سند چشم انداز امربه معروف بر اساس اولویت تدوین شود

اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار تدوین نقشه و سند چشم انداز در عرصه امربه معروف و نهی از منکر بر حسب آمایش و شناخت اولویت‌ها شد .

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: بوشهر جز استان‌های استراتژیک کشور و سومین اقتصاد کشور در تولید ناخالص ملی است و تولیدات آن نیز استراتژیک بوده و از لحاظ تولید سرانه استان اول کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشت: بوشهر از لحاظ وسعت جغرافیایی ۹۳۶ کیلومتر مرز آبی و ۷۰۷ کیلومتر ساحل دارد و در کشاورزی اولین استان در تولید صیفی‌جات خارج از فصل بوده و در تولید خرما نیز سومین استان کشور است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه از حیث تجارت بوشهر یکی از مهمترین مراکز تجاری ایران است ابراز داشت: بوشهر گنج ایران است و از حیث تاریخی نیز استان مقاومت به شمار می‌رود. در طول تاریخ این استان چهار بار مورد هجمه انگلیس قرار گرفته و نیز کشورهایی همچون پرتغال، هلند، فرانسه به این استان حمله کرده‌اند که در آن زمان علمای استان حکم به وجوب دفاع دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بوشهر در جنگ تحمیلی تنها استانی است که به تعداد روزهای جنگ بمباران شده و استانی است که اولین حملات هوایی را دفع کرده و تمام نیروی دریایی عراق را در دو ماه از بین برده و تنها استانی است که با آمریکایی‌ها جنگیده است.

وی با بیان اینکه محلات بوشهر مسجد محور بوده است گفت: سابقه این مسجد محوری در بوشهر به ۲۰۰ سال قبل برمی‌گردد؛ از سال ۱۲۶۰ هجری قمری نیز نماز جمعه در بوشهر خوانده می شده و این مهم تا کنون استمرار دارد و هیچ جای ایران به این صورت نبوده است.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: انسان باید خود را در این نظام معرفتی تعریف کند که در کجای این منظومه است.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: فهم دقیق و آمایشی معروف و منکر، شناخت معروف‌ها و منکرها بر اساس اولویت بسیار مهم است.

وی خواستار تدوین نقشه و سند چشم انداز در این عرصه حسب آمایش و شناخت اولویت‌ها شد و گفت: بعد از تنظیم سند، برای حل مسائل اقداماتی صورت گیرد.

وی بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، در استان بوشهر تنظیم سندهای بالادستی و میان دستی و سپس حوزه مدیریت اجرایی و نظارت و بازتولید برنامه‌ها در حال انجام است.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به رویکرد مردمی بودن ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: تمام ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردم هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ