امکان گذراندن دوره‌های پسادکتری صنعتی در کارخانه‌ نوآوری

اقتصاد ایران: معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جریان بازدید از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر از امکان گذراندن دوره‌های پسادکتری در کارخانه‌های نوآوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات که به همراه دکتر صمد نژاد ابراهیمی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی این وزارت علوم در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر از دستاوردها و توانمندی‌های سه شتاب‌دهنده حاضر در آن بازدید کردند.

در این نشست، پرویز کرمی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کارخانه نوآوری آمپر، ضمن  معرفی بخش‌های مختلف کارخانه به دستاوردها و توانمندی‌های استارت‌آپ‌های حاضر در زمینه هوشمندسازی، حمل‌ونقل، خودرو ، سلامت و امنیت غذایی آی‌تی و فناوری‌های نرم اشاره کرد و آمادگی این مرکز نوآوری را برای ارتباط هرچه بهتر و بیشتر صنعت و دانشگاه و نیازمحور بیان کرد.

پیمان صالحی ضمن اشاره به مهم بودن حوزه‌‌های فعالیت کارخانه نواوری آمپر و بازیگران این حوزه‌ها در خصوص شکاف‌های موجود صنعت و دانشگاه گفت: با شناسایی درست نیازمندهای جامعه و بررسی حجم بازار می‌توان قدم‌های مؤثری در این مسیر برداشت. برای مثال در حوزه تجهیزات پزشکی، حوزه خوراک دام و یا هوشمندسازی با توجه رشد این صنایع، چالش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان به آنها ورود کرد. گستردگی حوزه‌های فعالیت کارخانه نوآوری آمپر با وجود متخصصان متعدد و در کنار بدنه جوان، متخصص و با انگیزه باعث می‌شود تا بستر لازم فعالیت‌ها فراهم شود. 

صالحی با اشاره به وجود منتورها و توانمندی شتاب‌دهنده‌های آمپر، پیشنهاد بهره‌مندی از پست‌داک‌های صنعتی و دوره‌های پسادکتری در آمپر را ارائه و از حمایت و پشتیبانی وزارت علوم از این مهم را اعلام کرد و به توانایی در زمینه جذب و نگهداشت نیروی انسانی تأکید کرد.

دبیرکل شورای عتف در ادامه با  اشاره به قانون جهش تولید دانش‌بنیان ( ماده ۱3) و استفاده از این ظرفیت برای شرکت‌های بزرگی چون هلدینگ رایزکو می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در همکاری صنعت با دانشگاه بود. وی در پایان ضمن اشاره به توان و قابلیت کارخانه نوآوری آمپر اظهار امیدواری کرد با تعامل بین کارخانه نوآوری و دانشگاه اثرات خوبی برای کشور شاهد باشیم.

شایسته یادآوری است کارخانه نواوری وصنایع خلاق امپر در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر و در دوسوله مجزا هرسوله دوهزارمتربع و در سه حوزه حمل ونقل، سلامت وسالمندی، ای‌تی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی به عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو درحال فعالیت است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ