برگزاری ۳۱۲ جشن به مناسبت عید غدیر خم در قزوین

اقتصاد ایران: قزوین - دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: ۳۱۲ جشن در سطح استان قزوین در سطح استان قزوین برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حق شناس بعد از ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: حقیقت دین بر مبنای ولایت است و دین بدون ولایت همان اسلام امریکایی است.

وی با بیان اینکه اولین مبلّغ ولایت و غدیر پیامبر (ص) بود افزود: پیش قراول بزرگداشت غدیر نیز امام خمینی (ره) بود و امروز این علم به دستان رهبر انقلاب سپرده شده است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین با بیان اینکه ترویج زیارت غدیر یکی از رسالت‌های این بنیاد است، بیان کرد: این زیارتنامه ۳۰ آیه به صورت مستقیم و حدود ۶۰ آیه غیرمستقیم در وصف حضرت امیر (ع) در زیارت غدیریه آمده است.

وی با بیان اینکه بی‌شک مهمترین رسالت پیامبر تبلیغ امامت حضرت امیر (ع) و اولاد اوست عنوان کرد: در سالهای اخیر شاهد رونق جشن‌های خودجوش غدیر توسط گروه‌های مردمی هستیم.

حق شناس از برپایی مراسم خوانش زیارت غدیریه خبر داد و عنوان کرد: ۵۰ مسجد در سطح استان قزوین خوانش زیارت غدیریه را در دستور کار دارند.

وی از برگزاری مسابقه خوشنویسی در روز عید غدیر خبر داد و اضافه کرد: برگزاری جشنواره راویان غدیر، مداحی، منقبت، بیان و شعر غدیر با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین تصریح کرد: «محلات غدیری» یکی از ویژه‌های برنامه‌هایی است که در عید غدیر امسال در ۱۴ محله برگزار خواهد شد و در این برنامه مشکلات محله احصاء و تلاش خواهد شد تا پایان سال آینده رفع شود.

وی با بیان اینکه یکی از استراتژی‌های اهل‌بیت (ع) برای حفظ غدیر، اطعام غدیر است، عنوان کرد: در سال گذشته ۴۳۰ هزار و امسال ۵۰۰ هزار پرس غذای ملکوتی تحت عنوان اطعام غدیر در بین هم استانی‌ها توزیع خواهد شد.

حق شناس در پایان یادآور شد: ۳۱۲ جشن در سطح استان قزوین در سطح استان قزوین برنامه ریزی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ