برچسب اصالت کالا و روش تشخیص لیبل های تقلبی

اقتصاد ایران: در این مقاله، به برچسب اصالت کالا، تحت عنوان یکی از بهترین و مهمترین ابزار شناسایی کیفیت و اصالت کالا پرداخته شده است.

همانطور که می دانید؛ برچسب اصالت کالا یکی از مواردی است که می ‌تواند اصالت و کیفیت کالا را ضمانت کند. همچنین با استفاده از این برچسب، ما می توانیم کالای اصلی و تقلبی و همچنین کالای قاچاق را از غیر قاچاق تشخیص دهیم. بنابراین بسیار اهمیت دارد که درباره این برچسب بیشتر بدانیم.

 بر اساس یک ماده قانونی، از سال ۱۳۹۰ به بعد، تمامی محصولات مربوط به حوزه سلامت می بایست برچسب اصالت کالا داشته باشند. پس از آن در سال ‌های بعد نیز قوانین دیگری برای کالا های دیگر نیز و وضع شده است. تصویب این قانون ها موجب شده که اهمیت برچسب اصالت کالا بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

برچسب اصالت

اهمیت بسیار بالای برچسب اصالت کالا باعث شده است تا برخی دلالان بازار نیز دست به کار شده و برچسب‌ های تقلبی تهیه کنند. طبیعتاً استفاده از یک برچسب تقلبی می تواند عواقب بدی به دنبال داشته باشد. چرا که ارگان های دولتی به شدت با این موضوع برخورد خواهند کرد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که تفاوت بین برچسب اصالت کالا اصلی از تقلبی را بدانیم.

 برچسب اصالت تقلبی چگونه است؟

 اگر بخواهیم به لحاظ ظاهری بررسی کنیم؛ نمی توانیم تفاوت بین برچسب اصالت اصلی از تقلبی را تشخیص دهیم. چرا که در ظاهر هر دوی آن ها ویژگی های یکسانی رعایت شده است. اما اگر بخواهیم کد ها و شناسه های درج شده و بر روی آن را اعتبار سنجی کنیم؛ متوجه می شویم که این کد ها و اعداد تقلبی بوده و امکان استعلام ندارند. در واقع برخی از شرکت ها محصولات قاچاق عرضه می کنند و یا محصولاتی دارند که به دلیل عدم داشتن کیفیت مناسب و یا استاندارد های لازم، توان دریافت برچسب اصالت کالا را ندارند. بنابراین به ناچار به برچسب های اصالت تقلبی روی می آورند. ما در این مقاله به بررسی کامل برچسب اصالت تقلبی پرداخته و در نهایت راه هایی برای تشخیص آن ارائه می کنیم. تا انتهای مقاله با ما باشید تا اطلاعات کاملی را دریافت کنید.

 چگونه یک برچسب تقلبی را تشخیص دهیم

 اکنون که متوجه وجود برچسب اصالت تقلبی شدیم؛ لازم است تا روش های تشخیص آن را نیز بیاموزیم. همانطور که در بالا اشاره شد؛ شما نمی توانید با یک نگاه سطحی به تقلبی بودن برچسب اصالت پی ببرید. علت آن در هنر طراحان ماهری است که آن ها را طراحی کردند. آن ها به کوچکترین جزئیات نیز توجه کردند و بنابراین یک برچسب اصالت تقلبی و یک برچسب واقعی در ظاهر یکسان اند.

 برای تشخیص تقلبی بودن این برچسب ها، بایستی حتماً مشخصات مندرج بر روی آن را از طریق سامانه های موجود استعلام کنید. با توجه به آن چه که در بالاتر اشاره شد؛ باید توجه کنید که تنها به صرف داشتن برچسب اصالت کالا، نمی توان کیفیت آن را تضمین کرد. از آنجایی که سوء استفاده گران از برچسب‌ های تقلبی استفاده می کنند؛ بنابراین بایستی به اطلاعات مندرج بر روی آن توجه کنید. بهترین کار این است که با روش های مختلف، اعداد و کد های موجود بر روی برچسب را استعلام کنید .

برچسب اصالت تقلبی

روش های گوناگونی برای استعلام صحت برچسب اصالت کالا در نظر گرفته شده است. هر برچسب اصالت دارای چند کد، مانند شناسه یکتا، شناسه محصول، بارکد و... است. شما می توانید با مراجعه به سایت TTAC کالای مورد نظر خود را با کد هایی که در اختیار دارید استعلام بگیرید. همچنین می توانید با استفاده از تماس تلفنی با تلفن گویا و یا یک سامانه پیامکی نیز استعلام اصالت کالا را انجام دهید. نرم افزار های بارکد خوانی نیز وجود دارد که کار استعلام برچسب اصالت کالا را انجام داده و نتیجه را گزارش می کنند. در نهایت، پس از استعلام محصول اگر اطلاعات معرفی شده به شما، با اطلاعات روی بسته بندی مطابقت داشت، می توانید مطمئن باشید که آن برچسب واقعی است. در غیر این صورت شما با یک محصول تقلبی و یا یک کالای قاچاق رو به رو هستید.

 مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید؛ شماره های درج شده برای استعلام است که بر روی برچسب آورده شده. طراحان حرفه ای برچسب های تقلبی، سامانه های پیامکی و یا شماره تلفن هایی را نوشته اند که به سامانه های خودشان متصل است. طبیعتاً پس از آن که شما بارکد موجود روی برچسب را استعلام کنید؛ سامانه پیامکی آن ها نتیجه را به درستی به شما نشان می دهد. این در حالی است که شما فقط یک برچسب تقلبی دارید.

 بنابراین لازم است تا شماره های رسمی سامانه پیامکی و تلفن گویا را بدانید. بسیاری از تولیدکنندگان برچسب های قلابی، با ساخت درگاه های ویژه خودشان شما را گمراه کرده و محصولات تقلبی و قاچاق را به شما می فروشند. بنابراین برای استعلام برچسب اصالت کالا دقت کافی را داشته باشید.

 مشکلات ناشی از برچسب اصالت کالای تقلبی

 چسباندن یک برچسب اصالت کالای تقلبی می تواند مشکلات متعددی ایجاد کند. در ادامه، ما در رابطه با مشکلات ناشی از برچسب اصالت تقلبی می پردازیم. مهمترین معضلات ناشی از برچسب‌ های تقلبی به صورت زیر است.

برچسب اصالت اصل

 مشکل این است که یک کالای قاچاق یا محصولی بی کیفیت، معمولاً قیمتی پایین تری نسبت به اجناس اصل و قانونی دارد. در مورد یک کالای قاچاق، به علت نپرداختن هزینه های مربوط به گمرک و یا ترخیص بار، برچسب اصالت کالا به آن ها داده نمی شود. بنابراین آن ها برچسب تقلبی خودشان را روی کالا زده و به آسانی آن را با قیمتی ارزانتر می فروشند. همچنین مشابه با این رخداد، در مورد محصولات غیر استاندارد و بی کیفیت نیز وجود دارد. آن ها نمی توانند برچسب اصالت کالا دریافت کنند. بنابراین یک لیبل اصالت کالای تقلبی بر روی محصول زده و آن را ارزانتر به فروش می رسانند.

 اولین مشکل ناشی از برچسب اصالت تقلبی ضرر و زیان اقتصاد کشور است. ورود کالاهای قاچاق به تولید ملی ضربه زده و همچنین وجود کالا های بی کیفیت، اعتماد مشتریان را از بین خواهد بود. در نتیجه همه این ضرر و زیان ها متوجه اقتصاد خانواده ها خواهد شد.

 از طرف دیگر، استفاده از برچسب اصالت کالا تقلبی باعث می شود تا اعتماد مشتریان به محصول و فروشنده آن خدشه دار شود. بنابراین با توجه به آن چه که گفته شد؛ استفاده از برچسب اصالت تقلبی می تواند زیان های گاها جبران ناپذیری را متوجه جامعه کند. بنابراین باید روش هایی را به مردم آموخت تا تفاوت بین برچسب اصالت کالای اصل و تقلبی را بدانند.

 برای مبارزه با لیبل اصالت تقلبی چه کنیم؟

 برای مقابله با معضل برچسب اصالت کالا تقلبی، در اولین قدم باید روی نظارت های مردمی حساب باز کرد. شما به عنوان یک شهروند مسئولیت پذیر، در صورتی که متوجه برچسب اصالت کالای تقلبی شدید می بایست طی یک تماس با نهاد های نظارتی، آن ها را در جریان قرار دهید. آن ‌ها نیز به سرعت موضوع را پیگیری کرده و با فروشنده خاطی برخورد می کنند.

 نکته دیگر این که اگر مردم نسبت به برچسب اصالت کالا تقلبی آگاهی داشته باشند؛ کالای دارای آن برچسب را خریداری نخواهند کرد. بنابراین به مرور زمان، استفاده از برچسب اصالت کالا های تقلبی نیز از بین خواهد رفت. چرا که استفاده از آن بر روی محصول موجب ضرر مالی بسیاری می شود که برای سوء استفاده گران سنگین است.

برچسب فیک

 انواع برچسب اصالت کالا تقلبی

 انواع مختلفی از برچسب های اصالت کالا تقلبی وجود دارد. همانطور که شما هم اطلاع دارید؛ مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات خوراکی و سایر محصولاتی که با سلامت انسان ها سر و کار دارند بسیار حساس است. بنابراین باید نظارت های ویژه بر روی آن ها وجود داشته باشد.

 با توجه به این مطلب که بسیاری از این کالا ها وارداتی هستند؛ نظارت بر نهاد های کنترل کننده این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین آن ها بایستی نسبت به برچسب اصالت کالا حساسیت ویژه‌ای نشان داده و نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

 باید بدانید که در سال های اخیر، سازمان غذا و دارو برای همه محصولات مرتبط با حوزه سلامت، اعم از مواد خوراکی، محصولات دارویی، آرایشی بهداشتی و البته تجهیزات پزشکی، داشتن برچسب اصالت کالا را اجباری کرده است.

خرید لیبل خام و انواع ریبون

برای تهیه انواع برچسب، خرید ریبون و سفارش چاپ انواع لیبل و برچسب میتوانید با شرکت ها معتبر و دارای مجوز از نهادهای قانونی تماس گرفته و با کارشناسان آنها مشاوره نمایید. در ادامه لیستی از معتبرترین شرکت های فعال در این زمینه را به شما معرفی میکنیم:

شرکت های معتبر در زمینه فروش و خدمات چاپ لیبل

در ادامه اسم 4 شرکت معتبر و فعال در زمینه چاپ انواع برچسب و لیبل اصالت کالا را عنوان خواهیم کرد. این مراکز در کنار چاپ انواع برچسب ها، کارهای مربوط به دریافت مجوز لیبل ها را نیز انجام می دهند.

  • شرکت سلامت دارو ایرانیان | salamatdarou.com

  • شرکت پاپیروس پارس مهر | label-esalat.com

  • شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا (پیشتازان اصالت) | pishtazanesalat.com

  • شرکت کیمیا تجارت سیب سبز (اصالت چاپ) | esalatchap.com

استعلام برچسب اصالت

برچسب ها : برچسب اصالت,لیبل اصالت,اصالت کالا,چاپ برچسب,خرید لیبل,لیبل خام,خرید ریبون,لیبل اسکرچ,استعلام بارکد

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ