اینستاگرام اشتراک پولی را برای عدهای از تولیدکنندگان محتوا فعال میکند
اقتصاد ایران: اینستاگرام قصد دارد سرویس اشتراک پولی خود را با ارائهی قابلیتهایی مثل دسترسی به محتوا و ویژگیهای انحصاری از جمله اجرای لایو فقط برای مشترکین و نشانهای مخصوص راهاندازی کند.
کاربران آمریکایی اینستاگرام بهزودی میتوانند با عضویت در سرویس اشتراکی تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها، به محتوا و ویژگیهای انحصاری این افراد دسترسی داشته باشند. اینستاگرام در یک پست وبلاگی اعلام کرده که امروز قابلیت اشتراک پولی این پلتفرم بهطور آزمایشی و محدود فعال خواهد شد و در هفتههای آینده برای تعداد بیشتری از تولیدکنندگان محتوا در دسترس قرار خواهد گرفت.
به گزارش ورج، طرفداران برای دسترسی به محتوای مختص مشترکین کاربرانی که آنها را دنبال میکنند مثل لایوها و استوریهای انحصاری، هزینهای را بهطور ماهانه پرداخت کنند. مشترکین همچنین میتوانند یک نشان بنفش با نام کاربری خود دریافت کنند که وضعیت آنها را به تولیدکنندهی محتوا نشان میدهد. هزینهی اشتراک برای دسترسی به محتوای ویژه بین ۰٫۹۹ تا ۹۹٫۹۹ دلار در ماه متغییر است و تولیدکنندگان محتوا میتوانند هزینهی اشتراک موردنظر خود را تعیین کنند. اشلی یوکی یکی از سرپرستان محصول در اینستاگرام در گفتوگو با تککرانچ گفت که این شبکهی اجتماعی حداقل تا سال ۲۰۲۳ از درآمد اشتراک سازندگان هیچ هزینهای بهعنوان کمیسیون دریافت نخواهد کرد.
مارک زاکربرگ مدیرعامل متا که مالک اینستاگرام است، در پستی در فیسبوک نوشت:
خوشحالم که به ساختن ابزارهایی برای تولیدکنندگان محتوا ادامه دهم تا این افراد بتوانند با انجام کارهای خلاقانه، امرارمعاش کنند و این ابزارها بهزودی در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت. فیسبوک همچنین نسخهی مخصوص خود را از قابلیت حق اشتراک برای تولیدکنندگان محتوا ارائه کرده است.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام امروز در ویدئوی کوتاهی اعلام کرد که سرویس اشتراک یکی از بهترین روشهای کسب درآمد قابل پیشبینی برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا است. برخی از تولیدکنندگان محتوا پیش از این از ویژگیهایی مثل Close Friends (دوستان نزدیک) برای ارائهی محتوای غیررایگان بهدنبالکنندگان خود استفاده کردهاند. اینستاگرام و فیسبوک تنها شرکتهایی نیستند که مدلهای اشتراک را برای رقابت با پلتفرمهایی مثل تیکتاک ارائه میدهند. توئیتر نیز در سال ۲۰۲۱ با معرفی قابلیت سوپر فالوز (Super Follows)، امکان دسترسی به محتوای پولی را در دسترس کاربران خود قرار داد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه