۹۹۸ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند

اقتصاد ایران: زابل- سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل از مراجعه ۹۹۸ نفر متأثر از گرد وخاک به مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به این دانشگاه خبر داد.

محمد خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در پی شروع مجدد طوفان شدید گرد و غبار در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، ۹۹۸ نفر بیمار و مصدوم از این پدیده طبیعی متأثر شدند و به مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی زابل مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: طوفان‌های شدید گرد و غبار در شهرستان‌های شمال استان، در سنوات اخیر خسارات عمده‌ای بر سلامت و زندگی مردم تحمیل کرده، اورژانس پیش بیمارستانی، به عنوان خط مقدم سلامت، با آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان ناشی از طوفان و افرادی که در مسیر جاده‌ها در راه مانده اند، حاضر هستند.

خلیلی اظهار کرد: با شروع مجدد طوفان از ساعت ۶ صبح ۲۷ تیرماه تا ساعت ۸ شب ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲، تعداد ۹۹۸ نفر بیمار و مصدوم به اورژانس‌های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و از خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره مند شده اند.

وی در ادامه گفت: در پی موج جدید وزش طوفان در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز از کل مجموع مراجعین ۹۹۸ نفر به مراکز درمانی در این مدت، ۵۱ نفر برای ادامه درمان بستری شدند و ۹۴۷ نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

وی ادامه داد: به دنبال طوفان‌های شدید در این مناطق، عمده مشکلات مردم، قلبی، تنفسی، چشمی و تصادفات ناشی از کاهش میدان دید بوده و از عموم مردم درخواست می‌شود از منزل خارج نشوند و در صورت بروز علائمی مانند حمله آسم، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه‌های شدید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ