رانندگی با پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS

اقتصاد ایران: پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS که آخرین نسخهٔ باکستر بنزینی محسوب می‌شود، مدل مناسبی برای خداحافظی با این اسپرت موتور وسط دوست‌داشتنی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS افراطی‌ترین باکستری است که تاکنون ساخته شده است. این خودرو همچنین اولین پورشهٔ روبازی محسوب می‌شود که نشان RS گرفته است و به گفتهٔ پورشه، آخرین باکستر با پیشرانهٔ بنزینی خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های اسپایدر RS نیز قیمت ۱۲۵,۵۰۰ پوندی است که آن را به گران‌ترین باکستر تاریخ تبدیل می‌کند. این خودرو که به‌نوعی نسخهٔ روباز کیمن GT4 RS محسوب می‌شود، از همان پیشرانهٔ شش سیلندر تخت تنفس طبیعی فوق‌العاده استفاده می‌کند.

این موتور که در ۹۱۱ GT3 هم استفاده می‌شود، بی‌نظیر است و با ردلاین ۹ هزار rpm، در اینجا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اسپایدر RS با وزن ۱۴۱۰ کیلوگرم، ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. هرچند این ماشین نشان RS دارد اما مثل کیمن GT4 RS روی پیست متمرکز نیست و درحالی‌که کیمن با تعلیق بسیار سفت و پکیج آیرودینامیکی تهاجمی، برای ثبت بهترین لپ تایم‌ها طراحی شده، اسپایدر RS ارائهٔ حداکثر لذت در جاده را هدف قرار داده است.

سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو حدود ۵۰ درصد نرم‌تر از تعلیق GT4 RS شده و آیرودینامیک آن بجای تولید داون‌فورس، نیروی رو به بالا را در سرعت‌های زیاد کاهش می‌دهد. نتیجهٔ این کار خلق خودرویی کمتر تهاجمی است که همچنان بسیار سریع پیچ‌ها را طی می‌کند و از باکستر اسپایدر معمولی تهاجمی‌تر احساس می‌شود. هرچند این خودرو مثل همهٔ مدل‌های RS پورشه، فقط با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود اما با استفاده از پدال‌های تعویض دنده در حالت رانندگی اسپرت می‌توان موتور را به ردلاین ۹ هزار rpm رساند.

پیشرانهٔ با تنفس از طریق ورودی‌های هوای فیبر کربنی در طرفین کابین، همه نوع صدایی تولید می‌کند که پشت کابین طنین‌انداز می‌شود و از طریق سر اگزوزها فریاد می‌کشد. البته اگر با پدال گاز مدارا کنید می‌توان این صدا را کاهش داد ولی به‌طورکلی، اسپایدر RS هرگز خودروی ساکتی نیست. بدون شک، این سروصدا برای برخی خیلی زیاد خواهد بود اما کسانی که می‌خواهند پایان کار موتورهای درون‌سوز را جشن بگیرند آن را دوست خواهند داشت.

این مدل همچنین مکانیسم سقف پیچیده‌ای دارد که خاص اسپایدر RS است. این سیستم دوتکه که تا حد امکان سبک و جمع‌وجور طراحی شده، از سقف یک‌لایه و بادگیر مجزا تشکیل شده است. این سقف را باید به‌صورت دستی با اتصال به ضامن‌هایی در ریل بالای شیشهٔ جلو و اتصال کابل‌ها و گیره‌های عقب نصب کرد. کل قطعات سیستم سقف تنها ۸ کیلوگرم وزن دارند و به‌راحتی زیر در صندوق بار جای می‌گیرند اما به دلیل همین ساختار سبک‌وزن، در هنگام نصب سقف نباید انتظار سکوت را از داخل کابین خودرو داشته باشید.

هرچند این باکستر خودروی سبکی است اما آپشن‌های سبک‌وزنی هم برای آن ارائه می‌شود که با سفارش آن‌ها می‌توان چند کیلو از وزن خودرو را کاهش داد. به‌عنوان‌مثال، رینگ‌های ۲۰ اینچی منیزیومی با قیمت ۱۱,۵۷۳ دلار، ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از رینگ‌های استاندارد هستند. همچنین پکیج وایساخ هم کاپوت، آینه‌ها و ورودی‌های فیبر کربنی به همراه سر اگزوزهای تیتانیومی را به همراه دارد. هرچند باکستر اسپایدر RS مدل تولید محدودی نیست اما پورشه تعداد خیلی زیادی از آن تولید نخواهد کرد و قطعاً تقاضا برای آن از عرضه فراتر خواهد رفت.

جمع‌بندی

۷۱۸ اسپایدر RS مدلی افراطی است که خداحافظی احساسی با باکستر محسوب می‌شود. شخصیت واقعاً وحشی، پرفورمنس نفس‌گیر و هندلینگ فوق‌العادهٔ این ماشین دقیقاً همان چیزهایی است که از یک پورشهٔ RS انتظار می‌رود اما سقف پردردسر آن نشان می‌دهد که اسپایدر RS بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال هیجان آخر هفته هستند. بااین‌حال، این خودرو به‌عنوان نسخه‌ای پایانی، خداحافظی مناسبی از سوی پورشه به‌حساب می‌آید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ