کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی

اقتصاد ایران: کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: دمای استان‌های شمالی و همچنین تهران در سه روز آینده تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امین نقشینه به ایرنا گفت: امروز صبح در سواحل شمال بارش‌ها آغاز شد و برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و خراسان شمالی بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده که همراه با کاهش محسوس دما بین 6 تا 10 درجه‌سانتی‌گراد خواهد بود. اکنون استان‌ اردبیل نسبت به روز گذشته 6 درجه‌سانتی‌گراد و ایلام 7 درجه درجه‌سانتی‌گراد کاهش دما داشته است.

وی افزود: در روزهای جمعه و شنبه در سواحل شمال بارش‌های پراکنده مشاهده خواهد شد که به شمال‌شرق و استان‌های خراسان شمالی نیز گسترش پیدا خواهد کرد. در 3 روز آینده ارتفاعات جنوبی سیستان و کرمان و شمالی استان هرمزگان در ساعات اوایل عصر و شب رشد ابر دارند که منجر به رگبار و رعد و برق پراکنده می شود و در استان‌های واقع در نوار شرقی و برخی نواحی مرکز و استان‌های ایلام و خوزستان وزش باد شدید است که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: در 2 روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و در این خصوص هشدار داده شد. برای دریای خزر در نواحی ساحلی افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی یک تا 1.5 متر و دور از ساحل  به 2.5 متر می‌رسد. خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ و تورهای صیادی، اختلال در تردد، خسارت به شناورهای کوچک و تفریحی وجود دارد و سازمان هواشناسی توصیه کرد فعالیت‌های تفریحی و شنا کردن باید کاملا با محدودیت مواجه شوند. تا ظهر جمعه این شرایط در دریای خزر ادامه دارد. خلیج فارس و غرب تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم می‌شود.

نقشینه گفت: در استان تهران نیز باد شدید مشاهد می‌شود. برای مناطق جنوب تهران باد و گرد و خاک و شمال تهران در ارتفاعات آبعلی، دماوند و فیروزکوه بارش پراکنده و مقداری بارش نیز در کوهستان‌های شمال‌شرق تهران رخ می‌دهد . همچنین باد شدید برای کل استان به وقوع می‌پیوندد. بیشینه دما امروز پنجشنبه در تهران به ۳۴ درجه‌سانتی‌گراد می‌رسد و این استان نیز با کاهش دما در 3 روز آینده رو به رو خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ