شکست عجیب حسن یزدانی برابر تیلور در دیدار فینال

اقتصاد ایران: ملی‌پوش عنواندار وزن ۸۶ کیلوگرم تیم کشتی آزاد ایران با شکست در دیدار فینال رقابتهای جهانی به مدال نقره رسید. یزدانی این مبارزه را در شرایطی باخت که در مسابقات جهانی اسلو حریف را شکست داده بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان امشب در صربستان برگزار شد که طی آن حسن یزدانی به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا رفت. یزدانی در این مصاف با شکست سنگین ۷ بر یک به مدال نقره جهان رسید.

مبارزه این دو کشتی گیر که میلیون ها بیننده داشت با حملات ثانیه های ابتدایی همراه بود اما در ادامه تیلور با برنامه و سرعتی عمل کرد که در سه حمله حریف ایرانی خود را به خاک برد و با یک خارج کردن پا از تشک یک امتیاز دیگر گرفت تا با اقتدار برابر حسن یزدانی به پیروزی برسد.

این پنجمین جدال این دو کشتی گیر بود که چهار مبارزه را تیلور با پیروزی به پایان برده بود و حسن یزدانی فقط در مسابقات جهانی اسلو موفق شد این کشتی گیر را شکست دهد. 

یزدانی در شرایطی دیدار فینال را ۷ بر یک واگذار کرد که در سالهای اخیر به هیچ کشتی گیر این تعداد امتیاز نداده بود و فاصله اش ۶ امتیاز نشده بود.

یزدانی روز گذشته پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

حسن یزدانی با حضور در دیدار فینال رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان در صربستان هشتمین مدال خود در رقابت‌های جهانی و المپیک را قطعی کرد تا رکوردی که ۶۰ سال به نام جهان پهلوان تختی بود را افزایش دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ