تاکید یکی از مراجع تقلید عراق بر اهمیت جایگاه حشد شعبی

اقتصاد ایران: جمعی از فرماندهان و نیروهای حشد شعبی با آیت الله محمد الیعقوبی از مراجع تقلید عراق دیدار کردند که طی آن این شخصیت دینی از خدمات و جانفشانی‌های حشد شعبی تجلیل کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آیت الله الیعقوبی در این دیدار گفت که درگیری با نیروهای شر، ظلم و استکبار روز به روز بیشتر می شود و باید با صبر و استقامت با آن مقابله کرد و روحیه معنوی خود را حفظ کرده و آن را دائماً افزایش دهیم، زیرا این سلاح قدرتمندی است که در اختیار داریم و توانسته‌ایم -با وجود تجهیزات و تعداد نابرابر- با نیروهای قدرتمند و مستکبر مقابله کنیم، همان طور که در صدر اسلام مسلمانان با وجود تجهیزات و تعداد کم توانستند با نیروهای کفر و جهل مقابله کنند و پیروزی های درخشانی به دست آورند.

خداوند متعال می فرماید: «إِنْ یَكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَإِنْ یَكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ یَغْلِبُوا أَلْفًا مِنَ الَّذِینَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَفْقَهُونَ»(انفال، 56) زیرا دشمنان و مخالفان ما افرادی هستند که نه به خداوند متعال ایمان دارند و نه شناختی از او دارند، و هیچ تعهدی به امور دینی که منشأ قوت اخلاقی و عقیدتی است، ندارند و تمام همت آنها به دست آوردن دنیا و لذت های آن است.
     
وی با اشاره به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: سرچشمه استواری، مقاومت، شجاعت و رشادت برادران مجاهد و مردم غزه و در جبهه‌های نبرد با ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی که برتری نظامی دارد، همان روحیه معنوی و ایمان به خداوند متعال است، در غیر این صورت، کارشناسان نظامی چگونه صحنه های درگیری با دشمن از نقطه صفر و با استفاده از سلاح های قدیمی را می توانند شرح دهند؟ و آیا محقق شدن پیروزی های متعدد بر دشمنی که از لحاظ عددی و تجهیزات برتری کاملی دارد، را می توان با نگاه مادی توضیح داد؟

در همین راستا، آیت الله الیعقوبی به بخشی از گفتگوی خود با شهید ابومهدی المهندس در سال 2017 اشاره کرد و گفت: روحیه معنوی در بین اعضای حشد شعبی باید حفظ شود. زیرا این روحیه ممکن است تضعیف شود و شور و شوقی که در آغاز نبردها وجود داشت در گذر زمان و طولانی بودن نبرد از بین برود از این رو، باید برای گسترش، رشد و تقویت مداوم این روحیه تلاش کرد. صحابه در صدر اسلام شور و اشتیاق زیادی داشتند و در فعالیت های جهادی خود فانی بودند اما پس از گذشت مدتی روح ایمان در نفوس آنان ضعیف شد و در سالهای بعد عده ای از آنان در جنگ جمل علیه حضرت امام علی علیه السلام جنگیدند.

این مرجع تقلید عراقی افزود پیوستن به موسسه حشد شعبی،افتخار و مسؤولیت بزرگی است. امام علی (ع) همچنین در توصیف جهاد می فرماید: «جهاد، لباس تقوا، زره مستحکم خداوند و بهشت امن اوست». همچنین از رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله نقل شده است: «خداوند متعال به وسیله کسی که در راه خدا شمشیر برداشته است به فرشتگان مباهات می کند»، و «فرشتگان تا زمانی که رزمنده شمشیر در دست دارد بر او درود می فرستند»، البته مقصود از شمشیر در این روایت "سلاح" است. در نتیجه این جایگاه کسی است که در راه دفاع از اعتقادات خود ایستادگی و از مردم و مقدسات دفاع می کند.

وی همچنین بر اهمیت  شناخت مسئولیت وابستگی به نهاد حشد شعبی تاکید کرد و گفت : هنگامی که می گوییم، خداوند به واسطه رزمندگان به فرشتگان مباهات می ورزد و رزمنده بودن افتخار و امتیاز بزرگی است در مقابل هر امتیازی حقوق و واجباتی وجود دارد که ما باید مسئولیت خود را در قبال آن بشناسیم، پس وابستگی به این نهاد مبارک مسئولیت هایی را برای ما ایجاد می کند. ما پیش از آن که وابسته به نهادی باشیم، پیرو اهل بیت (علیهم السلام) هستیم و ائمه اطهار به ویژه امام باقر، امام صادق و امام رضا (علیهم السلام) در این خصوص سخنانی دارند. امام صادق (ع) می فرماید: «اگر مردی از شما در دین خود ورع داشته باشد و راستگو، امانتدار و با مردم خوش اخلاق باشد، و گفته شود: او جعفری است این امر باعث شادی من خواهد شد و من از او خوشنود خواهم بود»، پس ما باید مسئولیت خود را درک کنیم و حق آن را ادا کنیم.

آیت الله الیعقوبی با تاکید بر اهمیت اصلاح نیت و مراقبت از نفس خطاب به رزمندگان حشد شعبی گفت خداوند به شما بهترین پاداش را ارزانی کند زیرا شما به ندای خداوند لبیک گفتید و برای دفاع از مستضعفان، مردان، زنان و کودکانی که تحت ظلم و کشتار گروهی متحجر بودند، جنگیدید. شما باید مراقب نیت خود باشید و خلوص نیت خود را حفظ کنید. پاداش شما نزد خداوند متعال بسیار گسترده است، پس تلاش کنید به درجات علیا دست یابید و در آن کوتاهی نکنید زیرا درجات شما کاهش خواهد یافت.

وی همچنین بر  التزام به واجبات دینی و ورع در برابر محرمات تاکید کرد و گفت: التزام به دین و دستورات الهی و دوری از آنچه خداوند متعال از آن نهی کرده است، منشأ ایمان و روحیه معنوی است که با آن می توانیم در مقابل چالش ها ایستادگی کنیم و این موضوع رمز پیروزی ما خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ