هند به زودی استفاده از روپیه الکترونیکی را آغاز می‌کند

اقتصاد ایران: بانک مرکزی هند (RBI) اعلام کرد که در آینده نزدیک استفاده از ارز دیجیتال این بانک موسوم به روپیه الکترونیکی را برای موارد استفاده خاص به طور آزمایشی آغاز خواهد کرد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی هند (RBI) روز جمعه اعلام کرد که در آینده نزدیک استفاده از ارز دیجیتال این بانک موسوم به روپیه الکترونیکی را برای موارد استفاده خاص به طور آزمایشی آغاز خواهد کرد.

بانک مرکزی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، ما در خط مقدم یک حرکت سیل‌آسا در تغییر و تحول ارز هستیم که به طور قاطع ماهیت پول و عملکرد آن را تغییر خواهد داد.

به گفته این بانک، روپیه دیجیتال مانند یک ارز کاغذی مستقل است اما شکل متفاوتی دارد و قابل مبادله با ارز موجود و به عنوان یک وسیله برای پرداخت پول قانونی و ذخیره ایمن ارزش پذیرفته می‌شود.

این رگولاتور اضافه کرد: یادداشت مفهومی (منتشر شده درباره این ارز) همچنین ملاحظات کلیدی مانند فناوری و انتخاب‌های طراحی، استفاده‌های احتمالی از روپیه دیجیتال و مکانیسم‌های صدور و سایر موارد را توضیح می‌دهد.

بانک مرکزی هند همچنین پیش بینی کرد که روپیه دیجیتال هزینه انتشار پول و تراکنش ها را کاهش دهد، چرا که تنظیم کننده‌های پولی جهانی اکنون با کاهش استفاده از ارز کاغذی به دنبال رایج کردن شکل الکترونیکی قابل قبول‌تر ارز هستند.

روپیه الکترونیکی CBDC خرده فروشی، که برای تسویه نقل و انتقالات بین بانکی و تراکنش های عمده فروشی مرتبط در نظر گرفته شده است، به طور بالقوه برای استفاده همه - بخش خصوصی، مصرف کنندگان غیر مالی و مشاغل - در دسترس خواهد بود.

بر اساس این گزارش، روپیه الکترونیکی عمده فروشی، که نشان دهنده یک نسخه الکترونیکی از پول نقد است که عمدتاً برای معاملات خرده فروشی در نظر گرفته شده است، برای دسترسی محدود به موسسات مالی منتخب طراحی شده است.

یادداشت مفهومی منتشر شده توسط بانک مرکزی هند می گوید که روپیه الکترونیکی اقتصاد دیجیتال هند را تقویت می کند، شمول مالی را افزایش می دهد و سیستم های پولی و پرداخت را کارآمدتر می کند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ