تاثیر شتابان هاست بر بهبود وضعیت اقتصاد ایران

اقتصاد ایران: در این مقاله اقتصاد دیجیتالی ایران قصد داریم ضمن نگاهی کلی به تاثیرات اینترنت بر فعالیت کسب و کارها، به بررسی وضعیت ایران درحال حاضر پس از محدودیت های گسترده اینترنت و مختل شدن هزاران کسب و کار آنلاین بپردازیم و نقش خدمات هاستینگ شتابان هاست در کمک به کسب و کارهای اینترنتی را بررسی کنیم.

اخبار شرکت ها- شتابان هاست یک مرجع تخصصی ارائه دهنده خدمات هاست و سرور در ایران است که با ارائه بهترین زیرساخت های مرتبط وب سایت و پلتفرم های اینترنتی مثل سرویسهای میزبانی وب و سرورهای باکیفیت، تلاش چشمگیری در بهبود وضعیت اقتصادی ایران در حوزه آنلاین سال های اخیر داشته است.

بازاریابی که از مهم ترین کارها برای شناخته شدن یک کسب و کار بین رقبا و بازار کار است، توسط امکاناتی که اینترنت در اختیار بازاریاب ها و متخصصین این عرصه قرار داد، انقلابی بزرگ به نام اقتصاد دیجیتال (digital economy) را رقم زد.

دنیایی که در آن:

  • موفق شدن لزوما به معنی هزینه سنگین تبلیغات نیست.
  • شناخت کامل مشتری هدف یک برگ برنده برای رسیدن به هدف است.
  • زیرساخت های باکیفیت دنیایی از امکانات را فراهم میکنند.
  • بنرها و تبلیغات رادیو تلویزیون تنها کانال ارتباطی با مشتریان نیستند.

با ظهور اینترنت، دنیای انسان مدرن از همه جهات دچار تغییر و تحول شد چرا که حالا یک دنیای دوم در اختیار انسان قرار گرفت. مهم ترین نکته ای که باید درباره این دنیای دوم بدانیم است که چون ساخته دست خود انسان است، پس میتوان به هر شکلی آن را تغییر داد تا نیازهای اقتصادی، اطلاعاتی و... خود را برطرف کند.

در این مقاله اقتصاد دیجیتالی ایران قصد داریم ضمن نگاهی کلی به تاثیرات اینترنت بر فعالیت کسب و کارها، به بررسی وضعیت ایران درحال حاضر پس از محدودیت های گسترده اینترنت و مختل شدن هزاران کسب و کار آنلاین بپردازیم و نقش خدمات هاستینگ شتابان هاست در کمک به کسب و کارهای اینترنتی را بررسی کنیم.

تاثیر شتابان هاست بر بهبود وضعیت اقتصاد کشور ایران

افزایش تعداد کسب و کارهای اینترنتی از زبان شتابان هاست

بنابه بررسی های کارشناسان شتابان هاست از گزارش های رسمی، نرخ افزایش تعداد کسب و کار اینترنتی در دنیا و همچنین کشور ما به شدت بالاست، چرا که امروزه تمام دنیا میدانند که اینترنت ابزاری است که به خوبی میتواند به بهبود وضعیت اقتصاد کشورها کمک کند. در کشور ما نیز  تا قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد کسب و کارهای مجازی به آرامی و به تدریج رو به افزایش بود، اما با شروع و همه گیری سریع این ویروس، مثل همه دنیا بازار کسب و کار آنلاین به شدت به جنب و جوش افتاد.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی ایران درباره افزایش سرعت انتقال کسب و کارهای سنتی به دنیای مجازی گفته است: «پیش از وقوع کرونا، پیش بینی میشد که 70 درصد از مشاغل طی 6 تا 7 سال آینده وارد فضای آنلاین شوند، درحالی که با وقوع ویروس کرونا این زمان به 2 الی 3 سال کاهش یافته است.»

عضو اصلی هیئت مدیره در انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران همچنین به رشد کسب و کارهای مجازی در دوران کورنا نیز اشاره کرد و ذکر کرد که تعداد فروشگاه های آنلاین در این دوران از 10 به 200 هزار رسید.

اما گذر از دوران بحران کرونا باعث نشده تا مهاجرت کسب و کارهای سنتی به سمت دنیای مجازی و اقتصاد دیجیتال متوقف شود، بلکه امروزه با گذشت حدودا دو سال از اوج دوران قرنطینه، کسب و کارهای مجازی بسیاری برای بهبود اقتصاد ایران تلاش میکنند.

فعالیت در عرصه دیجیتال نیازمند دانش کافی درباره روشها و راهکارهای موفقیت در دنیای مجازی، کسب درآمد از وب سایت، شبکه های اجتماعی، پلتفرم های پیام رسانی و...، یا به عبارت دیگر نیازمند دانش دیجیتال مارکتینگ است.

در ادامه ضمن شناخت دامنه وسیع خدمات بازاریابی دیجیتال، بررسی میکنیم که چطور این روش بازاریابی به موفقیت کسب و کارهای کوچک و بزرگ اینترنتی و در نهایت بهبود اقتصاد ایران کمک میکنند.

مزایای اقتصاد دیجیتال برای کسب و کارهای آنلاین

1.      دست یافتن به فروش جهانی

درحالی که فعالیت کسب و کارهای سنتی صرفا به محله و موقعیت جغرافیایی آنها محدود میشود و دست یافتن به مشتریان جهانی بدون استفاده از هیچ زیرساخت دیجیتال مثل هاست ایران یا اروپا میتواند سخت و پرهزینه باشد، یک کسب و کار آنلاین تمام فعالیت هایش در اینترنت است؛ این یعنی میتواند با یک دامنه مناسب و سایت باکیفیت به مشتریان سراسر دنیا دسترسی داشته باشد.

2.    افزایش فروش حضوری

علاوه بر امکان دستیابی به مشتریان جهانی، کسب و کارهای آنلاین همچنین میتوانند با استفاده از کارهایی مثل خرید دامنه .ir و هاست ایران در کنار خدمات سئو محلی به بهترین شکل مشتریان اطراف خود که مصرف کنندگان محلی به شمار می آیند را جذب کرده و فروش حضوری خود را افزایش دهند.

https://shetabanhost.com/domain/

3.   هزینه پایین و سود بالا

راهکارهای دیجیتال مارکتینگ چه در عرصه داخلی و چه خارجی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. این یکی از خصوصیت های کسب و کار آنلاین است که حتی شرکت های بسیار کوچک هم بتوانند با خدمات باکیفیت و بازاریابی مناسب با بزرگترین کسب و کارها به رقابت بپردازند.

بسیاری از هزینه هایی که امروزه مورد نیاز بازاریابی هستند مثل خرید هاست، سئو و بازاریابی محتوایی، رقم های بسیار ناچیزی در برابر روشهای بازاریابی سنتی به شمار میروند. با این حال، باید توجه داشت که همه ی روش های بازاریابی مدرن برای تمامی کسب و کارها مناسب نیستند به عنوان مثال بهترین هاست و سرور مخصوص خبرگزاری چه معیارهایی دارد؟، بلکه باید روش مناسب را بر اساس اهداف بازاریابی مشخص کرد.

4.    افزایش ارتباط با مشتریان

یکی از مهم ترین اصول موفقیت در اقتصاد و کسب و کارهای دیجیتال توان برقراری ارتباط با مشتریان است؛ مشتریانی که حالا هزاران گزینه بجز شما پیش رویشان است که همگی ادعا دارند بهترین سرویس را ارائه میکنند. راهکارهای دیجیتال مارکتینگ به خوبی میتوانند ارتباط موثر با مشتریان را افزایش دهند.

بطور کلی دنیای مجازی دنیایی است که در آن افراد به راحتی بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند برای مثال مطالب، عکس ها و ویدیوها را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و یا با یک کلیک با سایت شما تعامل داشته باشند.

بزرگترین مزیت فعالیت در عرصه دیجیتال این است که همه این تعاملات قابل ثبت و گزارش گیری هستند و این به یک کسب و کار اینترنتی اجازه میدهد تا با شناخت بیشتر از مشتریانی که با او ارتباط دارند، اعتماد آنها را بدست آورده و محصولات خود را بهتر به فروش برساند. کسب و کارهایی از اهمیت این مسئله آگاه هستند از این طریق به فروش بالایی دست پیدا کرده اند.

وضعیت فعلی ایران در عرصه دیجیتال

وضعیت فعلی ایران در عرصه دیجیتال

علی رغم اهمیت بالایی که فضای مجازی و امکاناتی مثل سرویسهای هاستینگ برای بهبود وضعیت اقتصاد دیجیتال یک کشور ایفا میکنند، متاسفانه از اواخر شهریور 1401 محدودیت های گسترده ای روی اینترنت بین المللی و آزاد اعمال شده است که اثرات مخرب بسیاری روی اقشار مختلف و اقتصاد ایران گذاشته است.

در این رابطه پایگاه خبری اکسیوس در خصوص اتفاقات اخیر که برای اینترنت ایران رخ داده است گزارشی ارائه میکند که نشان میدهد که از تاریخ مذکور، میزان جستجوی ایرانیان برای نرم افزارهای VPS در موتورهای جستجوگر بیش از 3 هزار درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین نت لینک منبع دیگری است که گفته پیش از محدودسازی اخیر اینترنت ایران میزان درخواست استفاده از خدمات آن حدودا 40 هزار درخواست بوده است، که اکنون این میزان به بیش از 1 میلیون رسیده است.

* حداقل 25 درصد کاهش فروش همه کسب و کارها

پیش از این، وزارت صنعت، معدن و تجارت آماری درباره خسارات برآمده از محدودیت شدید اینترنت منتشر کرد که میزان آن را بیش از 80 هزار میلیارد برآورده کرده بود. علاوه بر آن، سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران نیز به سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کل کشور پرداخت و علاوه بر آن گزارشی درباره اثرات قطعی اینترنت روی کسب و کارهای مجازی منتشر کرد.

 این گزارشات نشان میدهند که تقریبا هیچ بخشی از صنعت کسب و کار آنلاین و فناوری اطلاعات وجود ندارد که از گزند قطعی اینترنت در امان بوده باشد. بر این اساس، بیزینس های مجازی که در 3 ماه اخیر با کاهش فروش شدید مواجه نشده باشند تقریبا صفر براورد میشود.

نتایج این گزارش همچنین نشان میدهد برخی از رایج ترین مشاغل فضای مجازی شامل موارد زیر می باشند که میزان کاهش سود و درآمد هر حوزه را مشاهده میکنید:

  • شرکت های اینترنتی، 41 درصد.
  • فروشگاه های اینترنتی و مراکز آموزش آنلاین، بین 25 تا 40 درصد.
  • 47 درصد از سایر مشاغل، بالای 50 درصد.

* محدودیت سنگین روی دامنه .com

به نقل از واحد فروش دامنه شتابان هاست، یکی از چالش های اصلی که در 3 ماه اخیر به شدت گریبان گیر کسب و کارهای فعال اقتصاد دیجیتال بوده است، اعمال محدودیت روی دامنه های خارجی در کنار سرویس های هاست اروپا و آمریکا می باشد.

گزارشات بسیاری از سوی مدیران سایت ها و وب مستران به دست می رسد که نشان میدهد اگر چه بسیاری از وب سایت ها از هاست ایران و سرورهای داخلی استفاده میکنند، اما به دلیل محدودسازی دسترسی به سایت های دارای دامنه .com در بسیاری از مواقع این سایت ها بارگذاری نشده یا با کندی بارگذاری میشوند.

* افزایش خرید دامنه .ir

به دنبال محدودیت دسترسی به سایتهای دارای هاست اروپا و دامنه های بین المللی، بسیاری از کسب و کارهای آنلاین با خرید هاست ایران و دامنه های داخلی ir به استفاده از بسترهای داخلی روی آورده اند تا وب سایت و اپلیکیشن آنها از دسترس خارج نشود.

اگرچه پیش از این نیز خرید هاست و دامنه ایران به دلایلی مثل بهبود سئو محلی که پیش تر اشاره کردیم، هزینه کمتر و اقتصادی بودن و همچنین سرعت مناسب در بازار کسب و کار اینترنتی رایج بود، اما این کار پیش از این یک مزیت به شمار میرفت، نه یک الزام!

شتابان هاست و حضور کسب و کارهای آنلاین

شتابان هاست معروف ترین مرکز راهنمای تخصصی فناوری اطلاعات با مرکز داده آموزشی و ارائه دهنده باکیفیت ترین سرویس های میزبانی و خرید دامنه در ایران می باشد، خاطر نشان می شود داشتن یک سرویس میزبانی وب سایت (Web Hosting Service) باکیفیت یکی از مهم ترین ارکان حضور یک مجموعه در فضای آنلاین و سودآوری آن برای اقتصاد دیجیتال است.

در ادامه به بررسی اهمیت سرویس هاستینگ و تاثیر آن روی موفقیت کسب و کارهای دیجیتال می پردازیم تا کمی بیشتر با تاثیر شتابان هاست بر بهبود وضعیت اقتصادی ایران آشنا شویم.

1.      افزایش سرعت وب سایت ها

یک سرویس هاستینگ باکیفیت تاثیر بسیار مهمی روی سرعت بارگذاری سایت شما خواهد گذاشت. در صورتی که هاست اروپا یا ایران شما از منابع و کیفیت کافی برای سرویس دهی برخوردار نباشد، ممکن است بازدیدکنندگان شما ثانیه های طولانی منتظر باز شدن سایت شما شوند.

از آنجایی که ایجاد یک تجربه مناسب برای مشتری یکی از مهم ترین ارکان بازاریابی و رقابت در بین کسب و کارهای آنلاین است، کندی بیش از حد سایت شما یک عامل بسیار مخرب در این تجربه خواهد بود.

سرویس های هاست اروپا و ایران شتابان هاست با برخورداری از آخرین تجهیزات و سخت افزارهای هاست و سرور، امکان بارگذاری کامل سایت در کمتر از 3 ثانیه را فراهم می کنند.

2.    حفظ امنیت اطلاعات مشتریان وب سایت

یکی از مهم ترین کاربردهایی که سایت برای کسب و کارها دارد بدست آوردن اطلاعات مشتریان و بازدیدکنندگان با استفاده از روش های مختلف مثل عضویت در خبرنامه، درخواست مشاوره و... است. این اطلاعات به کسب و کارها در ارائه خدمات و سرویس های شخصی سازی شده برای مشتریان و افزایش احتمال فروش کاربرد بسیاری دارند.

از آنجایی که این اطلاعات که گاها شامل اطلاعات شخصی افراد و شرکت ها میشوند از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند، تامین امنیت آنها یکی از اولویت های هر وب سایت است. شرکت های برتر ارائه دهنده خدمات هاست اروپا و هاست ایران مثل شتابان هاست از بروزترین نرم افزارها، آنتی ویروس ها و فایروال ها استفاده می کنند تا این امنیت را برای کسب و کارهای مجازی به وجود بیاورند؛ همچنین با ارائه پشتیبانی حرفه ای و 24 ساعته به کاربران خود کمک میکنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، قطعی سرویس یا از دسترس خارج شدن سایت، در سریعترین زمان ممکن برای رفع مشکل اقدام کنند.

آشنایی با خدمات اقتصادی هاستینگ شتابان هاست

همانطور که گفتیم، خدمات میزبانی وب به سرویس نگه داری و حفظ اطلاعات اصلی سایت و کاربران گفته می شود. شرکت های هاستینگ برای ارائه این خدمات، سرورهای وب را با استفاده از روش های مختلف به بخش های کوچک تر تقسیم می کنند.

این هاست های کوچک تر هرکدام دارای ویژگی ها و ساز و کار مخصوصی هستند که باعث میشود انواع کسب و کار اینترنتی و دیجیتال، از کوچک ترین استارت آپ ها گرفته تا کسب و کارهای بین المللی به خوبی از آنها استفاده کنند.

در ادامه با 3 نوع اقتصادی و مقرون به صرفه خدمات میزبانی وی شتابان هاست آشنا می شویم:

  1. هاست اشتراکی
  2. هاست دانلود
  3. سرورهای مجازی
  4. ارائه دامنه های ارزان دات آی آر

این سه روش میزبانی به خوبی میتوانند نیازهای اولیه و تکمیلی وب سایت ها در هر زمینه کاری را برطرف کرده و در عین حال خرید آنها بصورت ماهانه یا سالانه بسیار اقتصادی است.

کد تخفیف هاست ایران

شتابان هاست کد تخفیف ویژه ای برای فروش هاست ایران (host-iran) و هاست دانلود ایران (host-dl) برای فعالان اقتصادی در نظر گرفته است تا کمکی در جهت بهبود وضعیت فعلی اقتصاد ایران باشد.

کد تخفیف هاست دانلود

شما می توانید همین حالا از طریق وب سایت https://shetabanhost.com برای خرید هاست مورد نیاز خود اقدام نموده و یا با مشاوران فروش هاست شتابان هاست از طریق تلفن 02491311031 در تماس باشید.

-  میزبانی وب اشتراکی

هاست اشتراکی ارزان ترین روش میزبانی وب سایت است که در آن، سایت شما به همراه هاست های دیگر از منابع سرور (RAM، هارد و CPU) استفاده میکند. برای ایجاد این نوع از هاست، سرورهای وب با استفاده از روش اشتراک گذاری تقسیم میشوند.

این نوع میزبانی وب به همراه کنترل پنلهای دایرکت ادمین و cPanel در اختیار صاحبان وب قرار می گیرند. کار این پنل های مدیریتی این است که ظاهر کاربری هاست را بهبود ببخشند تا شبیه به یک نرم افزار معمولی با کارایی آسان برای افراد مبتدی باشد.

مثلا بزرگ ترین مزیتی که هاست ایران به صورت اشتراکی در اختیار مدیران کسب و کار اینترنتی قرار میدهد قیمت مقرون به صرفه و ارزان آن است، با این حال باید توجه داشته باشیم که این قیمت پایین یکسری محدودیت ها را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، در هاست اشتراکی امکان تغییر در تنظیمات و کانفیگ سرور وجود ندارد و افراد نمیتوانند به روت سرور دسترسی داشته باشند.

- هاست دانلود

با خرید هاست اروپا و ایران فضایی مشخص در اختیار صاحبان سایت قرار میگیرد تا از آن برای بارگذاری فایلهای اصلی سایت و محتوای خود شامل عکس، ویدیو، فایلهای صوتی، پادکست و... استفاده کنند. اما مسئله مهم اینجاست که میزان هارد ارائه شده برای هر هاست محدود است.

یکی از مشکلاتی که برخی از سایت های رسانه ای، آموزشی و پلتفرم هایی که محتوای سنگین (بیشتر از 20 مگابایت) ارائه میکنند با آن روبرو میشوند نیز همین است که برای ارائه خدمات خود نیاز به فضای بیشتری دارند. برای حل این مشکل، هاست دانلود بهترین گزینه ای است که در اختیار این سایتها قرار گرفته است.

هاست دانلود مخصوص سایتهایی است که در عرصه هایی مثل آموزش، پادکست، استریم ویدیو، موسیقی و... فعالیت میکنند و نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی دارند. با استفاده از این روش، مدیران کسب و کارهای اینترنتی نیازی به صرف هزینه های سنگین برای دریافت پهنای باند و هارد اضافی نخواهند داشت.

همچنین از ویژگی های هاست دانلود این است که کاربران شما میتوانند فایلها را به راحتی و با سرعت بسیار بالا دریافت کنند.

- سرور مجازی (VPS)

یک مرحله بالاتر از هاست اشتراکی، سرورهای مجازی وجود دارد که به آنها VPS (مخفف Virtual Private Server) هم گفته میشود. در این روش شما یک سرور شخصی هستید که با محدودیت های کمتر، دست شما را برای انجام تغییرات مختلف در سازوکار سرور باز می گذارد.

در این روش میزبانی، سرور اصلی با روش مجازی سازی (Virtualization) به بخش های مختلف تقسیم میشود که به هر بخش یک VPS گفته میشود. آنچه باید درباره سرورهای مجازی بدانیم این است که در این روش نیز چندین مشترک بصورت همزمان از یک سرور استفاده میکنند، اما منابع آنها کاملا بصورت اختصاصی تقسیم می شود.

این مسئله باعث میشود مصرف بیش از حد کاربران و سایت های دیگر از منابع سرور، باعث اختلال روی عملکرد سایر هاست ها به دلیل کمبود پهنای باند و یا فضای ذخیره سازی سرور نشود، بلکه هر سایتی مسئول میزان منابع اختصاص یافته خود باشد.

علاوه بر آن، VPS ها امکان دسترسی به تنظیمات و روت سرور را نیز فراهم میکنند و شما میتوانید بسته به نیازهای خود تنظیمات و کانفیگ سرور را تغییر دهید و یا از اپلیکیشن های اختصاصی خود روی سرور استفاده کنید.

استفاده از یک هاست دانلود به همراه VPS با کیفیت شتابان هاست ایده آل ترین تجربه میزبانی وب را برای کسب و کار شما فراهم خواهد کرد.

- ارائه دامنه رایگان IR به همراه هاست اروپا

شتابان هاست از ابتدای فعالیت خود با ارائه خدمات مختلف مثل کمپین های مناسبتی و ارائه تخفیف های ویژه که در بالا به نمونه ای از آن اشاره کردیم، به کسب و کارهای نوپا سعی کرده تا یکی از حامیان کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس اینترنتی باشد.

یکی دیگر از خدماتی که شتابان هاست در اختیار کاربران خود می گذارد، ثبت دامنه .ir رایگان 1 ساله به ازای خرید هر سرویس هاست می باشد. با این کار، کاربران و مشتریان شتابان هاست از خرید دامنه بصورت جداگانه بی نیاز شده و میتوانند در سریعترین زمان ممکن دو زیرساخت اصلی حضور در فضای مجازی یعنی هاست و دامنه را تهیه کنند.

شتابان هاست و تاثیرش بر بهبود کسب و کارهای آنلاین ایرانی

فعالیت در عرصه اینترنت و دیجیتال اگرچه با محدودیت ها و سختی های بسیاری همراه شده، اما همچنان بنابه مزایایی که اینترنت در اختیار کسب و کارهای آنلاین قرار میدهد، متوقف نشده است. در این تحلیل اقتصادی به شتابان هاست مرجع تخصصی ارائه دهنده خدمات اینترنت و شبکه پرداختیم و تاثیرات اینترنت بر فعالیت اقتصاد دیجیتال ایران را بررسی کردیم.

شتابان هاست و تاثیرش بر بهبود کسب و کارهای آنلاین ایرانی

موارد زیر جمع بندی از نکاتی است که در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار گرفت:

  • دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها امکان دیده شدن و رقابت کردن میدهند.
  • محدودیتهای اینترنت بین الملل باعث اختلال در کل بازار دیجیتال ایران شده است.
  • مزایای میزبانی وب و هاست معتبر در ایجاد ارتباط با مشتری موثر است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ