قرقیزستان به سرمایه‌گذاران خارجی تابعیت می‌دهد

اقتصاد ایران: تابعیت قرقیزستان به افراد خارجی با سرمایه‌گذاری 500 هزار دلاری در این کشور داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، پیش نویس قانونی در مورد اعطای تابعیت قرقیزستان برای سرمایه گذاری برای بحث عمومی در پارلمان ارائه شده است.

بر اساس پیش نویس قانون، این ابتکار با هدف اعطای حق شهروندی قرقیزستان به روشی ساده به شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت که در فعالیت‌های سرمایه گذاری مشغول هستند، می‌باشد.

این لایحه روش، شرایط بررسی، امتناع و اجرای اسناد مربوط به تابعیت قرقیزستان برای سرمایه گذاری و همچنین فهرستی از اسناد و شرایط سرمایه گذاری را تعریف می‌کند.

گفتنی است که هدف اصلی اعطای تابعیت از طریق سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری و بهبود فضای سرمایه گذاری در قرقیزستان است، زیرا برای اخذ تابعیت، یک شهروند خارجی و یک فرد بدون تابعیت نیازی به اقامت در قلمرو قرقیزستان، دانستن زبان دولتی یا رسمی ندارند. اما این گونه افراد مشمول الزامات دیگری هستند که در قالب الزامات مادی و مالی بیان می‌شود که با تحقق آنها به توسعه اقتصاد کشور کمک می‌کند.

شایان ذکر است که اعطای شهروندی از طریق سرمایه گذاری باعث جذب سرمایه گذاران می‌شود زیرا آنها می‌توانند آزادانه از قلمرو قرقیزستان بازدید کنند، معاملات پولی و مالی را در بانک‌های کشور انجام دهند و همچنین طبق قوانین مالیاتی، مالیات بپردازند.

تصویب پیش نویس قانون در آینده ممکن است شرایطی را برای توسعه یک پلت فرم سرمایه گذاری در قلمرو قرقیزستان ایجاد کند که در نتیجه تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد و مشاغل جدید ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است که کمک‌های سرمایه گذاری به اقتصاد قرقیزستان طبق پیش نویس قانون عبارت است از سرمایه گذاری منابع مادی و مالی به مبلغ حداقل 500 هزار دلار که می‌تواند به صورت زیر باشد:

1.  سپرده های مدت دار در حساب های مؤسسات بانکی قرقیزستان برای مدت حداقل پنج سال.

2.  کسب مالکیت اموال منقول یا غیر منقول، از جمله سهام، سهام در اموال سازمان‌های تجاری.

3.  سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها، در توسعه تکنیک‌ها و فناوری‌های پیشرفته برای صنعت فناوری اطلاعات و سایر بخش‌های اقتصاد.

4.  سرمایه گذاری در برنامه‌های سرمایه گذاری ویژه‌ای که توسط کابینه وزیران قرقیزستان برای توسعه مناطق جداگانه جمهوری تهیه و اجرا می‌شود.

یاد آوری می‌شود که اعطای تابعیت با سرمایه گذاری در کشورهایی مانند فدراسیون روسیه، اتریش، بلغارستان، کامبوج، اردن، مالت، مونته نگرو و ترکیه نیز اعمال می‌شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ