کاهش جمعیت کیفری در زندان یکی از سیاست های قوه قضاییه است

اقتصاد ایران: قزوین- رییس کل دادگستری قزوین گفت: یکی از سیاست های محوری دستگاه قضا کاهش جمعیت کیفری در زندانها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا در مراسم آزادسازی ۲۹ زندانی استان قزوین اظهار کرد: بیکاری خیلی از فسادها رو به دنبال دارد و هرانسانی وقتی احساس کند شخص مؤثری برای جامعه است؛ به سمت رشد و تعالی خود گام برمی دارد، از این رو اشتغال برای زندانی امیدآفرین و تغییر سرنوشت او مفید است.

وی توسعه اشتغال در حین حبس وپس از آزادی را ضروری دانست و بیان کرد: زندانی باید در دوران تحمل حبس تحت پوشش برنامه‌های حرفه آموزی قرار بگیرد تا پس از آزادی شغلی سالم داشته باشد.

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین یکی از سیاست محوری دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها برشمرد و اضافه کرد: ریاست قوه این موضوع را به همه محاکم قضائی تاکید داشته وهمه تلاش دستگاه قضائی بر اجرای این تکلیف مهم است؛ لیکن این تلاش منوط به اصلاح مجرمین و عدم تکرار جرم و بازگشت آنها به زندان است.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا به فضائل اخلاقی ائمه اطهار علیهم السلام اشاره کرد و گفت: مروت و جوانمردی یعنی جامعه از حضور و وجود او آرامش داشته باشد. تمام تلاش و خدمت دستگاه قضائی و زندان به باز اجتماعی شدن زندانیان بافضایل اخلاقی است تا با اصلاح رفتار، فرصتی برای جبران گذشته خود داشته باشد ومسیر زندگی اش را تغییر دهد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات ویژه در حوزه‌های اشتغال و حرفه آموزی، فرهنگی و تربیتی زندانیان و اقدامات حمایتی برای خانواده زندانیان ارائه کرد.

فرهاد بهرامی افزود: از ۳۹ زندانی ۱۴ نفر با مبلغ بدهی ۱۴۶ میلیارد ریال توسط ستاد مردمی دیه استان، با پرداخت۴ میلیارد ریال بصورت وام و ١١میلیارد کمک بلاعوض آزاد شدند و ۲۵ زندانی دیگر نیز با مساعدت و کمک دستگاه قضائی استان به آغوش خانواده بازگشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ