شرکت در انتخابات یکی از ملزومات اجتماعی و سیاسی در کشور است

اقتصاد ایران: ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: شرکت در انتخابات یکی از ملزومات اجتماعی و سیاسی در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات یکی از ملزومات اجتماعی و سیاسی در کشور است، افزود: باید همه جامعه برای شرکت در انتخابات آماده باشند و این مشارکت انتخاباتی وظیفه همگانی است؛ اگر فردی به دنبال عزت و امنیت کشورش باشد، باید در این انتخابات مشارکت کند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر امسال گفت: شرکت پرشور و آماده شدن برای ثبت مشارکت عظیم، وظیفه هر ایرانی و همگانی است چراکه مشارکت گسترده اولین رکن انتخابات در ایران اسلامی به شمار می‌رود.

امام جمعه ارومیه اظهارکرد: باید در انتخاب فرد اصلح به دنبال چراغ راه جامعه یعنی معیارهای رهبری برای انتخاب رئیس جمهور از میان کاندیداها بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم کناره‌گیری برخی کاندیداها به نفع کاندیدای دیگر اظهار کرد: اگر برخی از ۶ نفری که به تأیید نهایی شورای نگهبان رسیده‌اند، به سهم خود فداکاری و ایثارگری کنند و به نفع دیگری کناره گیری کنند در واقع به کمک فرد منتخب رفته و برکت زندگی خود را متعالی می‌کنند.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: انتخاب از میان تعداد کم کاندیدا برای ریاست جمهوری بسیار سهل‌تر از انتخاب از میان افراد بیشتر است و این موضوع باعث سردرگمی جامعه در انتخاب فرد اصلح می‌شود.

وی با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان او گفت: در کشورهای دیگر اگر دولت یا مجلسی از بین برود، تمام چهارچوب کشور متلاشی می‌شود اما در ایران اسلامی با شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم چنین اتفاقی رخ نداد بلکه شاهد ثبات کشور در زیر پرچم رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان افزود: ریخته شدن اولین قطره از خون قربانی در عید سعید قربان به زمین باعث بخشیده شدن گناهان می‌شود و این نشان از اهمیت عید سعید قربان در جامعه اسلامی است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: اهمیت قربانی کردن به اندازه‌ای است که می‌توان با قرض کردن نیز قربانی خرید یا در قربانی دیگران مشارکت کرد و حتماً باید در نماز عید قربان نیز شرکت کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ