رازهای خرید بلیت هواپیمای ارزان از زبان فروشندگان بلیت

اقتصاد ایران: سفر با هواپیما به هر نقطه از کشور ایران، می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

اخبار شرکتها- سفر با هواپیما به هر نقطه از کشور ایران، می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. سفر هوایی در بازه زمانی کوتاه تری انجام می شود و می توان با مرخصی کاری کمتر و بدون خستگی، یک سفر کوتاه و پربازده را تجربه کرد. با این حال یکی از دغدغه های اصلی افراد برای خرید بلیت هواپیما، قیمت است. بسیاری از مردم به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستند؛ اما به دلیل اینکه در این مورد آگاهی ندارند، موفق به خرید بلیت هواپیما اقتصادی نمی شوند.

شاید مردم تصور کنند که قیمت بلیط هواپیما در هر صورت ثابت است. اما واقعیت این است که در بازه های زمانی مختلف، ممکن است قیمت خرید بلیت هواپیما نیز متغیر باشد. اگر رازهای خرید بلیت هواپیما ارزان را بدانید، می توانید با کمترین هزینه، یک سفر خوب و به یادماندنی را تجربه کنید. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد رازهایی که تهیه بلیت هواپیما اقتصادی با شما صحبت کنیم.

رازهای خرید بلیت هواپیمای ارزان از زبان فروشندگان بلیت

انواع بلیط هواپیما چیست؟

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود افراد نتوانند اقدام به خرید بلیت هواپیما با قیمت مناسب کنند، این است که با انواع بلیط های هواپیما آشنایی ندارند. به طور کلی، مسافرین می توانند بلیط هواپیما سیستمی یا چارتری را انتخاب کنند که هر کدام مشخصه های خاص خودشان را دارند. در ادامه بیشتر با این دو نوع بلیت و به صرفه بودن هر کدام آشنا می شوید.

  1. بلیط هواپیما سیستمی

بلیت هواپیما سیستمی، یکی از انواع بلیط های هواپیما است که می توان آن را از طریق آژانس های مسافرتی یا شرکت های هواپیمایی خریداری کرد. قیمت بلیط هواپیما سیستمی چه در آژانس ها، چه در شرکت های هواپیمایی یکسان است و تفاوت زیادی در این مورد وجود ندارد. بلیط های هواپیمای سیستمی می توانند کنسل شوند و هزینه آن ها قابل استرداد است. البته میزان جریمه ای که برای کنسل کردن بلیط هواپیما سیستمی وجود دارد، چندان کم نیست و شاید برای برخی از افراد این هزینه به صرفه نباشد.

یکی دیگر از مزایای بلیط هواپیما سیستمی که آن را گزینه ای مقرون به صرفه تر برای خانواده ها می کند، تفاوت قیمت بلیت هواپیما سیستم برای افراد بزرگسال و کوچک است. در واقع بلیط های هواپیما کودکان دارای قیمت پایین تری نسبت به بلیط هواپیما بزرگسالان هستند.

  1. بلیط هواپیما چارتری

نوع دوم بلیت های هواپیما قابل رزرو، بلیط هواپیما چارتری است. بلیط های هواپیما چارتری به بلیط هایی گفته می شوند که توسط آژانس های مسافرتی با تعداد مشخص خریداری می شوند و از دسترس شرکت های هواپیمایی خارج می شوند. از این رو قیمت این بلیط ها از سوی خود شرکت های مسافرتی برای مسافرین تعیین می شود. این موضوع باعث شده تا قیمت بلیط هواپیما چارتری نسبت به بلیط های هواپیما سیستمی تغییر بسیار زیادی داشته باشد.

تغییر قیمت بلیط هواپیما چارتری وابسته به تعداد مسافرین است. در صورتی که تعداد مسافرین در ایام خاص بیشتر باشد، بدیهی است که آژانس های مسافرتی علاقه مند هستند که قیمت بلیط هواپیما را بالا ببرند. برعکس اگر میزان تقاضای مسافران برای خرید بلیت هواپیما پایین بیاید، شرکت ها مجبور می شوند که برای جلوگیری از ضرر و زیان خود، قیمت بلیت های هواپیما چارتری را پایین بیاورند. از جمله ویژگی های این نوع بلیت هواپیما این است که امکان پس دادن یا استرداد آن وجود ندارد. همچنین قیمت خرید بلیط هواپیمای چارتری برای کودکان و بزرگسالان یکسان است.

خرید بلیط اقتصادی هواپیما

بلیط هواپیما چارتری بخریم یا سیستمی؟

یکی از مهم ترین رازهایی که باید در مورد خرید بلیط هواپیما ارزان به آن توجه داشته باشید، انتخاب بهترین نوع بلیط است. طبق توضیحات داده شده بلیط های هواپیما سیستمی و چارتری با هم متفاوت هستند. این یعنی اینکه از لحاظ قیمت نیز این بلیط ها تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و اگر هدف شما خرید بلیت هواپیما اقتصادی استف حتما باید به نوع بلیط خریداری شده توجه داشته باشید.

با توجه به اینکه شرایط هر یک از افراد برای خرید بلیت هواپیمای ارزان متفاوت است، نمی توان برای همه یک نسخه جهت خرید بلیط هواپیما داشت. در نظر گرفتن نکات زیر به مسافرین این امکان را می دهد تا با توجه به نیاز خود، بهترین بلیط هواپیما سیستمی و چارتری را با قیمت مناسب تهیه کنند.

  • اگر سفر شما قطعی نیست و احتمال دارد که قبل از سفر نیاز به کنسل کردن بلیط هواپیما داشته باشید، حتما بلیط هواپیمای سیستمی را خریداری کنید. چرا که امکان کنسل کردن بلیط هواپیما چارتری وجود ندارد.

  • افرادی که دارای کودک و افراد کم سن و سال هستند، می توانند برای کاهش هزینه های خرید بلیط هواپیما به سراغ بلیط هواپیمای سیستمی بروند. چرا که قیمت بلیط هواپیما سیستمی برای کودکان ارزان تر از بزرگسالان است.

  • در صورتی که سفر شما به صورت دقیقه 90 ای است و در ایام پیک قصد سفر ندارید، بلیط هواپیما چارتری گزینه بهتری برای شما است. چرا که معمولا در این ایام، آژانس ها مجبور هستند برای خالی نماندن صندلی های هواپیما، قیمت بلیط چارتری را پایین بیاورند.

  • اگر قصد سفر در ایام شلوغی و پیک را دارید، بهتر است که برای خرید بلیت هواپیما ارزان به سراغ بلیت های سیستمی بروید. چرا که قیمت این بلیت ها در ایام مختلف سال یکسان است. اما بلیت های چارتری ارائه شده توسط شرکت های مختلف، با قیمت های بالاتر در ایام شلوغی به فروش می روند.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان

یکی از مهم ترین رازهای خرید بلیط هواپیما ارزان که ممکن است فروشندگان بلیط های هواپیما به شما نگویند، این است که بهترین زمان برای خرید بلیت هواپیما همیشه ثابت نیست. گاهی اوقات فروشندگان به افراد توصیه می کنند که بلیط ها را حداقل 40 الی 45 روز قبل از سفر خودشان خریداری کنند تا با افزایش قیمت ناگهانی مواجه نشوند. اما این موضوع می تواند در برخی از مواقع برای مسافرین گران تمام شود.

به طور کلی، برای خرید بلیط سیستمی بهتر است که هر چه زودتر اقدام کنید. چون به دلیل ثابت بودن قیمت این بلیط ها، احتمال پایین یا بالا رفتن قیمت آن ها بسیار اندک است. اما اگر قصد خرید بلیط چارتری دارید، عجله نکنید. چون نوسان قیمت این بلیط ها با توجه به تقاضای مردم برای خرید بلیط های هواپیما تعیین می شود.

با توجه به ابهاماتی که در مورد قیمت گذاری بلیط هواپیما وجود دارد، بهتر است که زمان خرید بلیط هواپیما ارزان را خودتان تشخیص بدهید. چون بسته به مبدا و مقصد، قیمت بلیط های هواپیمایی متفاوت است. آن چیزی که بدیهی است این است که اگر بلیط هواپیما قیمت پایه دارد، از آن قیمت پایه ارزان تر فروخته نمی شود. به طور مثال، اگر قیمت بلیط تهران به مشهد حدود 1 میلیون و 700 هزار تومان به صورت پایه باشد، بهتر است که برای خرید بلیط هواپیما تردید نداشته باشید. چون احتمال بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما با کاهش تعداد صندلی ها وجود دارد.

رازهای خرید بلیط هواپیما ارزان برای سفرهای داخلی

با وجود اینکه روز به روز به سهولت سفر با وسایل نقلیه زمینی افزوده می شود، اما باز هم خرید بلیت هواپیما و سفر هوایی می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. معمولا دو گروه از افراد همواره به دنبال سفر هوایی هستند. اولین گروه افرادی هستند که به دلیل شرایط شغلی خود، قادر به طولانی کردن سفر خودشان با وسایل نقلیه زمینی نیستند. دومین گروه هم افرادی هستند که به دلیل شرایط جسمی نمی توانند مدت زمان زیادی را در اتوبوس یا قطار حضور داشته باشند.

با بالا رفتن قیمت خرید بلیط هواپیما، بسیاری از افرادی که به هر دلیلی مجبور به خرید این نوع بلیت هستند؛ به دنبال خرید بلیت هواپیما ارزان می باشند. با اینکه قیمت بلیط هواپیما بسیار افزایش پیدا کرده است، اما رازهایی برای خرید بلیت هواپیما اقتصادی وجود دارند. فروشندگا بلیت های هواپیما با این رازها آشنایی دارند و می دانند که چگونه مردم می توانند با حداقل هزینه، اقدام به خرید بلیت هواپیما کنند. با ما همراه باشید تا شما را با رازهای خرید بلیت هواپیما ارزان آشنا کنیم.

راز 1: برای خرید بلیت هواپیما اقتصادی عجله نکنید

در شرایط کنونی که امکان استفاده از اپلیکیشن های موبایلی برای خرید بلیت هواپیما وجود دارد، نیازی نیست که از چند ماه قبل برای خرید بلیت هواپیما اقدام کنید. بهتر است که کمی عجله را کنار بگذارید و اجازه دهید تا حباب قیمت بلیت های هواپیما شکسته شود. اگر برای شما اهمیتی ندارد که دقیقا در چه تاریخی یا چه ساعتی سفر کنید، بهتر است که خرید بلیت هواپیما را به روزهای آخر سفر خود موکول کنید. در این زمان معمولا بلیت های چارتری با قیمت های مناسبی به فروش می روند. البته به شرطی که قرار نباشد در ایام شلوغی مانند عید نوروز یا تابستان به سفر بروید.

راز 2: دور خرید بلیت هواپیما در روزهای تعطیل را خط بکشید

اگر محدودیتی برای انتخاب تاریخ سفر ندارید، لازم نیست که روزهای تعطیل را برای سفر خودتان انتخاب کنید. در روزهای تعطیل و خاص مانند تعطیلی 22 بهمن، ایام نوروز، اواخر هفته و ...، هم قیمت خرید بلیط هواپیما بالا می رود، هم قیمت رزرو هتل. به همین خاطر توصیه می کنیم که کمی تاریخ خرید بلیت هواپیما را تغییر دهید تا بتوانید با بهترین قیمت، اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید. در حال حاضر سایت ها و اپلیکیشن های متفاوتی وجود دارند که امکان رزرو بلیت هواپیما را فراهم کرده اند و قیمت روز را به شما اعلام می کنند. می توانید با مقایسه کردن قیمت بلیت های هواپیما در روزهای مختلف، متوجه شوید که شانس رزرو بلیت هواپیما ارزان بیشتر مربوط به چه روزهایی است.

راز 3: مقصد دیگری را انتخاب کنید

اگر قصد شما برای خرید بلیط هواپیما ارزان، فقط سفر کردن به یک مقصد تفریحی است؛ بد نیست که به جای رزرو بلیت گران قیمت برای سفر به شهرهای معروف و شلوغ، به سراغ شهرهای کوچک تر و خلوت تر بروید. در برخی از ایام، قیمت خرید بلیط برای مقاصد خاصی بالاتر می رود. به طور مثال، در تولد یا شهادت امام رضا، به علت بالا رفتن تقاضای مردم برای خرید بلیت هواپیما مشهد، قیمت بلیت هواپیما بسیار بالا می رود. در چنین شرایطی می توان یک مقصد دیگر را برای سفر انتخاب کرد و در زمان مناسب تری به مشهد سفر نمود. تغییر مقصد (در صورت امکان) می تواند به صرفه جویی در هزینه های شما جهت خرید بلیط هواپیما کمک کند.

راز 4: بلیط هواپیما لحظه آخری چارتری را انتخاب کنید

اگر عادت دارید چند روز قبل از سفر در مورد آن برنامه ریزی کنید، بهتر است که به سراغ آژانس های مسافرتی برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری بروید. این بلیط ها عمدتا چارتری هستند و با قیمت مناسب از سوی آژانس های مسافرتی ارائه می شوند. البته این ریسک را نیز باید به جان بخرید که بلیط های هواپیمای چارتری تمام شده باشند. به خصوص در شرایط شلوغی و پیک مسافر در ایران.

راز 5: برای اواسط ماه بلیط هواپیما ارزان بخرید

معمولا قیمت خرید بلیط هواپیما در اوایل و اواخر ماه بیشتر از قیمت بلیت هواپیما در اواسط ماه است. یکی از مهم ترین رازها برای خرید بلیت هواپیما همین است. شما باید تاریخ سفر خودتان را برای زمانی قرار دهید که قیمت بلیط هواپیما ارزان تر است. معمولا در اواسط ماه، می توان بلیت هواپیما را با قیمت ارزان تری تهیه کرد.

راز 6: قیمت خرید بلیط هواپیما را مقایسه کنید

برای خرید بلیط هواپیما ارزان باید از طریق وب سایت های معتبر مقایسه قیمت را انجام دهید. قیمت هواپیماهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا متوجه شوید کدام هواپیماها دارای قیمت مناسب تری هستند. ممکن است هر یک از ایرلاین های مختلف قیمت متفاوتی را برای بلیط هواپیما در نظر بگیرند و فقط با تحقیق و بررسی می توان متوجه شد که قیمت خرید بلیط هواپیما برای کدام ایرلاین مناسب تر است.

راز 7: ساعت های مختلف پرواز را با هم مقایسه کنید

برای خرید بلیت هواپیما ارزان، باید ساعت های مختلف پرواز را با هم مقایسه کنید. یکی از رازهای مهم برای تهیه بلیط هواپیما اقتصادی این موضوع است که قیمت ساعت های مختلف پرواز با یکدیگر متفاوت می باشد. به طور مثال افرادی که بتوانند بلیط هواپیما ساعت 5 صبح را خریداری کنند، هزینه کمتری نسبت به افرادی که بلیط هواپیما ساعت 5 عصر را انتخاب می کنند، پرداخت خواهند کرد. بنابراین، اگر هزینه خرید بلیط هواپیما برای شما در اولویت است، بد نیست که در ساعت های مختلف پرواز نیز جستجو کنید. ممکن است در یک ساعت خاص در طول روز، بتوانید بلیط هواپیما ارزان تر تهیه کنید.

راز 8: نیازی به انتخاب فرست کلاس برای سفر هوایی نیست

اگرچه خدمات ارائه شده در بلیط هواپیما فرست کلاس بسیار عالی است و لذت سفر را برای شما چندین برابر می کند. اما اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستید، هیچ لزومی وجود ندارد که کلاس A یا فرست کلاس را برای هواپیما انتخاب کنید. به ویژه اگر قرار است سفر شما در کمتر از 2 ساعت طول بکشد. بنابراین برای کاهش هزینه های سفر به ویژه در سفرهای کوتاه، نیازی به خرید بلیط هواپیما فرست کلاس نیست.

قیمت خرید بلیط هواپیما

راز خرید بلیت هواپیمای خارجی ارزان

تا به اینجای مقاله در مورد نحوه خرید بلیت هواپیما ارزان برای سفرهای داخلی صحبت کردیم. اما اگر قصد سفر خارجی و خرید بلیط هواپیما خارجی را دارید، باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید. مهم ترین کاری که می توانید برای کاهش قیمت خرید بلیط هواپیما خارجی ارزان انجام دهید، این است که پرواز را از طریق چند فرودگاه انجام دهید.

در واقع از چند کشور مختلف کمک بگیرید و با خرید چند بلیط هواپیما با مقصدهای متفاوت، به مقصد نهایی خودتان برسید. در این صورت هزینه های خرید بلیط هواپیما برای شما مسافرین کاهش پیدا می کند. این راز خرید بلیت هواپیما ارزان خارجی بیشتر برای مواقعی کاربرد دارد که سفر خارجی میان دو قاره است.

تاثیر میزان بار روی قیمت خرید بلیط هواپیما

یکی از مهم ترین مواردی که ممکن است بر روی هزینه های سفر شما با هواپیما تاثیرگذار باشد، میزان باری است که با سفر با هواپیما به همراه دارد. هر یک از بلیط های هواپیما میزان بار مجاز خاصی را دارند که می توانید با توجه به همین میزان بار، وارد فرودگاه شوید. اولین و مهم ترین نکته ای که باید مسافرین به آن توجه داشته باشند، میزان بار مجاز بر اساس نوع بلیط است. بعضی از بلیط های هواپیما به دلیل کلاس نرخی متفاوت، میزان بار مجاز بیشتری را برای مسافرین در نظر می گیرند.

در صورتی که میزان بار همراه فرد بیشتر از مقدار معمول باشد، فرد مجبور است که هزینه اضافی را مربوط به هزینه اضافه بار پرداخت کنید. این موضوع بسیار روی هزینه های افراد در هنگام سفر حائز اهمیت است. از این رو پیشنهاد می شود که مسافرین به اندازه بار به همراه خودشان داشته باشند تا با هزینه های اضافی در هنگام سفر مواجه نشوند.

جریمه لغو بلیت هواپیمای ارزان

ممکن است هر سفری به دلایل شخصی و مشکلاتی لغو شود. به هر حال زندگی قابل پیش بینی نیست و بهتر است که در هنگام خرید بلیت هواپیمای ارزان به این نکته نیز توجه داشته باشید. همانطور که قبلا هم توضیح داده شد، امکان استرداد بلیت هواپیمای چارتری وجود ندارد. از این رو اگر به هر دلیلی ترجیح دادید که بلیط چارتری هواپیما را خریداری کنید، باید بدانید که امکان استرداد آن وجود ندارد. در واقع شما ملزم به پرداخت کل هزینه بلیط هستید. اما در صورتی که اقدام به خرید بلیط سیستمی هواپیما کنید، طبق شرایط ایرلاین و آژانس مسافرتی، امکان استرداد بلیط با پرداخت جریمه وجود دارد.

معمولا آژانس های مسافرتی جریمه یکسانی را برای لغو بلیت هواپیمای ارزان در نظر می گیرند و تفاوت زیادی در این موضوع وجود ندارد. اما ممکن است هر یک از شرکت به ویژه برای بلیط های خارجی شرایطی متفاوتی را جهت لغو در نظر بگیرند. به همین خاطر لازم است که قبل از خرید بلیط هواپیما ارزان، حتما به این نکته توجه داشته باشید و شرایط لغو بلیط هواپیما را مورد بررسی قرار دهید.

بلیت هواپیما ارزان از کجا تهیه کنیم؟

بلیت هواپیما ارزان از کجا تهیه کنیم؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود سایت ها و اپلیکیشن های مختلف برای خرید بلیت هواپیما ارزان، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی نیست. می توان بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق وب سایت های معتبر خرید را انجام داد و با کارت ملی در فرودگاه حاضر شد. با این حال بسیار مهم است که در هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما اقتصادی، به اعتبار شرکت فروشنده بلیط هواپیما توجه داشته باشید.

سایت بوکینگ مرجع فروش بلیط هواپیما با قیمت ارزان است. در صورتی که نیاز به خرید بلیت هواپیما خارجی و داخلی با قیمت مناسب را دارید، می توانید به سایت بوکینگ مراجعه کنید و قیمت بلیت های هواپیما را در ایرلاین های مختلف مورد بررسی قرار دهید. مزیت سایت بوکینگ برای خرید بلیط هواپیما این است که به صورت همزمان امکان رزرو هتل را نیز برای مسافرین فراهم می کند. بنابراین، مسافرین می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف زمان زیاد، با چند کلیک در سایت بوکینگ خرید بلیت هواپیمای ارزان را انجام دهند و با حداقل هزینه، یک سفر داخلی و خارجی لذت بخش را تجربه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ