قوانین بروز نشده، موجب فرار از خلأهای قانونی می شود

اقتصاد ایران: فرماندار ویژه سیرجان و معاون استاندار کرمان در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: ما قوانینی داریم که بروزرسانی نشده  و حتی برخی قوانین طی پنج دهه متناسب با شرایط جامعه بازنگری نشده و خلاهای قانونی در مسیر اجرا وجود دارند، که برخی سودجویان با سو استفاده از این خلاهای قانونی از قانون فرار می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ علی یعقوبی پور فرماندار ویژه شهرستان سیرجان در جلسه شورای اداری این شهرستان، ضمن ابراز تأسف و تسلیت شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور فقید و همراهان ایشان و نیز آستانه فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب گفت: رییس جمهور با شهادتش مسوولیت ما را نسبت به قبل بیشتر و وظیفه ما را سنگین تر کرد.

وی افزود: ما باید به خودمان افتخار کنیم که در دولتی خدمت کردیم که رییس دولت آن شهید بزرگوار دکتر آیت الله رییسی بود و رییس دولت آن با ارزش ترین دارایی خود را در این راه فدا کرد و این فرصت و موقعیتی که امروز پیش آمده را باید قدر دانسته و پاس بداریم.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان، ضمن خیر مقدم به تمامی نمایندگان دستگاه های اجرایی سیرجان و محمد معتمدی زاده نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی که برای نخستین بار در این جلسه شرکت داشت، اظهار کرد: ریل گذاری وظیفه مجلس است و حرکت کردن بر روی این ریل وظیفه قوه مجریه و اگر این ریل گذاری‌ها در قالب طرح‌ ها، لوایح و اهداف متناسب با شرایط و نیازهای جامعه باشد، اجرای آن توسط قوه مجریه موثرتر است.

قوانین بروز نشده، موجب فرار از خلأهای قانونی می شود

یعقوبی پور خطاب به نماینده مردم سیرجان و بردسیر مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قوانین کارشناسی تر و متناسب با شرایط و بر اساس نیازهای کشور و متناسب با چشم اندازهای نظام تدوین شود، عملیاتی شدن این قوانین توسط قوه مجریه به مراتب بهتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما قوانینی داریم که بروزرسانی نشده و حتی برخی قوانین طی پنج دهه متناسب با شرایط جامعه بازنگری نشده و خلاهای قانونی در مسیر اجرا وجود دارند، که برخی سودجویان با سو استفاده از این خلاهای قانونی از قانون فرار می‌ کنند و به همین دلیل برخی قوانین همچون قوانین ثبتی و امور مالیاتی نیاز به بازنگری اساسی دارند و ضمانت اجرایی آن نیز مهم می باشد، که انشاءالله با کمک دیگر نمایندگان بتوانید این خلاها را رفع کنید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان گفت: جمعیت شهرستان سیرجان بر اساس آخرین سرشماری که سال ۹۵ انجام شد، ۳۲۰ هزار نفر ثبت شده اما بدلیل مهاجرپذیری و موقعیت شغلی در سیرجان، آمارها نشان می‌ دهد، شهرستان سیرجان بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر جمعیت خدمت گیرنده دارد.

علی یعقوبی پور اضافه کرد: هدف این است که در روزهای پایانی دولت سیزدهم با تمام قوا خدمات انجام شده در این دولت را برای مردم تبیین کنیم و با برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور یاد شهید والامقام آیت الله رئیسی را در قلب مردم زنده نگهداریم.

قوانین بروز نشده، موجب فرار از خلأهای قانونی می شود

امام جمعه سیرجان خطاب به مسئولان شهرستان در جلسه شورای اداری:

مشکلات مردم را برادرانه حل کنید

حجت الاسلام و المسلمین مسلمی‌ زاده در بخشی از سخنان خود در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و گرامیداشت سالروز درگذشت امام راحل گفت: از همه شما که به عنوان مسئولان اجرایی شهرستان فعالیت دارید انتظار می‌ رود اگر جلسه مهم و کلانی در سطح شهر برگزار م ی‌شود حتماً به عنوان مسئولان ارشد حضور پیدا کرده و همراهی کنید. برگزاری این جلسات بدون حضور مسئولان ارشد شهرستان در شأن شهری چون سیرجان نیست.

وی افزود: متاسفانه برخی از مسئولان در جمع مردم حضور پیدا نمی‌ کنند، مردمی نیستند و نسبت به رفع مشکلات مردم دغدغه ندارند و این امر مناسب وضعیت شهر سیرجان نیست. ما میراث‌ دار یک انقلاب عظیم و ارزشمندیم، چرا باید تصور کنیم تصدی یک منصب پله آخر خدمت است؟ در حالی که ما خادم این ملت هستیم و آمده‌ ایم که خدمت کنیم.

امام جمعه شهرستان سیرجان بر خادم بودن مسئولان شهر برای مردم تاکید و بیان کرد: صندل ی‌هایی که ما به عنوان مسئولان شهر تصدی کرده‌ ایم پوچ است و دوامی ندارد، وای به حال کسی که فکر کند تافته جدا بافته است و خود را از دیگران جدا بداند و به مردم خدمت نکند.

حجت الاسلام مسلمی زاده به کلامی از اهل بیت در این زمینه اشاره و عنوان داشت: اهل بیت فرمودند؛ یک مسئول باید در دسترس مردم باشد، کار مردم را راه بیندازد و خالصانه عمل کند. طبق این سخن، کسی که مسئول می‌شود باید به وظایف خود عمل کند. چرا مردم باید از برخی از ارگان‌ ها و ادارات شهر شاکی باشند؟ معنای مسئول یعنی پاسخگو. باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه معضلات و مشکلات بسیاری در شهرستان سیرجان وجود دارد اما حل نمی‌ شود. علت چیست؟ از مسئولان محترم می‌ خواهم به فکر حل مشکل مردم باشند. باید اولویت اول خود را بر این بگذارید که نگاه تان به مراجعان و مردم مثل نگاه تان به برادر خود باشد. مشکلات مردم را برادرانه حل کنید!

امام جمعه سیرجان حل مشکلات مردم را وظیفه اصلی مسئولان خواند و ادامه داد: ما خدمتگزار مردم هستیم. این پست و مقام‌ها هیچ ارزشی ندارند مگر اینکه خود را خالص کنیم برای خدمت به مردم. مسائل سطح شهرستان که مورد انتظار مردم هست باید حتماً پیگیری و مطرح شود. خوشبختانه همراهی، همفکری و همدلی بین مسئولان شهر وجود دارد؛ باید از این همراهی و همدلی برای حل مشکلات مردم به بهترین نحو استفاده کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ