رئیس جمهور:

ما هرگز در مقابل تحریم‌ها متوقف نخواهیم شد

اقتصاد ایران: رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند گفت:ما وعده نشدنی به مردم نمی دهیم و در خراسان جنوبی مسکن یکی از ضرورت ها و در دستور کار دولت است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید ابراهیم رئیسی با حضور در ورزشگاه آزادی بیرجند مورد استقبال پر شور مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساخت سالانه یک میلیون مسکن نیاز کشور است افزود: ما وعده نشدنی به مردم نمی دهیم و در خراسان جنوبی مسکن یکی از ضرورت ها و در دستور کار دولت است و در برخی نقاط استان ساخت مسکن ویلایی آغاز شده است.

وی گفت: در دولت های قبل هم باید سالی یک میلیون مسکن ساخته می شد اما این محقق نشده و در این بخش عقب ماندگی داریم.

 رئیسی افزود: ما در ساخت مسکن به خارجی ها نیازی نداریم و با همت خود مردم کار انجام می شود.

رئیس جمهور همچنین گفت: به مدیران توصیه کردیم هر جایی که نتوانستید آنچه را که وظیفه شما بوده انجام دهید با مردم صادق باشید و مشکلات را بیان کنید.

رئیسی افزود: یکی از موهبت هایی که خداوند به استان خراسان جنوبی داده است وحدت و انسجام بین مردم است و جای جای این استان دلشان برای انقلاب، ارزش ها و نظام می تپد و همین وحدت زمینه توسعه استان است.

وی گفت: اتصال ریلی خراسان جنوبی را شخصا به صورت هفتگی و حتی روزانه پیگیری می کنم.
رئیس جمهور در دیدار مردمی خود در ورزشگاه آزادی بیرجند گفت: در حوزه ریلی کار با قوت ادامه می یابد و به زودی انشالله این موضوع در استان مرتفع می شود.

رئیس جمهور همچنین  با اشاره به کمبود آب در خراسان جنوبی گفت: در خصوص مشکل آب اعتباراتی در نظر گرفته ایم تا این مشکل مرتفع شود.

 وی گفت: به لطف خداوند متعال با هشیاری و بصیرت آفرینی رهبر معظم انقلاب و نیروهای وفادار به انقلاب، مردم از فتنه ای که دشمن برای آشوب به آن دامن زده بود سرافرازانه عبور کردند.
آقای رئیسی افزود: اولین سفر من در دور اول به خراسان جنوبی بود و در دوم هم خراسان جنوبی مقصد اولین سفرهای استانی بود.
وی گفت: در این دور از سفر پیگیری مصوبات و میزان پیشرفت طرح ها، رفع موانع انجام کار و رفع نواقص اعتبارات در دستور کار است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: من به عنوان یک مسئول که در زوایای مختلف کشور حضور دارم می گویم که با حضور مردم و توکل به خدا و حضور رهبر معظم انقلاب آینده کشور روشن است.

وی ضمن قدردانی از حضور با شکوه مردم در مراسم استقبال و دیدار با رئیس جمهور گفت: این حضور با عظمت را به حساب انقلاب و نظام می گذارم.

 رئیسی گفت: حتما دست نوشته های مردمی را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین از اقشار مختلف مردم، اصحاب رسانه و مسئولان استان قدردانی کرد.

 رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته می‌شود گفت: خراسان جنوبی استانی فرهنگی است که شاخصه‌های آن قبل از هر چیز دانشمندانی است که همراه با آموخته‌های علمی و فرهنگی در استان پرورش یافتند و خود به عنوان شخصیتی اثر گذار جلوه کردند.

 رئیسی گفت:مردم خراسان جنوبی را مردمانی سخت کوش و باصیرت معرفی کرد و گفت:بصیرت مردم خراسان جنوبی مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه همراهی با امام و رهبری، حضور در دفاع مقدس و حضور با معنی در همه عرصه‌ها از دیگر ویژگی‌های این مردم است گفت: خراسان جنوبی نماد بصیرت، دین مداری و زمان شناسی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: مردم استان با همه سختی‌ها به دلیل مشکلات کمبود آب و نزولات آسمانی، اما نماد شکر و صبر هستند.

رئیس جمهور گفت: همراهی مردم با انقلاب و ارزش‌های آن چنان است که دشمن در همه توطئه‌ها ناکام مانده است.
وی افزود: بر خلاف کشور‌های دیگر که قدرتشان مولفه استانی است مهمترین مولفه قدرت و امنیت ایران مردم متدین آن است که این مولفه را دشمن می‌خواهد سست کند و اعتماد مردم را دچار خدشه کند.

 رئیسی گفت: مردم در اقسام توطئه‌ها و فتنه‌ها و فتنه جدید و اغتشاشات با هشیاری و بصیرت دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیس جمهور گفت: خواست مردم استقلال در همه حوزه‌ها از جمله اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و دشمن نمی‌خواهد در صنایع، کشاورزی و در همه حوزه‌ها استقلال داشته باشیم
وی با بیان اینکه قطار پیشرفت در حال حرکت است و دشمن می‌خواهد این قطار را متوقف کند گفت: از جمله نمونه‌های این پیشرفت در زمان شیوع کرونا بود که به دلیل تحریم دشمن و نبود واکسن روزانه ۷۰۰ خانوار در کشور داغدار می‌شدند، اما علی رغم تحریم‌ها کشورمان خود ۶ نوع واکسن تولید کرد و در این زمینه تبدیل به صادر کننده شد و اکنون بیش از ۷۰ درصد واکسینه اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما هرگز در مقابل تحریم‌ها متوقف نخواهیم شد گفت: به خیال دشمن با تحریم، صادرات در کشور متوقف می‌شود، اما هم در تولید و هم صادرات نفتی و غیر نفتی افزایش یافت.
آقای رئیسی با اشاره به بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند گفت: خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری در این کارخانه مثال زدنی است.


وی گفت:رهبر معظم انقلاب جوانان را به تلاش توصیه می‌کنند و این استقلال اقتصادی و سیاسی را تقویت می‌کند
رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های دشمن گفت: خنثی کردن تحریم‌ها در دستورکار است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: خراسان جنوبی در طول تاریخ انقلاب و دراین ۴۳ سال پیشرت خوبی داشته است، اما هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که رفع محرومیت‌ها از این استان از وظایف دولت تلقی می‌شود.

 استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم ضمن خیرمقدم به رئیس جمهور و دولتمردان گفت: خراسان جنوبی استان فرهنگ و هنرو  پدران علوم مختلف و شهدای پرآوازه دفاع مقدس است.

قناعت ضمن ارائه مختصری از پیشرفت مصوبات سفر پیشین رئیس جمهور افزود: مصوبات سفر اول دولت سیزدهم به استان زیرساختی و راهگشا بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ