بداخلاقی های انتخاباتی موجب خدشه به آبروی نظام می شود

اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم با بیان اینکه بداخلاقی های انتخاباتی موجب خدشه به آبروی نظام می شود افزود: طرفداران کاندیداها باید ویژگی های فرد مورد نظر خود را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: روز شنبه به عنوان سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام به نام روز ازدواج نام گرفته شده و روزی است که امام علی علیه السلام در سن ۲۴ سالگی به خواستگاری حضرت زهرا سلام الله علیها که ۹ سال داشتند رفت که این اختلاف سن در مورد پیامبر اکرم و حضرت خدیجه (س) برعکس بوده و این بدان معنا است که اگر دو طرف همدیگر را پذیرفته اند و از تمامی جهات مشکلی ندارند، نباید اختلاف سنی مانع از ازدواج شود.

خطیب جمعه قم بیان کرد: ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها به صورت ساده برگزار شد و بزرگترین برکات را به همراه داشته است.

آیت الله سعیدی گفت: تسهیل در امر ازدواج جوانان موضوع مهمی است که خانواده‌ها در این زمینه باید تلاش کنند و در سنین جوانی تشکیل زندگی دهند و سامان بگیرند که این گونه ازدواج‌ها زمینه بهتر فرزندآوری را فراهم می‌کند.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: در سال ۱۳۴۲ شهید سعیدی در زندان ساواک به شهادت رسید که این شهید به امام گفت ممکن است برخی‌ها شما را تنها بگذارند که امام فرمود اگر جن و انس یک طرف باشند و من طرف دیگر بدون ترس و واهمه حرف خود را می زنم.

تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد به ویژگی‌های درس آموز رئیس جمهور شهید اشاره کردند و این موارد نه تنها در راستای تقدیر از آیت الله رئیسی بوده بلکه درسی برای همه مسؤولان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که در انتخابات پیش رو باید اخلاق حاکم باشد و بداخلاقی‌ها موجب خدشه به آبروی نظام می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ارکان اخلاق مداری در انتخابات رعایت مرز تخریب است که تخریب همانگونه که از اسمش پیدا است کارش ویرانگری است و مردم نیز از فضای تخریب متنفر هستند.

آیت الله سعیدی افزود: برای انتخاب اصلح، تبیین کار ساز است و قدرت تصمیم گیری مردم تقویت می‌شود و تخریب راه به جایی ندارد و نسبت‌های ناروا دادن ذهن مردم را خراب می‌کند.

امام جمعه قم افزود: در تبیین با دشمن مرز بیندی می‌شود اما در تخریب افراد در میدان دشمن بازی می‌کنند و موجب طمع دشمنان می‌شود.

وی اضافه کرد: امید و اتحاد اجتماعی در تبیین تقویت می‌شود و در تخریب کدورت‌ها و کینه‌ها نهادینه می‌شود.

آیت الله سعیدی گفت: با رعایت تقوای الهی در ایام انتخابات فقط باید به تبیین اقدامات کاندیداها پرداخته شود و از تخریب پرهیز شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ