مصوبه افزایش قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای از اول آذر لغو شد/ افزایش ۱۰ درصدی !

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش نفتی با توضیح درباره نرخ گاز مایع،‌ گفت: مصوبه افزایش چند برابری قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای به اندازه قیمت فوب خلیج فارس لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر سالاری‌نسب با اشاره به اینکه گاز مایع به اندازه کافی موجود بوده و هر مقدار که شرکت‌های موزع گاز مایع اعلام کنند، تحویل خواهد شد، گفت: سوخت گاز مایع با قیمت یارانه‌ای توزیع می‌شد اما با مصوبه ۲۸ مرداد سال جاری هیئت وزیران در ارتباط با بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت نفت مکلف شد از ابتدای آذر، گاز مایع دارندگان گاز شهری و عدم مشمول شرایط سهمیه یارانه‌ای را با قیمت فوب خلیج‌فارس توزیع کند.

وی افزود: گاز مایع با نرخ هر کیلو ۲۳۰ تومان از مبادی پالایشگاهی تحویل شرکت‌ها شده و افراد فاقد گاز شهری، افزون بر سهمیه ماهانه گاز مایع برای پخت‌ و پز، سهمیه سوخت نفت سفید برای مصارف گرمایشی را نیز دریافت کرده که از طریق کارت، توزیع و همچنان توزیع آن ادامه دارد. این شرکت‌ها با قیمت ۲۵۳۶ تومان گاز را عرضه می کنند. به عبارت دیگر کپسول ۱۱ کیلویی با قیمت ۲۷.۹ هزار تومان در اختیار کسانی که در سامانه ثبت‌نام کردند قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: هیچ تغییر قیمتی در سوخت یارانه‌ای اتفاق نیفتاده و این قیمت تنها برای مصرف‌کنندگانی است که می‌خواهند مازاد بر نیاز از گاز مایع استفاده کنند. گاز مایع خانوارهای شامل سهمیه یارانه‌ای همچنان به‌صورت یارانه‌ای و سهمیه‌ای و با همان قیمت پیشین ۲۳۰ تومان به ازای هر کیلو عرضه خواهد شد.

سالاری‌نسب توضیح داد: حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد مصرف‌کنندگان، گاز مایع سوخت را به صورت یارانه‌ای دریافت می‌کنند و گاز مایع مازاد بر نیاز نیز عرضه می‌شود. همچنین طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در همه نقاط از جمله استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان به‌ صورت ۱۰۰ درصدی اجرا و به مقدار کافی نیز توزیع می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ