فعالیت گروه‌های جهادی حامی بیماران سرطانی در چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد-مسوول گروه جهادی و مردمی حامیان بیماران سرطانی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه‌های جهادی حامی بیماران سرطانی در شهرستان‌های شهرکرد، سامان،فارسان و لردگان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد امروز سه شنبه به ریاست مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهرکرد در خصوص حل مشکلات بیماران سرطانی با حضور مسئول گروه جهادی و مردمی حامیان بیماران سرطانی و دیگر اعضای شورای اسلامی شهرکرد برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم بیاتی مسئول گروه جهادی و مردمی حامیان بیماران سرطانی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: از ۱۳۲ نوع بیمار خاص، ۷ هزار نفر بیماران سرطانی می‌باشند و در ماه چندین نفر به این آمار افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها گروه جهادی که در سامانه اطلس ثبت شده، گروه جهادی حامی بیماران سرطانی است، تصریح کرد: نام گروه جهادی به «حامیان سلامت» یا «حس» تغییر یافته است.

مسئول گروه جهادی و مردمی حامیان بیماران سرطانی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: هزینه بیماران سرطانی در ماه از ۴۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد، گاهاً هر ۲۱ روز یکبار هزینه یک آمپول ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد که باید تزریق کنند تا دو هفته بیشتر زنده بمانند، بیماران سرطانی با این هزینه‌های گزاف مواجه هستند.

وی افزود: ما در شورای راهبردی در مساجد و محله‌ها برای حل مطالبات مردم حضور می‌یابیم و تاکنون توانستیم، ۵ مشکل عمده مردم را که به ما مراجعه کردند، حل کنیم و در شهرکرد، سامان، فارسان و لردگان شورای راهبردی را تشکیل دادیم، گروه‌های جهادی حامی بیماران سرطانی در شهرستان‌ها در حال فعالیت هستند.

بیاتی یادآور شد: در سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری دستور تحویل زمینی برای همراه سرا بیماران سرطانی را دادند، که اکنون واگذاری زمین در منظریه برای همراهان بیماران انجام می‌شود.

وی افزود: کسانی که از راه‌های دور برای پیوند به استان ما سفر می‌کنند مکانی برای اسکان و استراحت ندارند، به همین منظور درخواست دریافت مکانی برای استراحت همراهان بیماران سرطانی تا تکمیل همراه سرا را داریم.

مسئول گروه جهادی و مردمی حامیان بیماران سرطانی چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: مکانی که قبلاً توسط شهرداری در اختیار گروه جهادی قرار داده شده علاوه بر دفتر گروه جهادی، کارگاه آئینه کاری، پتینه کاری نیز انجام می‌شود.

وی به عدم استفاده از بودجه دولتی در گروه‌های جهادی اشاره و مطرح کرد: ۳ هزار و پانصد گروه جهادی در استان به ثبت رسیده تنها گروه جهادی ما، حامی بیماران سرطانی است‌؛ هر تعداد مغازه که به ما تحویل داده شود به همان تعداد شغل و درآمد ایجاد می‌شود.

در ادامه این جلسه مصطفی حیدری بیان داشت: خداوند یار و یاور بیماران سرطانی می‌باشد، تا جایی که امکان آن فراهم باشد از بیماران سرطانی حمایت می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: در خصوص دریافت مغازه با هماهنگی شهرداری تمام تلاش را برای انجام این امر جهت حمایت از بیماران سرطانی انجام می‌دهیم.

در این جلسه محمدرضا بیاتی نیز اظهار کرد: تمام توان را برای کمک به بیماران سرطانی انجام می‌دهیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهرکرد بیان داشت: وزارت بهداشت و درمان بخش بهداشت را رها کرده، وجود گروه‌های خیری بعضاً سبب بی خیالی برخی از مسئولین از انجام وظایف و خدمات شده است.

وی یادآور شد: استفاده از کود شیمیایی، مواد نگهدارنده، عدم سلامت برخی مواد غذایی و … باعث افزایش ابتلاء افراد به سرطان می‌شود و باید وزارت بهداشت در پیشگیری اقدامات جدی انجام دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ