راه های شناخت شمشیر سامورایی

اقتصاد ایران: شما که در حال مطالعه این مقاله هستید، به احتمال زیاد به فکر خرید شمشیر سامورایی به عنوان کالای دکوری ویا برای استفاده در باشگاه های رزمی افتاده اید.

اخبار شرکتها-شما که در حال مطالعه این مقاله هستید، به احتمال زیاد به فکر خرید شمشیر سامورایی به عنوان کالای دکوری ویا برای استفاده در باشگاه های رزمی افتاده اید. بهتر است به این نکته اشاره کنیم، که در بازار نمونه های مختلفی از شمشیر های سامورایی وجود دارد، که برخی از آن ها ساخت کشور ژاپن هستند و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. در مقابل شمشیر هایی نیز بازار موجود است که در کشور های دیگر طراحی و تولید می شوند و شباهت بالایی به شمشیر های ژاپنی اصلی دارند. به عنوان مثال در کشور خودمان ایران، استادکاران زنجانی، با تجربه بالا و ظریف کاری هنرمندانه، علاوه بر تولید انواع چاقو، به تولید شمشیر های سامورایی رزمی نیز مشغول هستند. در ادامه برای این که بتوانید به راحتی یک شمشیر سامورایی را مورد بررسی قرار دهید و از کیفیت آن مطمئن شوید، قصد داریم تا راهکار های جامعی را برای شما شرح دهیم. از همین رو، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ظاهر شمشیر سامورایی

یکی از ابتدایی ترین و در حال مهم ترین راه های شناخت شمشیر سامورایی، توجه به ظاهر آن است. به طور کلی، همان طور که از تصویر بالا نیز مشخص است، تیغه شمشیر های سامورایی (بسته به طول و سایز آن ها) دارای یک قوس ظریف و دقیق است، که هدف از ایجاد آن بر روی تیغه، کمک به رزمی کار برای اجرای راحت تر فرم های مختلف و برش های دقیق تر است. بنابراین آشنایی با فرم کلی شمشیر های سامورایی و شکل تیغه آن ها، به راحتی و با یک نگاه می توانید متوجه شوید که شمشیر سامورایی است یا خیر.

شناخت انواع شمشیر سامورایی

یکی دیگر از مواردی که قبل از خرید شمشیر سامورایی باید بدانید، این است که شمشیر های سامورایی به طور کلی به چهار دسته تقسیم بندی می شوند، که عمده تفاوت آن ها با هم، طول تیغه شمشیر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، هر کدام از این چهار دسته بندی، نام مختص به خود را دارد که در ادامه نام هر کدام از آن ها و طول تیغه شان را بیان می کنیم:

-شمشیر نوداچی: طول تیغه بیشتر از 90 سانتی متر

-شمشیر کاتانا: طول تیغه بین 60 تا 70 سانتی متر

-شمشیر واکی زاشی: طول تیغه بین 30 تا 60 سانتی متر

-شمشیر تانتو: طول تیغه کمتر از 30 سانتی متر

ممکن است در این قسمت برای شما سوال پیش بیاید که چرا باید شمشیر های سامورایی در سایز بندی های متفاوت طراحی و ساخته شوند؟، در پاسخ به این سوال باید بگوییم، که هدف از این گونه طراحی، امکان استفاده از شمشیر در محیط های مختلف است. به طور مثال شمشیر های نوداچی و کاتانا، بیشتر برای نبرد در محیط های آزاد مورد استفاده قرار می گرفتند، این در حالی است که جنگجویان از شمشیر واکی زاشی و تانتو برای نبرد در داخل اتاق ها و محیط های سربسته استفاده می نمودند.

شیار موجود بر روی تیغه شمشیر

یکی دیگر از نکاتی که می تواند به شما در شناخت یک شمشیر سامورایی کمک کند، توجه به شیار روی تیغه است. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد، که هدف از ایجاد این شیار بر روی تیغه چیست؟، در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هدف از ایجاد این شیار، کاهش وزن شمشیر و کمک به بالانس بین دسته و تیغه است که قبل از خرید شمشیر سامورایی برای رزمی کاران حرفه ای از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. بهتر است در این قسمت به این نکته نیز اشاره کنیم، که این شیار معمولا" به صورت دو طرفه ایجاد می شود و در شمشیر های حرفه ای عمق بالایی دارد.

حکاکی روی دسته شمشیر سامورایی

باید به این نکته نیز اشاره نمود، که شمشیر های سامورایی یا به صورت پین دار ویا به صورت دسته ثابت ساخته می شوند. در ارتباط با تفاوت این دو مدل باید بگوییم، که در شمشیر های پین دار امکان جدا سازی قطعات و تمیز کردن آن ها وجود دارد، این در حالی است که در مدل های دسته ثابت، تیغه و سایر قطعات از هم جدا نمی شوند.

یکی از نکات طلایی برای خرید شمشیر سامورایی اصلی، توجه به مهر سازنده است. بر روی قسمتی از تیغه که زیر دسته قرار می گیرد ( در نمونه های پین دار و اصیل ژاپنی) امضای سازنده محصول حکاکی می شود، که خود می تواند به عنوان نشانه ای از اصالت شمشیر، به هنگام خرید مدل های اصیل ژاپنی، به شما کمک کند.

هامون روی تیغه

یکی دیگر از نشانه های یک شمشیر سامورایی باکیفیت، وجود هامون روی تیغه آن است. هامون در واقع یک هاله (معمولا" متمایل به سفید) است که بعد از اجرای استاندارد عملیات حرارتی بر روی تیغه، ظاهر می شود. الگوی این هاله به صورت طبیعی کاملا" تصادقی و غیر یکنواخت است. بنابراین، وجود هامون کاملا" یکدست بر روی تیغه خود نشان دهنده ساختگی بودن آن است.

توجه به جنس قطعات شمشیر

یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما در شناخت یک شمشیر سامورایی خوب کمک کند، توجه به کیفیت قطعات محصول است. به طول کلی، قطعات شمشیر (تسوبا، هاباکی، فوچی، کاشیرا و منوکی) می تواند از برنج، نقره، مس ویا فولاد ساخته شده باشد، اما نکته ای که اهمیت دارد، کیفیت ساخت آن ها و نوع حکاکی روی آن هاست، که خود می تواند کیفیت کالا را به صورت کلی برای شما مشخص کند.

خرید شمشیر سامورایی

فروشگاه مینی بیاب، با سابقه بسیار طولانی در ارتباط با تولید و عرضه انواع شمشیر های سامورایی، یک مرجع معتبر در کشور ایران است که می توانید خرید شمشیر سامورایی خود را از این فروشگاه با اطمینان کامل انجام شده و در سریع ترین زمان ممکن، سفارشتان را تحویل بگیرید. با جستجو کردن نام مینی بیاب در گوگل می توانید به وب سایت آن ها دسترسی پیدا کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ