بلاتکلیفی ۷۴ فقره جواز تاسیس صنعتی در گلپایگان

اقتصاد ایران: گلپایگان - علت خلع ید نشدن برخی از جواز های تاسیس در فاز های اول و دوم شهرک های صنعتی گلپایگان که فعالیتی جهت ساخت واحد های صنعتی نشده است، پس از گذشت بیش از ۲۰ سال چیست؟

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  در حال حاضر تعداد ۷۴ فقره جواز تاسیس در شهرک های صنعتی گلپایگان با مساحت ۵۸۸ هزار متر، راکد و بدون فعالیت می باشند.

از این تعداد ۳۹ فقره به مساحت ۱۸۱ هزار متر مربع، شامل پلاک هایی هستند که ۱۰۰ درصد زمین بایر بوده و هیچگونه فعالیت ساخت در آنها انجام نشده است.

گفتنی است زمان صدور این مجوزها از سال ۱۳۸۰ است و این سوال در ذهن شهروندان مطرح می شود که، آیا "ملاحظه کاری" در خصوص خلع ید مالکین این اراضی در نظر گرفته می شود؟ و یا پیچ و خم های قانونی سبب طولانی شدن سلب مالکیت این افراد شده است ؟

این گمانه زنی در بیشتر شهروندان بوجود آمده است که، برخی از سود جویان با توجه به دولتی بودن فاز ۱ و ۲ شهرک صنعتی گلپایگان و در نتیجه ارائه زمین با قیمت های مناسب، در زمان واگذاری پلاک ها حاضر شده و پس از اخذ مالکیت پلاک مورد نظر خود، آن را به عنوان یک سرمایه یا با زد و بندهایی مورد خرید و فروش قرار داده و یا زمین را به حال خود رها کرده تا صرفا قیمت آن افزایش یافته و در زمان مورد نظر خود آن را به فروش رسانند.

شایان ذکر است که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ سرمایه گذار در انتظار تحویل زمین جهت احداث واحد صنعتی در گلپایگان هستند و جای تاسف می باشد که چنین شرایطی در گلپایگان یک بار و برای همیشه از سوی مسئولان شهرستان و استان و بخصوص سازمان شرکت شهرک های استان اصفهان، ساماندهی نمی شود.

البته مدیرعامل شرکت شهرک های استان اصفهان در خصوص تعین تکلیف اراضی واگذاری شهرک های صنعتی گلپایگان که مالکین آنها پس از زمان بندی قانونی واحد صنعتی مورد نظر خود را احداث نکرده اند، گفت : پس از صدور اخطار های اولیه و بی پاسخ ماندن ، برخی از پلاک ها خلع ید شده و مابقی نیز تا انتهای سال از مالکین فعلی سلب خواهد شد.

رسول سواری افزود : در آبان ماه سال جاری ۱۰ پلاک خلع ید شده در مزایده جهت واگذاری به سرمایه گذارانی که اهلیت سنجی شده اند، قرار می گیرد.

امید است با بر طرف کردن این معضل جدی در شهرستان گلپایگان و احداث واحد های صنعتی ، فرصت های شغلی فراوانی جهت اشتغال شهروندان گلپایگانی مهیا شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ