الزام پیام‌رسان‌ها برای مقابله با محتوای نامناسب

اقتصاد ایران: بر اساس تغییرات در قوانین ایمنی دیجیتال انگلیس، ممکن است پیام‌رسان‌های رمزگذاری‌شده مانند واتساپ ملزم به استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای شناسایی محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اصلاحیه لایحه ایمنی آنلاین، شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا تمام تلاش خودشان را برای به کارگیری فناوری جدیدی که محتوای سواستفاده جنسی و استثمار از کودکان را شناسایی و حذف می‌کند (CSAE) انجام دهند ، این در حالی است که برنامه‌های پیام‌رسان فیس‌بوک و اینستاگرام با وجود مخالفت شدید دولت انگلیس، برای معرفی رمزگذاری سرتاسری آماده می‌شوند.

کمپین‌های ایمنی کودکان گفته‌اند که رمزگذاری سنگین برای اطمینان از اینکه فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند پیام‌های آن‌ها را مشاهده کنند، مانع از مشاهده محتوای غیرقانونی توسط پلتفرم‌های مجری قانون و فناوری می‌شود. با این حال، مقامات گفتند که این اصلاحیه تلاشی برای متوقف کردن عرضه بیشتر این خدمات نیست و هر فناوری به کار گرفته شده باید موثر و متناسب باشد.
بررسی پیام‌های خصوصی برای مطالب کودک آزاری بحث‌برانگیز بوده و کمپین‌ها درباره پیامد‌های منفی حریم خصوصی کاربران هشدار داده‌اند. یکی از روش‌های بحث برانگیز که می‌تواند توسط آفکام (که بر اجرای این لایحه نظارت دارد)، در نظر گرفته شود، اسکن سمت مشتری است.
براساس اصلاحیه پیشنهادی، آفکام می‌تواند از شرکت‌های مختلف بخواهد فناوری جدیدی را توسعه دهند که می‌تواند به یافتن موارد سواستفاده و جلوگیری از گسترش آن کمک کند. اگر شرکتی نتواند قانون را بپذیرد، آفکام این قدرت را دارد که تا ۱۸ میلیون پوند یا ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی سالانه، شرکت را جریمه کند.
لایحه ایمنی آنلاین هفته آینده پس از بررسی دقیق توسط کمیته‌ای متشکل از نمایندگان مجلس به پارلمان باز می‌گردد و انتظار می‌رود در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۳ به قانون تبدیل شود.
بر اساس گزارش آژانس جنایی ملی انگلیس، بین ۵۵۰ هزار تا ۸۵۰ هزار نفر در این کشور هستند که برای کودکان خطر جنسی دارند.
راب جونز، مدیرکل NCA درباره سواستفاده جنسی از کودکان، گفت: ما به شرکت‌های فناوری نیاز داریم که در خط مقدم همکاری با ما حضور داشته باشند و این اقدامات جدید این امر را تضمین می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ