ناگفته‌های هنرمندان از تعامل با شهید رئیسی+ فیلم

اقتصاد ایران: مدیران و مسئولان عرصه فرهنگ و هنر از یک طرف فقدان رئیس‌جمهور شهید را یک ضایعه بزرگ برای کشور و این عرصه مهم می‌دانند و از طرفی دیگر بازیگران، خوانندگان و سینماگران غصه‌دار پرواز مردی شدند که میدان فعالیت برای هنرمندان و اهالی فرهنگ هموار باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  خبر تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان کام همه ملت ایران را تلخ کرد. هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه از همان ساعت‌های ابتدایی که خبر را شنیدند در فضای مجازی واکنش‌هایشان را نشان دادند. امروز در تالار وحدت اهالی فرهنگ، رسانه و هنرمندان‌مان گردهم آمدند آنها به خادم ملت شهید رئیسی و همراهانشان ادای احترام کنند.

بعد از یک هفته در آستانه هفتمین روز شهادت رئیس‌‌جمهور کشورمان این بار هنرمندان، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تالار وحدت میعادگاه فرهیختگان فرهنگ و هنر دور هم جمع شدند تا از آیت‌الله شهید رئیسی و همراهان شهیدشان برای سه سال فشرده کار و تلاش تجلیل کنند.

او که در آخرین افطاری ماه مبارک رمضان بزرگان عرصه هنر پایِ درد و دل‌ها و دغدغه‌های هنرمندان نشست؛ به تعبیرِ داریوش ارجمند که امروز با عصا و آن حال و هوای این روزهایش که مثلِ‌گذشته پرطراوت نیست پا به محل پاسداشت و یادبود شهید رئیسی گذاشت و به ما گفت "چقدر نقدپذیر بود". به ما گفت که چقدر برای فرهنگ و هنر کار کرد که آیندگان خواهند دید.

جعفر دهقان که زودتر از همه قبل از شروعِ رسمی برنامه به تالار وحدت آمده بود. او را جلوی محل یادبودی که محور اصلی فتوکال و ورودیه مراسم پیش‌بینی شده بود، دیدم. خیلی بهت‌زده به تصاویر آیت‌الله رئیسی نگاه می‌کرد. از او پرسیدم برجسته‌ترین کار رئیس‌جمهور شهید در عرصه فرهنگ و هنر چه بود؛ گفت تعامل تعامل تعامل.

این نکته بسیاری از دیگر بازیگران و شاعران و خوانندگان در مراسم بود. از بسیاری شنیدیم. شاید حضور حمید ماهی‌صفت هم در نوع خودش جالب توجه بود که از لنز دوربین عکاسان پنهان نماند. هرچند که خودش به ما می‌گفت "همیشه دوست دارم خوشی‌های مردم را مضاعف کنم اما از روز شهادت تا الان نمی‌دانم چطور بخندم و چرا بخندم؛ به واقع یک خادم از میان ما رفت".

جلوتر از گیتِ ورودیه که محل نوشتن دفتر یادبود پاسداشت شهید رئیسی بود بگذریم معاونان و مسئولان و وزیر فرهنگ کنار هم به عنوان صاحبان عزا ایستاده‌اند تا میهمانان را برای ورود به مراسم بدرقه کنند.آقای وزیر که حال و هوایِ گذشته را ندارد. ترجیح می‌دهد مثلِ گذشته با هنرمندان خیلی لطیف و با محبت برخورد کند اما بغضِ شکسته‌اش گاهی این اجازه را به او نمی‌دهد.

محمد خزاعی از روز یکشنبه‌ای می‌گوید که دست به دعا برداشت و در محضر امام رضا(ع) می‌خواست خادم ملت را به ملت برگرداند اما دعایش مستجاب نشد. سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ از خدمات و دستاوردهای شهید رئیسی و دولت سیزدهم در سامان‌بخشی و ارتقای زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر به ما گفت.

قدری جلوتر برویم؛ جایگاهی را می‌بینیم که به بزرگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تعلق دارد. ابتدای آن داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون نشسته و کنار او عنایت بخشی و اسماعیل خلج و کیانوش گرامی نشسته‌اند.کیانوش گرامی از لطف و عنایت آقای رئیسی به انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون می‌گوید و عنایت بخشی به خانه‌دار کردن هنرمندان پیشکسوتی که سال‌ها از اجاره‌نشینی و مشکلات و بحران‌های مالی‌شان می‌گفتند.

شاید یکی از نکات جالب توجه در بخش‌های جنبی مراسم فارغ از طراحی و نقاشی هنرمندان، اتاقی مجزا برای ثبت‌نام و تکمیل مدارک مربوط به عضویت در صندوق اعتباری هنر باشد که گیتی معینی بازیگر پیشکسوت به آن اشاره کرد. او گفت: "چقدر این دولت با همین صندوق به بیمه و مشکلات پیشکسوتان کمک کرد. امیدواریم این راه ادامه پیدا کند".

کوروش زارعی که مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است و در این دولت یک دوره مسئولیت دبیری جشنواره تئاتر فجر را برعهده داشت به ساماندهی حریم تئاتر شهر اشاره کرد که در این دولت با دغدغه‌های آیت‌الله رئیسی و وزیر فرهنگ پیش رفت. جایی که در این چند ساله اصلاً هیچ دولتی به آن توجه نکرد. البته درباره این نکته سیدجواد طاهری رئیس تئاتر شهر هم صحبت کرد و از پایانِ ساخت و ساز حریم تئاتر شهر در پایان بهمن‌ماه امسال هم خبر داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ