توصیه وزیر نیرو به شرکت های سیمان : نیروگاه احداث کنید!

اقتصاد ایران: وزیر نیرو با اعلام افزایش ۱۰ درصدی برق مصرفی صنعت سیمان در تابستان به شرکت ها توصیه کرد از طریق تعامل با یکدیگر، اقدام به تأسیس نیروگاه خودتامین برق کنند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی‌اکبر محرابیان با اشاره به اینکه صنعت سیمان ایران در رتبه ششم صنایع بزرگ جهانی قرار دارد و اکثریت شرکت های سیمانی از رشد تولید مناسبی برخوردارند در جلسه با اعضای انجمن سیمان، گفت: شرکت های این صنعت می‌توانند در تعامل با یکدیگر اقدام به تأسیس نیروگاه خودتامین کنند تا علاوه بر تأمین برق پایدار مورد نیاز از طریق فروش برق مازاد به شبکه برق به کسب سود بپردازند.

وی افزود: حفظ زنجیره تولید سیمان به امکان استفاده نامحدود از برق توسط صنایع از ساعت ۲۴ تا هشت صبح ضرورت داشته و اعضای انجمن و مدیرعامل مدیریت شبکه برق نسبت به طراحی روش مشترک اقدام کنند تا علاوه بر اجرای طرح مدیریت مصرف برق تابستان، صنعت سیمان ۱۰ درصد انرژی بیشتر در دوره مدیریت مصرف تابستان جاری نسبت به سال قبل تحویل گیرد. به‌ این‌ترتیب تولید ماهانه ۵.۵ تا ۶ میلیون تن در فصل گرم محقق می‌شود.

رشد ۱۳ درصدی تحویل برق به صنایع سیمانی

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق هم گفت: تحویل انرژی به صنعت سیمان از ابتدای دوره مدیریت مصرف در سال جاری ۱۳ درصد نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است.

حمید فرمانی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل انجمن سیمان نیز با تأکید بر بهبود قابل‌توجه وضعیت تأمین برق صنایع در تابستان سال گذشته در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ابراز امیدواری کرد در سایه تعامل بیشتر وزارت نیرو با صنعت سیمان در تابستان سال جاری، شرایط بهتری برای تولید بیشتر حاصل شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ