافق، حل‌وفصل کند.

کمیسیون تجارت فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که طرف‌های متهم درحال نقض قانون یا در آستانه‌ی نقض آن هستند؛ بدین ترتیب، کمیسیون، رأی به ارجاع شکایت به وزارت دادگستری داده است. کمیسیون معمولاً ارجاع شکایت را به صورت عمومی اعلام نمی‌کند، اما تشخیص دادیم که در این مورد خاص، به نفع عموم مردم است که اعلام شود.»

مقالات مرتبط
  • دادگاه تجدیدنظر آمریکا، چالش‌های ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک را ۲۶ شهریور بررسی می‌کند
  • تیک‌تاک شاید با ایده‌ای عجیب از ممنوعیت در آمریکا بگریزد

تیک‌تاک در واکنش به شکایت مطرح شده ضمن تکذیب ادعای دسترسی این پلتفرم به داده‌های ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی، اعلام کرد که بیش‌از یک سال است که با کمیسیون تجارت فدرال همکاری می‌کند تا نگرانی‌های این آژانس را برطرف کند.

تیک‌تاک می‌گوید: «ما از اینکه کمیسیون تجارت فدرال به‌جای ادامه‌ی همکاری با ما برای رسیدن به یک راه‌حل منطقی، به‌دنبال پیگیری دعوی است، ناامید شدیم. ما با ادعاهای کمیسیون که بسیاری از آن‌ها به وقایع و رویه‌های گذشته مربوط می‌شوند، به‌شدت مخالفیم. بسیاری از آن رویه‌ها یا اساساً نادرست هستند یا برطرف شده‌اند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ