طرح تحریم برنامه موشکی ایران قبل از اتمام محدودیت‌های سازمان ملل

اقتصاد ایران: قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای تحریم برنامه موشکی ایران پیش از رفع محدودیت‌های سازمان ملل علیه این برنامه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه طرحی معرفی کرده‌اند که خواستار تحریم هر گونه فعالیت در حمایت از برنامه موشکی و پهپادی ایران قبل از انقضای محدودیت‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۳ است. 

مطابق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که حدود ۸ سال پیش برای تأیید برجام صادر شد  محدودیت‌های اعمال‌شده این سازمان در خصوص فعالیت‌های مربوط به موشک‌هالی بالیستیک ایران اکتبر ۲۰۲۳ منقضی خواهند شد. 

«مایک مک‌کال»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و «گئورگی میکس»، عضو ارشد این کمیته به همراه گروه دیگری از قانونگذاران این مجلس طرحی فراحزبی «برای تحریم طیف وسیعی از فعالیت‌های حامی برنامه موشکی و پهپادی ایران» معرفی کردند. 

معرفی‌کنندگان این طرح تحریمی در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه روی وب‌سایت مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته مدعی شده‌اند: «حتی با وجود پابرجا بودن محدودیت‌های سازمان ملل، موشک‌ها و پهپادهای ایران به سربازان، متحدان و شریکان ما در سراسر خاورمیانه حمله کرده و به نحو فزاینده‌ای به آتش جنگ غیرقانونی ولادیمیر پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] علیه اوکراین می‌دمد.»

 اوکراین و متحدان غربی این کشور در ماه‌های گذشته مدعی شده‌اند جمهوری اسلامی ایران اقدام به ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین کرده است. مقام‌های ایران بارها این ادعاها را تکذیب و بر بی‌طرف بودن تهران در این جنگ تأکید کرده‌اند. 

 

در حال تکمیل... 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ