لپ‌تاپ Legion 5 Pro با طراحی و عملکرد بهبودیافته معرفی شد

اقتصاد ایران: لنوو در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ از جدیدترین مدل لپ‌تاپ‌های سیر Legion خود رونمایی کرد. این محصولات شامل دو مدل Legion 5 Pro، Legion 5i Pro و دو مدل Legion 5 و Legion 5i است.

لنوو در رویداد CES ۲۰۲۲ چند لپ‌تاپ گیمینگ جدید سری Legion معرفی کرد. خانواده‌ی لپ‌تاپ‌های به‌روز شده‌ی Legion شامل دو مدل ۱۶ اینچی به‌نام‌ Legion 5i Pro و Legion 5 Pro و همچنین دو مدل دیگر موسوم به Legion 5i Pro و Legion 5 Pro است.

به گزارش دیجیتال ترندز، همه‌ی لپ‌تاپ‌های به‌روز شده‌ی Legion لنوو با جدیدترین قطعات از جمله پردازنده‌های آلدرلیک اینتل، حافظه‌ی DDR5 و کارت گرافیک سری RTX 30 انویدیا عرضه خواهند شد.

لنوو طیف گسترده‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای حفظ محصولات سری Legion منتشر کرده که از‌ جمله می‌توان به تغییر سیستم‌عامل پیش‌فرض به ویندوز ۱۱ اشاره کرد. کاربران می‌توانند بین مدل‌های مجهز به پردازنده‌ی AMD Ryzen و مدل‌های مجهز به تراشه‌های اینتل آلدرلیک، گزینه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنند.

لنوو اطلاعات دیگری در مورد محصولات سری Legion 5 Pro نیز به اشتراک گذاشته است. هر دو مدل این سری یعنی Legion 5 Pro و Legion 5i Pro از طراحی مینیمال با حاشیه‌های نازک بهره می‌برند. علاوه‌‌ بر این یک برآمدگی در قاب بالایی وجود دارد که میزبان وب‌کم HD است. اگرچه این لپ‌تاپ‌ها از طراحی ظریفی برخوردارند اما لنوو همچنان موفق شده یک صفحه‌کلید با نور RGB در این محصولات تعبیه کند تا به‌خوبی با سایر نوت‌بوک‌های این شرکت یک‌پارچه شوند. لنوو همچنین از سیستم خنک‌کننده برای بهینه‌سازی دما و در عین‌‌ حال کاهش صدای دستگاه بهره گرفته است. این لپ‌تاپ‌ها همچنینی از نمایشگر ۱۶ اینچی با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برند. وضوح نمایشگر این محصولات نیز WQHD پلاس است و از قابلیت نرخ نوسازی تطبیقی و زمان پاسخ‌گویی ۳ میلی‌ثانیه بهره می‌برد. این پنل از نوع IPS بوده و از طیف گسترده‌ی رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش مورد استفاده در این لپ‌تاپ‌ها همچنین با گواهی VESA Display HDR 400 عرضه خواهد شد و میزان روشنایی آن نیز ۵۰۰ نیت است. از دیگر مزایای نمایشگر این محصولات می‌توان به زاویه‌ی دید گسترده آن‌ها اشاره کرد.

Legion 5 Pro احتمالاً در چند پیکربندی مختلف برای گیمرها ارائه خواهد شد. لنوو، لپ‌تاپ‌های جدید خود را به حافظه‌ی DDR5 با فرکانس کاری ۴۸۰۰ مگاهرتز و حداکثر یک ترابایت PCIe Gen4 SSD و وای‌فای ‌6E بهبودیافته مجهز کرده است. این ویژگی‌ها باعث شده لپ‌تاپ مورد اشاره به گزینه‌ای جذاب برای گیمرها تبدیل شود. لنوو این لپ‌تاپ را با پردازنده‌ی Core i7 12700H اینتل و تراشه‌های نسل بعدی AMD Ryzen روانه‌ی بازار خواهد کرد. این لپ‌تاپ‌ها جدید همچنین از کارت گرافیک سری RTX 30 انویدیا با حداکثر TGP ۱۶۵ وات بهره می‌برند.

لپ‌تاپ‌های لنوو Legion 5 / 5i

لپ تاپ لنوو legion 5i

لنوو علاوه‌بر لپ‌تاپ‌های Legion 5 Pro و 5i Pro دو مدل لپ‌تاپ دیگر به‌نام Legion 5 و 5i را نیز معرفی کرده است. این دو دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که سبک‌تر و قابل‌حمل‌تر از مدل‌های قبلی بوده و لنوو آن‌ها را به‌عنوان نوت‌بوک‌های همه‌جانبه‌ی عالی توصیف کرده است.

محصولات سری Legion 5 و 5i از طراحی بسیار مشابهی با لپ‌تاپ‌های Legion 5 Pro بهره می‌برند که از‌ جمله این شباهت‌ها می‌توان به حاشیه‌های باریک و برآمدگی مخصوص وب‌کم اشاره کرد. لنوو به کاربران این امکان را می‌دهد که بین صفحه‌کلید چهار منطقه‌ای RGB یا نور پس‌زمینه‌ی سفید یکی را به‌دلخواه انتخاب کنند. میزان نرمی ضربه به کلید‌های کیبورد این دو لپ‌تاپ نسبت به قبل ۳۳ درصد بهبود یافته است.

لنوو legion 2022

Legion 5 لنوو شباهت زیادی به Legion 5 Pro دارد. این محصول از نمایشگر WQHD IPS بهره می‌برد ولی نسبت تصویر آن ۱۶ به ۹ است. این در‌ حالی است که نسبت تصویر Legion 5 Pro معادل ۱۶ به ۱۰ است. علاوه‌‌ بر این، لپ‌تاپ مورد اشاره از نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز پشتیبانی می‌کند که این ویژگی برای اجرای بیشتر بازی‌های شوتر کافی به‌نظر می‌رسد. این صفحه‌نمایش همچنین ۳۰۰ نیت روشنایی ارائه می‌دهد و در مقایسه باید اشاره کنیم روشنایی نمایشگر Legion 5 Pro معادل ۵۰۰ نیت است.

Legion 5 از نظر مشخصات با پردازنده‌ی نسل بعدی AMD عرضه خواهد شد، در‌ حالی‌که مدل Legion 5i از پردازنده‌ی نسل دوازم اینتل با گزینه‌هایی تا Core i7 12700H در‌ دسترس قرار خواهد گرفت. لنوو به این مورد اشاره کرده که این لپ‌تاپ‌ها با پردازنده‌ی گرافیکی اختیاری انویدیا جی‌فورس RTX 3060 عرضه خواهند شد. البته این شرکت اعلام نکرده که لپ‌تاپ‌های سری Legion 5 با رم DDR4 عرضه خواهد شد یا رم DDR5. این نوت‌بوک‌های جدید نشان‌دهنده‌ی به‌روزرسانی محصولات بسیار موفق لنوو است. لپ‌تاپ‌های سری Legion لنوو از‌ جمله بهترین گزینه‌های موجود در بازار در بخش گیمینگ محسوب می‌شوند. این شرکت در کنار لپ‌تاپ‌های جدید سری Legion از مدل جدید و به‌روزشده‌ی سری تینک‌بوک، تینک‌پد و رایانه‌ی رومیزی تینک‌بوک و لپ‌تاپ جدید یوگا نیز رونمایی کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ