رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با اکونیوز :

بیمه قطارهای شهری و بین شهری وارد فاز اجرایی شد

اقتصاد ایران: رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص بیمه شخص ثالث قطارهای شهری و بین شهری توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، دکتر علی استاد هاشمی با حضور در غرفه خبرگزاری اقتصادی ایران در گفتگو بااکونیوز افزود:قطارهای شهری و بین شهری در حال حاضر از بیمه مسئولیت استفاده می کنند که می بایست از قانون بیمه شخص ثالث که چندی پیش در هیات دولت مصوب شد استفاده نمایند.

وی اظهار داشت:براساس قانونی که اخیرا تصویب شد همه قطارها مکلف به استفاده از قانون بیمه شخص ثالث هستند که بعد از مصوب در دولت، دستورالعمل ها و نرخ های آن را مصوب کرده و به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ایم و انتظار داریم وزارت خانه مربوطه هرچه سریعتر اجرایی نماید.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه در بیمه مسئولیت دیه تعلق نمی گیرد و پرداخت دیه فقط از طریق بیمه شخص ثالث صورت خواهد گرفت گفت:در هفته جاری طی نامه ای به همه وزرای دخیل در این موضوع را اعلام خواهم کرد.

هاشمی تصریح کرد:در خصوص همکاری شهرداری تهران برای بیمه قطارهای مترو نیز گفت:دستورالعمل های تدوین شده با همکاری شهرداری تهران بوده و مدیران آن نسبت به اجرای بیمه شخص ثالث مترو اهتمام جدی دارند.

بیمه های تجاری نباید به سمت اجبار بروند"

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص بیمه های عمر و زندگی گفت:همه بیمه های تجاری اعم از عمر و زندگی،آتش سوزی و غیره نباید به سمت اجبار بروند بلکه به جای اجبار باید نقش تسهیل گری را داشته باشند.

هاشمی افزود:باید خدمات این نوع بیمه ها را تسهیل کنیم تا خدمات خوب ارائه دهند و مردم از طریق خدمات خوب جذب این نوع بیمه ها شوند.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه بیمه های عمر و زندگی بیمه های سرمایه گذاری هستند باید نسبت به بازارهای مالی دیگر خدمات بهتری بدهندتا مردم جذب شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی از تورم به عنوان چالش اصلی بیمه های عمر و زندگی یاد کرد و افزود:با توجه به تورمی که سالانه در کشور وجود دارد و به نوعی چالش برای حوزه های مختلف اقتصادی تبدیل شد مردم تصمیم می گیرند براساس این موضوع در این بخش سرمایه گذای کنند یا خیر.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد:بیمه های عمر و زندگی باید سبد خدماتی که می دهند را متنوع کنند تا مردم به واسطه آن خدمات ترغیب شوند از این نوع بیمه ها استفاده کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ