بلیط تهران تفلیس؛ فرصتی برای دیدن جاذبه های گرجستان

اقتصاد ایران: با رزرو بلیط تهران تفلیس، فرصتی برای دیدن جاذبه‏های گردشگری و مکان‏های تاریخی گرجستان پیدا خواهید کرد.

اخبار شرکتها- با رزرو بلیط تهران تفلیس، فرصتی برای دیدن جاذبه‏های گردشگری و مکان‏های تاریخی گرجستان پیدا خواهید کرد. با سفر به تفلیس، با دنیایی رنگارنگ و رویایی روبه‏رو می‌شوید و از طبیعت بکر و بی‎نظیر آن، با ساعت‎ها استراحت و تماشای جاذبه‎ها و خوش‌‎گذارنی خانوادگی لذت می‎برید. تفلیس با تاریخ و فرهنگ غنی، آثار بسیاری را از دوران‎های مختلف در دل خود جای داده است. با سفر به گرجستان می‌توانید گذری به گذشته و تاریخ و تمدن این شهر داشته باشید از جاذبه‎ها و پارک‎های آبی در سواحل بی‎نظیر تفلیس لذت ببرید.

جاذبه‌های گرجستان

گرجستان را با شهرهای قدیمی و آثار تاریخی کهن می‌شناسند، همین‎طور سواحل زیبا و پارک‎های آبی با خاطراتی فراموش‌نشدنی، نشانی از تفلیس و گرجستان است. با رزرو بلیط تهران تفلیس و سفر به این شهر رویایی، دنیایی متفاوت و منحصربه‎فرد را از جاذبه‎های متنوع تجربه می‎کنید. اکنون برای آشنایی بیشتر با جاذبه‎های گرجستان در ادامه با ما همراه باشید.

شهر غاری اوپلیستیخه

در یک ساعت آن طرف‎تر از تفلیس، شهر غاری اوپلیستسیخه را می‎بینید که از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی گرجستان به‌حساب می‏آید. این غار که در سال 2007 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، زمانی پایتخت پادشاهی باستانی کارتلی بوده و بعدها به محلی برای زندگی مسیحیان و بت‌پرستان تبدیل شد. در شهر باستانی اوپلیستسیخه شاهد خیابان‌ها، میدان‌ها و آب‌انبارهای بسیاری هستید، همچنین می‌توانید از 4 دروازه و یک تونل مخفی در این شهر باستانی دیدن کنید. این شهر در زمان ساخت، بیش‌از 700 ساختمان داشته که اکنون تنها 270 ساختمان از آن باقی مانده است.

کلیسای گرگتی ترینیتی

کلیسای گرگتی ترینیتی یکی از جاذبه‌های گردشگری استپانتسمیندا به‎شمار می‎رود که قدمت آن به قرن چهاردهم میلادی می‌رسد. این کلیسا در قرن 18 و هم‌زمان با حمله ایران به تفلیس، به محلی برای نگه‌داری از اشیای تاریخی گرجستان تبدیل شده است. این کلیسا در آغاز قرن بیستم، توسط دولت شوروی سابق تعطیل شد و در دهه 1990 مجددا به‌عنوان کلیسای ارتدوکس مورد استفاده قرار گرفت. صعود به کلیسای گرگتی ترینیتی در بالای استپانسمیندا، شاید غیرممکن به نظر برسد؛ اما یک ساعت پیاده‌روی در جاده‌ای مارپیچی و جنگلی، لذت بازدید از این مکان دیدنی را دوچندان می‎کند. همچنین می‎توانید با کرایه خودرو از دیدن این جاذبه لذت ببرید.

منطقه اوشگولی

اوشگول شامل پنج روستای کوچک در ارتفاعات منطقه کوهستانی قفقاز در سوانتی است. ده‌ها برج دیده‌بانی تاریخی در ورودی این منطقه به‌چشم می‌خورد. برج‌های دفاعی قرون‌وسطایی اوشگولی در بین گردشگران شهرت دارد. این برج‎ها، حفاظت از منطقه اوشگولی را در برابر تهاجم‌ سایر کشورها بر عهده داشتند. اوشگولی به‌معنای قلب بی‌باک، ایستادگی مردم آن در مواجهه با دشمنان را نشان می‎دهد. برای گشت ‌و گذار در اوشگولی استفاده از ‌وسیله نقلیه ضروری نخواهد بود، شما می‎توانید با پای پیاده از این منطقه دیدن کنید یا با اجاره یک اسب، به گردش بپردازید.




باغ گیاه‌شناسی باتومی

در فاصله 9 کیلومتری از مرکز شهر باتومی، باغ گیاه‌شناسی باتومی واقع شده است. این باغ به وسعت 108 هکتار ، از ارتفاع صفر تا 220 متری از سطح دریا امتداد دارد. باغ گیاه‌شناسی باتومی، مرکز مهمی برای گسترش دانش کشاورزی و بیولوژیکی است و با باغ‌های گیاه‌شناسی در بیش‌از 140 کشور، دانشگاه و موسسات علمی پژوهشی همکاری می‌کند. باغ گیاه‌شناسی، مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از گیاهان نیمه‌گرمسیری، نخل‌، گل رز، کاملیا، بامبو، مگنولیا و... را در خود جای داده است. در بازدید از این باغ از تماشای مگنولیاهای 125 ساله، سکویاهای همیشه سبز، اسمانتوس‌های معطر، گیاهان گلدار، باغ‌های ژاپنی، مناظر پانوراما و... به وجد می‎آیید. راهنما، کمپینگ، پیک‌نیک، خدمات ازدواج و خرید گیاهان تزیینی از خدمات ویژه باغ گیاه‌شناسی باتومی است.

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا که به‌عنوان قلعه مادر تفلیس، معروف است، از قدیمی‌ترین قلعه‌های گرجستان و به‎عنوان نماد اصلی تفلیس محسوب می‎شود. دیوارهای مستحکم و برج‌های نگهبانی این قلعه تاثیر بسزایی در دفاع از تفلیس داشته است. این قلعه بعدها توسط اعراب در قرن هفتم و در زمان پادشاه دیوید در قرن یازدهم میلادی گسترش پیدا کرد. نام ناریکالا از واژه فارسی نارین قلعه، به‌معنای قلعه کوچک گرفته شده است؛ این اصطلاح برای اولین‎بار توسط مغول‌ها در طول تهاجم به این منطقه، مورد استفاده قرار گرفت. دسترسی به قلعه نایکالا با تله‌کابین امکان‌پذیر است؛ همین‎طور می‌توانید با یک رانندگی کوتاه یا پیاده‌روی از میان قدیمی‌ترین محله‌های تفلیس، موفق به بازدید از این جاذبه معروف شوید. این جاذبه تاریخی، در طول شب، چشم‌انداز بسیار زیبا و رویایی پیدا می‌کند.

پارک آبی جینو پارادایس

پارک آبی جینو پارادایس تفلیس، از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که 9 استخر، جاذبه‌های آبی مهیج، سالن‌های اسپا، باغ خصوصی، سالن بدن‌سازی، هتل و آکادمی شنا را دربر می‌گیرد. سرسره سورتمه، بخش ساحلی، بخش کودکان، پارک داینو با انواع مجسمه دایناسور و استخرهای متنوع از بخش‌های پرطرفدار این پارک آبی محسوب می‌شوند. صید ماهی در دریاچه کوچکی در محوطه پارک آبی و گریل کردن آن، تجربه‎ای بی‎نظیر و هیجان‏انگیز را برای گردشگران رقم می‌زند. همچنین 12 رستوران در این مکان، امکان صرف غذاهای لذیذ و خوشمزه را برای شما فراهم می‌کنند.

پارک ملی توشتی

پارک ملی توشتی، یکی از بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین پارک‌های اروپا است که به‎عنوان ذخیره‌گاه طبیعی بسیاری از گونه‌های جانوری نظیر بز وحشی، بز کوهی، سیاهگوش، خرس، شاهین، عقاب طلایی و ... شناخته می‌شود و محل زندگی پلنگ آناتولی خواهد بود.

این منطقه با زیبایی کوه‌های توشتی، طبیعت بکر، روستاهای سنتی، غذاهای لذیذ محلی و آثار معماری قرون گذشته منظره‎ای رویایی را به تصویر می‎کشد. 11 مسیر گردشگری در پارک ملی وجود دارد که مکان مناسبی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، تماشای پرندگان و... است. نزدیکی پارک ملی توشتی به تفلیس، دسترسی را به آن آسان می‏کند؛ بازدید از این جاذبه در بهار، تابستان و پاییز نیز، امکان‎پذیر خواهد بود.

موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی تفلیس به‌شمار می‎رود که کلکسیونی منحصربه‌فرد از تاریخ این کشور و دنیا را به نمایش می‌گذارد. ارزشمندترین اثر موزه ملی گرجستان، 40 میلیون سال قدمت دارد. همچنین بقایای انسان ماقبل تاریخ، یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین آثار موجود در این موزه است که متعلق به 1.8 میلیون سال پیش بوده و یکی از نشانه‌های وجود انسان در خارج از آفریقا محسوب می‎شود. تعداد زیادی اشیای تاریخی دیگر نیز در این موزه نگه‌داری می‌شوند؛ آثاری مانند طلا و نقره و جواهرات مربوط به مناطق مختلف کشور گرجستان در دوران پیش‎از میلاد مسیح در بین آنها دیده می‎شود.



با فلای تودی از جاذبه های گرجستان دیدن کنید

برای رزرو بلیط تهران تفلیس، به وب‌سایت معتبر و مطمئن فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی با ارائه خدمات خود سفری ایمن و آسان را برای گردشگران تدارک می‎بیند. بررسی بلیط‌های چارتری و لحظه آخری را برای خریدی ارزان و مقرون به‌صرفه، از دست ندهید. همین‌طور از نمودار قیمتی و تقویم قیمتی برای سفری بهتر، قافل نشوید. فلای تودی با ارائه خدمات پیگیری خرید، راهنمای سفر و پشتیبانی 24 ساعته تا پایان سفر همراه شما خواهد بود و شما را تا رسیدن به مقصد بدرقه می‎کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ